benzine- en voltmeter gangbaar maken
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 14:45 #1092358
door P.J. Bus
benzine- en voltmeter gangbaar maken is gemaakt door P.J. Bus
De benzine- en voltmeter hapert soms wel eens. Omdat ik met WD-40 goede ervaring had opgedaan met de kachelmotor, dacht ik hetzelfde trucje uit te kunnen halen met de benzine- en voltmeter. In inderdaad, na WD-40 te hebben gebruikt - achter de meters - hoef ik de sleutel maar om te draaien en dan draaien de metertjes al mee. En de benzinemeter is nauwkeuriger geworden in het aangeven wat er nog in zit. Nu hopen dat het blijvend van aard is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2012 14:33 #1355366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar gespoten
Dit is bekend euvel bij de Volvo en daar hebben meerdere gebruikers last van. Kan je misschien beschrijven waar en hoe je dit gedaan hebt?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2012 21:06 #1355405
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Op de koperdraad
1. Tellerbak met zwarte kant onder op een kussen gelegd.
2.Daarna eerst alle schroeven verwijderd waar de witte kast vast zit aan de zwarte kast. Uit mijn hoofd ongeveer 8 lange schroeven.
3.Daarna voorzichtig witte kast verwijderd en op zijn kant gezet. Dan zie je dat de koperen wikkels achter de wijzers en zwarte wijzerplaat in een soort bakje zitten. Op die wikkels - net als bij een dynamo - heb ik WD-40 op gespoten van diverse kanten/invalshoeken. Om het intrekken te bevorderen heb ik daarna de witte bak op zijn rug gezet (wijzerplaat boven).
4.Toen heb ik heel voorzichtig WD-40 op de zwarte wijzerplaat tussen ijzeren staafje van wijzer, uitkomend van de wikkels, en plaat gespoten. Dan moet je wel de wijzerplaat goed weten schoon te maken van WD-40 want die wordt vies/vettig van de WD-40; ik raad dit niet aan voor diegene die van nette wijzerplaat houdt!... Dat heb ik met glassex gedaan omdat ik dat niet zo'n aggressief spul vind.
5.Daarna alles netjes weer gemonteerd.
2.Daarna eerst alle schroeven verwijderd waar de witte kast vast zit aan de zwarte kast. Uit mijn hoofd ongeveer 8 lange schroeven.
3.Daarna voorzichtig witte kast verwijderd en op zijn kant gezet. Dan zie je dat de koperen wikkels achter de wijzers en zwarte wijzerplaat in een soort bakje zitten. Op die wikkels - net als bij een dynamo - heb ik WD-40 op gespoten van diverse kanten/invalshoeken. Om het intrekken te bevorderen heb ik daarna de witte bak op zijn rug gezet (wijzerplaat boven).
4.Toen heb ik heel voorzichtig WD-40 op de zwarte wijzerplaat tussen ijzeren staafje van wijzer, uitkomend van de wikkels, en plaat gespoten. Dan moet je wel de wijzerplaat goed weten schoon te maken van WD-40 want die wordt vies/vettig van de WD-40; ik raad dit niet aan voor diegene die van nette wijzerplaat houdt!... Dat heb ik met glassex gedaan omdat ik dat niet zo'n aggressief spul vind.
5.Daarna alles netjes weer gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2012 21:43 #1355422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een
Een wonderbaarlijk middeltje die WD-40, maar bij de action koop je voor een habbekrats van die gele busjes kroon olie om div dingen te smeren ik had een haperende toerenteller en heb daar een paar druppeltjes olie op gedaan en werkte daarna weer soepel, en als je niet te hard in het busje knijpt heb je ook geen smeer bende en hoef je je platen ook niet te poetsen, das weer een nadeel van WD-40 omdat dat spul onder druk er uit gespoten word verder top spul hoor.
Tom.
Tom.
Moderators: Jerry Stam