Zekeringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 16:00 #1091712
door V700 register
Zekeringen is gemaakt door V700 register
Beste allen,
Nog steeds met veel genoegen onderweg met de D24, altijd starten en lopen. Nu heb ik de laatste tijd een wat nukkige blower van de interieurverwarming. Onder het rijden gaat hij ineens vanzelf uit en soms ook weer aan, soms ook niet. Dat is af en toe wel vervelend als je 's ochtends vroeg in de regen op pad moet.
Heb dus even het een en anders nagekeken en het probleem zit hem volgens mij in de zekeringenkast want met wat wrikken daar is het probleem op te roepen. Nu meet ik, als de auto op contact staat, gewoon 12 volt op de plusdraad die aan de onderkant vanuit de kabelboom op de zekeringkast is aangesloten, ik geloof zekeking nummer 16. Maar aan de bovenkant, dus waar de je de zekering in de contacten steekt, meet ik vervolgens nul. Nu is mijn vraag: zitten er in de zekeringkast zelf nog weerstanden of schakelaars die de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Of moet ik wellicht beter meten? Iemand een idee?
Alvast bedankt en groeten,
Willem
Nog steeds met veel genoegen onderweg met de D24, altijd starten en lopen. Nu heb ik de laatste tijd een wat nukkige blower van de interieurverwarming. Onder het rijden gaat hij ineens vanzelf uit en soms ook weer aan, soms ook niet. Dat is af en toe wel vervelend als je 's ochtends vroeg in de regen op pad moet.
Heb dus even het een en anders nagekeken en het probleem zit hem volgens mij in de zekeringenkast want met wat wrikken daar is het probleem op te roepen. Nu meet ik, als de auto op contact staat, gewoon 12 volt op de plusdraad die aan de onderkant vanuit de kabelboom op de zekeringkast is aangesloten, ik geloof zekeking nummer 16. Maar aan de bovenkant, dus waar de je de zekering in de contacten steekt, meet ik vervolgens nul. Nu is mijn vraag: zitten er in de zekeringkast zelf nog weerstanden of schakelaars die de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Of moet ik wellicht beter meten? Iemand een idee?
Alvast bedankt en groeten,
Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 18:59 #1350332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb
Heb je de zekeringkast al eens omgedraait?
dan kan het zijn dat zekering 16 aan het versmelten is.
Je kunt dan een "zwevende zekering" maken voor alleen de blower.
Let op!! zekering 16 geeft zijn spanning aan medere verbruikers door dus dat moet je even uitzoeken.
dan kan het zijn dat zekering 16 aan het versmelten is.
Je kunt dan een "zwevende zekering" maken voor alleen de blower.
Let op!! zekering 16 geeft zijn spanning aan medere verbruikers door dus dat moet je even uitzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 20:54 #1350347
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie! De
Dank voor je reactie! De onderkant waar de twee draden van zekering 16 aan de connectoren zitten heeft inderdaad wel iets van hitteschade, lijkt wat bol / uitgezet met een scheurtje. Is dat het 'versmelten' waar je het over had? Waar wordt dit door veroorzaakt, ouderdom icm relatief veel ampere?
En een 'zwevende zekering' is zeker een goed idee. Zijn die pasklaar te koop? Telkens de zekeringkast er in en uit friemelen is wordt een ergerins zolangzamerhand...
Groeten,
Willem
En een 'zwevende zekering' is zeker een goed idee. Zijn die pasklaar te koop? Telkens de zekeringkast er in en uit friemelen is wordt een ergerins zolangzamerhand...
Groeten,
Willem
Moderators: Jerry Stam