zekering 25 van een 940, bij wie wordt hij ook bruin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 19:58 #1092644
door V700 register
zekering 25 van een 940, bij wie wordt hij ook bruin. is gemaakt door V700 register
Hoi Volvofielen,
Ik heb het volgende geconstateerd: Van mijn oude 940 uit 96 km stand 524.000 is de kunststof rond de zekering bruin van de hitte en ook gedeeltelijk kapot.
Het ziet er naar uit dat de pennen waar de zekering in zit erg heet zijn geworden.
Nu heb ik een nieuwere 940 uit 97 km stand 165.000 daar is het zelfde aan de hand alleen is de aantasting nog niet zo erg, maar wel wordt het kunststof al wat bruin.
Wie kan mij zeggen wat er via deze zekering wordt gevoed het moet wel iets zijn wat een groot vermogen heeft volgens mij.
Groet John
Ik ben er inmiddels achter wat er gevoed wordt via deze zekering, maar waarom wordt de boel zo heet als het er voor is gemaakt?
John
Ik heb het volgende geconstateerd: Van mijn oude 940 uit 96 km stand 524.000 is de kunststof rond de zekering bruin van de hitte en ook gedeeltelijk kapot.
Het ziet er naar uit dat de pennen waar de zekering in zit erg heet zijn geworden.
Nu heb ik een nieuwere 940 uit 97 km stand 165.000 daar is het zelfde aan de hand alleen is de aantasting nog niet zo erg, maar wel wordt het kunststof al wat bruin.
Wie kan mij zeggen wat er via deze zekering wordt gevoed het moet wel iets zijn wat een groot vermogen heeft volgens mij.
Groet John
Ik ben er inmiddels achter wat er gevoed wordt via deze zekering, maar waarom wordt de boel zo heet als het er voor is gemaakt?
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 20:07 #1357304
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is zekering 25 niet degene
Is zekering 25 niet degene die ervoor zorgt dat je altijd je lampen aan hebt en die niet uit kunt zetten? Zo ja niet moeilijk doen en eruit halen, altijd licht aan spaart niet bepaald energie en vind ik ook totaal onnodig zolang je je gezonde verstand gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 20:09 #1357305
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Achterop het asbak houdertje staat toch gewoon een overzichtje van welke zekeringen wel circuit bedienen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 20:36 #1357307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb hetzelfde..
bij mijn 945 1998 is dat houdertje ook wat warm geweest.
Rij altijd met verlichting aan en zal dat ook zeker niet zonder gaan doen.
Rij altijd met verlichting aan en zal dat ook zeker niet zonder gaan doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 20:49 #1357309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering 25
Hoi Mannen,
Ja, Michael je hebt gelijk maar ik keek niet verder dan het rijtje, ik heb nu gezien dat er langs de kant ook nog wat staat en daar staat hij.
En Janneman ik vind het wel erg veilig mijn lichten aan, ik vind het alleen vreemd dat die zekering er niet tegen die constante stroom blijkt te kunnen.
John
Ja, Michael je hebt gelijk maar ik keek niet verder dan het rijtje, ik heb nu gezien dat er langs de kant ook nog wat staat en daar staat hij.
En Janneman ik vind het wel erg veilig mijn lichten aan, ik vind het alleen vreemd dat die zekering er niet tegen die constante stroom blijkt te kunnen.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2012 21:07 #1357313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dat ook gehad.
Ik heb dat ook gehad. Aangezien ie onder de asbak zit, komt er veel vuil in. Dat kan ook voor storingen of kortsluitinkjes zorgen. Tenminste, dat was de tip van mijn garage. Ik heb er een nieuwe gebruikte zekeringbak ingezet en alle draden overgezet
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2012 00:12 #1357325
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vuil
Vuile en gecorodeerde contacten hebben een overgangs weerstand, en dat ontwikkeld warmte (die energie moet ergens blijven...........)
Dus; de zekering houder zou, in schone toestand, die 25 Ampère wel aan kunnen.
In de loop der jaren zijn de contacten wat aangetast, hierdoor ontstaat warmte, en smelt/verkleurd de kunststof behuizing.
Dus; de zekering houder zou, in schone toestand, die 25 Ampère wel aan kunnen.
In de loop der jaren zijn de contacten wat aangetast, hierdoor ontstaat warmte, en smelt/verkleurd de kunststof behuizing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2012 14:17 #1357436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eruit
Gewoon eruit halen zou ik zeggen. Deze zekering zorgt er idd alleen maar voor dat je je dimlicht helemaal niet uit kunt zetten, ook als de schakelaar op 0 staat, brandt het nog.
Eigenlijk overbodig dus, want als je de schakelaar gewoon op vol hebt staan, gaan je lichten gewoon uit wanneer je de sleutel verwijderd. Bovendien kun je dan in bijv. Frankrijk je lampen overdag WEL uitzetten. Dat scheelt weer veel knipperende tegenliggers is mijn ervaring.
Wel grappig dat dit dus een '940 ding' is, ik dacht dat ik de enige was bij wie deze zekering problemen gaf, door een oude storing ofzo.
Eigenlijk overbodig dus, want als je de schakelaar gewoon op vol hebt staan, gaan je lichten gewoon uit wanneer je de sleutel verwijderd. Bovendien kun je dan in bijv. Frankrijk je lampen overdag WEL uitzetten. Dat scheelt weer veel knipperende tegenliggers is mijn ervaring.
Wel grappig dat dit dus een '940 ding' is, ik dacht dat ik de enige was bij wie deze zekering problemen gaf, door een oude storing ofzo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2012 18:07 #1364364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist
Zojuist zekering 25 in de brand gehad, rook achter de asbak, er kan nu zelfs geen zekering meer in ;-(
Vrouw schrok flink trouwens (zij was alleen in de auto)
Vrouw schrok flink trouwens (zij was alleen in de auto)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2012 13:08 #1364393
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic gecheckt
Toch even beide bakstenen gecheckt maar ik heb geen verbruining kunnen constateren. De groene heeft 333.000km achter de kiezen en de zilvere al 365.000km maar ik moet toegeven dat moeders in allebei de auto's stiekum rookt en ik met de interne schoonmaak elke maand de boel stofzuig (ook bij zekeringen) omdat er overal as zit.
Moderators: Jerry Stam