led startblokkering
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Gisteren viel me op dat na het starten het ledje van de startblokkering bleef knipperen. Hiermee bedoel ik de originele situatie met het ledje op de dashluidpspreker. Auto rijd verder gewoon, daar is niets mee aan de hand. Betreft een 945 van 1997, geen Guard afstandbediening, wel chip in sleutel.
Deze ochtend was het weer het geval, even opnieuw starten deed het lampje stoppen met knipperen.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Zou het kunnen zijn dat je zonder te weten een van beide alarms ingebouwd hebt? Heb je een afstandbediening? Je zou de schopplaat even kunnen weghalen en dan kijken wat voor type 210/211 alarmrelais gemonteerd zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Grtz Chris
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Mijn engelstalige Vadis geeft voor de 940 als New Car Feature 1998:
Insurance companies in Belgium and Netherlands require that, if the car does not have an alarm, the car must have a flashing led when the immobilizer is activated.
Dus het klopt wat jullie melden. Probleem is dat er voor zover ik weet geen bedradingsschema's zijn van 940's na 1995. Dus hoe dat precies werkt is onduidelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit VADIS begrijp ik dat de regelunit en de LH-computer aan elkaar gelinkd zijn met een unieke pincode. Die code wordt bij de eerste keer starten (in de fabriek dus) vanuit de LH-computer in de regeleenheid ingeprogrammeerd en is achteraf niet meer te wijzigen.
Als dat klopt, heb je dus niets aan een computer uit een late 940 zonder bijbehorende immobilizer regeleenheid!
Bij mijn 940 heb ik waarschijnlijk iets omgekeerds, het LEDje gaat wel uit, maar het lijkt er op alsof de immobilizer de blokkering af en toe niet vrijgeeft en de motor dus niet aanslaat. Ik ga eerst de antennering maar eens vervangen (€.45 bij de dealer). Overigens had ik de vorige week bijna dagelijks problemen met aanslaan (meerdere keren proberen), maar nadat ik de stekker van de antennering even los heb gehad, werkt alles al bijna een week storingsvrij. Toeval?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me wel. Zonder antennering zou de immobilizer toch geen sleutel zien en de startblokkering niet vrij mogen geven toch ?? Toevallig geen automaat ? Of een zware sleutelbos ?Rversteeg schreef : Bij mijn 940 heb ik waarschijnlijk iets omgekeerds, het LEDje gaat wel uit, maar het lijkt er op alsof de immobilizer de blokkering af en toe niet vrijgeeft en de motor dus niet aanslaat. Ik ga eerst de antennering maar eens vervangen (€.45 bij de dealer). Overigens had ik de vorige week bijna dagelijks problemen met aanslaan (meerdere keren proberen), maar nadat ik de stekker van de antennering even los heb gehad, werkt alles al bijna een week storingsvrij. Toeval?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Lijkt me wel. Zonder antennering zou de immobilizer toch geen sleutel zien en de startblokkering niet vrij mogen geven toch ?? Toevallig geen automaat ? Of een zware sleutelbos ?
Ik heb het stekkertje natuurlijk wel weer vastgemaakt. En nee, het is geen automaat en ik heb geen zware sleutelbos. Reservesleutel geeft hetzelfde beeld