eentje voor de Electa / Xenon experts: xenon brandt alleen bij inschakelen grootlicht...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 20:46 #1091364 door V700 register
Ok. Ik heb twee standaard Xenon (dus geen bi-Xenon) H4 lampjes gekocht, omdat mijn huidige Xenon lampjes wat minder beginnen te worden. Vandaag wilde ik de boel vervangen. Het vreemde begint al bij het feit dat de huidige lampjes van het type Bi-xenon zijn, terwijl in de groot-licht units gewoon nog halogeen lampen zitten.
Na vervanging van deze bi-xenon lampen door de nieuw gekochte 'gewone' Xenon lampen uitproberen. Lampen aan: dan gaat alleen het halogeenlampje branden van de nieuwe H4's. Pas bij inschakelen grootlicht gaan de xenon lampen banden (en de andere -losse- halogeen lampjes in de grootlicht-units). Hoe kan dat? En nog belangrijker: hoe verhelp ik dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 20:55 #1347788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bi
Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat je het verhelpt door netjes bi-xenon lampen terug te stoppen.
Edit: Ik snap alleen niet wat je bedoelt met het halogeenlampje van de xenonlampen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 21:00 #1347790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon bi xenon lampen kopen
gewoon bi xenon lampen kopen of mag het niets kosten?

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 21:13 #1347794 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Relais
Bi-xenon lampen hebben een schakelrelais in de bedrading zitten. Die schakelt om van gewoon naar grootlicht. Kan me voorstelen dat die nu het "verkeerde" signaal geeft. Dus ik zou zeggen andere lampen erin of andere kabelboom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 10:36 #1347845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt
Soms is het goed dat je eigenwijs bent. Bi-Xenon terugplaatsen terwijl je 'gewone' Xenon nodig hebt? Dat gaat er bij mij niet in. En nee, het mag inderdaad niks méér kosten dan noodzakelijk. Waarom 50 euro per set betalen voor bi-xenon (waarvan ik het 'bi-gedeelte' toch niet gebruik) terwijl ik voor 20 euro per set gewone xenon kan monteren. Gedreven door deze gedachten nog eens aan de slag gegaan (enigszins gehaast, want wilde het werkend hebben vóór mijn beide handen bevroren waren). En deze keer héél simpel gedacht. En dat werkte. Lampjes gemonteerd, en alleen de twee connectors aangesloten et voilá.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC