2x radio op 1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 19:13 #1091565
door V700 register
2x radio op 1 is gemaakt door V700 register
Zou het kunnen om een radio ( Kenwood ) op de volvo radio aan te sluiten ?
Gaat om een 740 1985 met de orginele radio er nog in.Ik wil namelijk een ''normale'' radio erin hebben, maar het uiterlijk van de 740 bewaren.Word namelijk een beetje moe van de juiste frequentie te zoeken en te behouden.Ik wil :
Orginele radio behouden ( ook spelen ).De Kenwood radio in het dashboard kastje stoppen die ik aan kan zetten en daar mee kan luisteren..
Mogelijk ????
Of word het te ingewikkeld ?
Gaat om een 740 1985 met de orginele radio er nog in.Ik wil namelijk een ''normale'' radio erin hebben, maar het uiterlijk van de 740 bewaren.Word namelijk een beetje moe van de juiste frequentie te zoeken en te behouden.Ik wil :
Orginele radio behouden ( ook spelen ).De Kenwood radio in het dashboard kastje stoppen die ik aan kan zetten en daar mee kan luisteren..
Mogelijk ????
Of word het te ingewikkeld ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 19:41 #1349147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabels verleggen?
Als je onder de stoel een Kenwood met afstandsbediening inbouwt en de speakers aansluit zou het volgens mij moeten lukken.
In het slechtste geval krijgen je speakers een dubbele piek als je ze tegelijkertijd aan zet; je kunt een "nood" schakelaar maken om de oude radio uit te houden.
Of een Volvo radio zoeken die wel werkt..
Succes!
In het slechtste geval krijgen je speakers een dubbele piek als je ze tegelijkertijd aan zet; je kunt een "nood" schakelaar maken om de oude radio uit te houden.
Of een Volvo radio zoeken die wel werkt..
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 21:36 #1349160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CR 101
Is het een CR 101 ? (ik heb wel een gebruiks aanwijzing voor de CR 101)
Ik volg het draadtje even ik ben het nl. ook van plan...
Ik volg het draadtje even ik ben het nl. ook van plan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2012 18:57 #1349376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geheugenbatterijtje?
Als het probleem is dat frequenties niet worden onthouden, zou dan niet een intern geheugenbatterijtje in de radio leeg kunnen zijn? Sommige radio's hebben dat.
Baseman weet vast wel of jouw radio zo'n batterijtje heeft.
Succes er mee!
Baseman weet vast wel of jouw radio zo'n batterijtje heeft.
Succes er mee!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2012 19:07 #1349379
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Hoezo...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 01:13 #1349462
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee aansluitingen
Hallo Jan-Willem
De meeste radio's hebben (tegenwoordig, hoe dat met deze dinosaurussen is weet ik niet) twee aansluitingen. Constante plus voor het geheugen en geschakelde plus, zodat de radio uit gaat als je de sleutel uit het contact haalt. Maar bij sommige merken (ik weet even niet meer of dat de automerken of de radiomerken of beide zijn) zitten de draden andersom aangesloten. En als je het draadje naar het geheugen gaat schakelen...
groetjes
Mathy
De meeste radio's hebben (tegenwoordig, hoe dat met deze dinosaurussen is weet ik niet) twee aansluitingen. Constante plus voor het geheugen en geschakelde plus, zodat de radio uit gaat als je de sleutel uit het contact haalt. Maar bij sommige merken (ik weet even niet meer of dat de automerken of de radiomerken of beide zijn) zitten de draden andersom aangesloten. En als je het draadje naar het geheugen gaat schakelen...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2012 09:22 #1349645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal eens kijken wat voor
Ik zal eens kijken wat voor radio er bij mij in zit.Het is een platte met een schuin naar achteren lopend frontje.Casetteband, met duwknoppen in het midden een grote draaiknop links en rechts.Voor de juiste frequentie moet ik dus draaien ( back to the 60's ) 100 meter veder kan ie dus al wat gaan ruizen.Dat merk ik ook met mijn ''nieuwe'' radio in de andere auto's. die springen vanzelf over naar een andere frequentie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 17:07 #1349987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Net gekeken, en nu al weer vergeten wat voor radio ik heb..In iedergeval een CR.... ( 107 ) ????
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 20:19 #1350017
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zeef
Hallo Frank
Heb jij ook zo'n zeef dat je af en toe geheugen noemt?
groetjes
Mathy
Heb jij ook zo'n zeef dat je af en toe geheugen noemt?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 22:13 #1350046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tegenwoordig hebben de
tegenwoordig hebben de radio's RDS, die volgen het signaal en stappen automatisch over op het sterkste signaal (frequentie) van het staion dat jij luisterd. De oudjes zullen dat niet hebben, dus blijf je aan het heen en weer draaien. Vooral als je op een grensgebied van 2 zendmasten zit.
In Noord Nederland is het trouwens sowieso lastig, door het neergaan van de zendmast in Smilde. Vooral omgeving Zwolle is een ramp. Daar pakt zelfs mijn radio met RDS niet het juiste signaal.
In Noord Nederland is het trouwens sowieso lastig, door het neergaan van de zendmast in Smilde. Vooral omgeving Zwolle is een ramp. Daar pakt zelfs mijn radio met RDS niet het juiste signaal.
Moderators: Jerry Stam