Dubbel din audio apparaat inbouw in 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 11:03 #1091437 door V700 register
Dubbel din audio apparaat inbouw in 940 is gemaakt door V700 register
Hallo,

Ik ben Fred en ben mij aan het oriënteren in een Volvo 900 serie.
Nou zie ik dat bij het 940 model in tegenstelling tot het latere 960 model de radio inbouw ruimte zich beperkt tot 1 din (standaard radio).
Toch is hier direct onder nog een ruimte aanwezig met oa. de sigaretten aansteker en een kleiner vakje rechts hiervan.
Kan ik door dit te verwijderen plaats te creëren voor een zgn. dubbel din ruimte, waar ik dan evt een dubbel dins model van Kenwood (DDX4028BT) zou kunnen inbouwen?
Is hier dan ook evt een pasklaar vervangings inbouw frame voor aanwezig?
Bij het (latere) 960 model (2,5 en 3,0 ltr) is het wel mogelijk (heb ik namelijk al eens gezien), maar mijn voorkeur neigt toch naar een 940 (2,3 ltr).
Dit model is toch voor iemand met geen diepgaande sleutel ervaring wellicht een stuk voordeliger is mij meermaals aangegeven.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij hier iets meer over vertellen.
Alle tips welkom.

Met vriendelijke groet,

Fred.

P.s. Heb van jullie inmiddels vernomen dat het niet een echt snelle en eenvoudige klus is.
Ga nog eens diep nadenken of ik niet beter dan maar een enkel din audio klapapparaat kan gaan plaatsen.
Hoewel ik dit eigenlijk een stuk minder mooi vind en de kwaliteit vaak beduidend minder is.
Maar ben wel ondertussen wederom bevangen door het Volvo virus en medicatie werkt inmiddels al niet meer .

Bedankt voor jullie adviezen.

Groet Fred.

DDX4028BT

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 11:06 #1348259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja/nee
Ja het is mogenlijk als je de hele boel onder het dash verbouwt, je relais tray/bak zit namelijk in de weg en veel ruimte blijft er niet over dan, het is bij een bepaalt type wel mogelijk maar weet zo niet welke, wel een originele in iedergeval want daar kun je dan een stukje uit de radio zagen zodat hij er wel in past.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 11:55 #1348267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk
Eigenlijk kan het gewoon niet. Je kunt m er in frommelen, als je een radiovak van de 780 aanpast maar niet alle onderdelen zijn daarvan nog leverbaar. Dan moet je radio inderaad niet te diep zijn, want dan past hij er niet in. Als hij wel te diep is, zul je de relais etc. moeten verplaatsen. Incl. de kabelbomen die daar heen gaan, en ik kan zo 1,2,3 niet een plek bedanken waar dat gemakkelijk zou passen (behalve het dashboardkastje). Wat je evt. zou kunnen doen is het 780 vak aanpassen en daar een Volvo SC-700 radio in monteert waarvan je een gedeelte uit de behuizing hebt gezaagd. Dat kan, maar alleen bij de SC-700, omdat daar de behuizing niet 100% gevuld is. Eea ook al aangegeven door Tom.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 12:45 #1348269 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Link
<a href=" forum.vccn.no/showthread.php?9060-EDS-19...ar-familievogn/page4 ">Hier staat een goed verhaal over dit onderwerp.
En <a></a><a href=" translate.google.nl/translate?sl=no&...-familievogn%2Fpage4 ">hier dezelfde pagina maar dan door Google Translate gehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 16:27 #1348289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Been there, done that.
Die SC-700 opmerking, komt denk ik hier vandaan:<h2 class="title"><a href="/node/15638" target="_blank">Sony wisselaar aan een SC-700 - tussenstand: De Bigfront zit erin!</a></h2>Ik heb een poging gedaan, zie de link, maar het is nogal veel werk.Vergeet niet, dat een aftermarket dubbelDIN, vaak ook net ietsje diepier is, dan de standaard Volvo radio.DIN gaat over het frontpaneel, niet over de diepte, in dit geval.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 16:31 #1348290 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Diepte dubbel DIN
Hallo Volvisti
Ik meen me te herinneren uit een andere discussie, dat ook de diepte van dubbel DIN gestandaardiseerd is (wil uiteraard niet zeggen dat iedereen zich daar altijd aan gehouden heeft).  De standaard diepte van een dubbel DIN radio is meen ik een centimeter minder dan die van enkel DIN radio's.
groetjes
Mathy  (die ook ooit dubbel DIN in een 940 wil inbouwen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 08:42 #1348371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de Links naar het
<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">Dank voor de Links naar het Zweedse verhaal!Heb nu zo'n uitklap ding ingebouwd maar dat voeldoet zeker niet aan mn wensen!Dat wordt alsnog een carpc!Poging 3 (meestal net voor de vakantie en dan werd vrouw lief chagerijnig en plaatste ik alsnog orginele radio terug!)<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">gR beN

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC