benzinemeter S90 staat in midden
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                11-02-2012 16:08                #1091360
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        benzinemeter S90 staat in midden is gemaakt door V700 register            
    
        Beste mensen,
Na een opvrijwillige aanranding van een Jap (toyota), heb ik mijn groene S90 moeten opgeven.....het goede nieuws is dat ik vandaag een 'nieuwe' S90 heb gekocht.
Rijdt als de brandweer, echter de benzinemeter blijft in het midden staan, onbeweeglijk.
Leek eerst wel lekker zuinig terijden , maar die is stuk !
Voordat ik van alles overhoop haal, is dit een bekend probleem, relays/spanningstabilsator/vlotter kapot oid ??
Vast bedankt voor het meedenken,Ed
     
    Na een opvrijwillige aanranding van een Jap (toyota), heb ik mijn groene S90 moeten opgeven.....het goede nieuws is dat ik vandaag een 'nieuwe' S90 heb gekocht.
Rijdt als de brandweer, echter de benzinemeter blijft in het midden staan, onbeweeglijk.
Leek eerst wel lekker zuinig terijden , maar die is stuk !
Voordat ik van alles overhoop haal, is dit een bekend probleem, relays/spanningstabilsator/vlotter kapot oid ??
Vast bedankt voor het meedenken,Ed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                11-02-2012 17:27                #1347752
        door Mark van Loo (GAST)
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Dus            
    
        Is je onlangs 'teruggekochte' S90 dus ter ziele? Zonde.
     
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                11-02-2012 23:38                #1347819
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic S90 ter ziele ?            
    
        Ja, we proberen hem nog te richten, maar heb er een hard hoofd in, denk dat we hem zullen moeten slopen.
Ach er is best vraag naar S90 onderdelen....
Deze blauwe is ook niet te versmaden, altijd netjes onderhouden, 246K gelopen, 3,0 en heel net licht interieur
Maar weet iemand me in de richting te wijzen voor de brandstofmeter ?
     
    Ach er is best vraag naar S90 onderdelen....
Deze blauwe is ook niet te versmaden, altijd netjes onderhouden, 246K gelopen, 3,0 en heel net licht interieur
Maar weet iemand me in de richting te wijzen voor de brandstofmeter ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                12-02-2012 09:02                #1347840
        door Piet van der Plas
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Piet van der Plas in topic Vlotter            
    
        Meestal is het de vlotter de vast zit of kapot is.
Link achterin in het kleine opbergvakje zit een connector met 4 draden.
2 draden (zwart en rose) leveren de spanning voor de benzinepomp.
2 draden (wit en bruin) geven de weerstandwaarde van de vlotter door aan het instrumentenpaneel. Als je de connector los trekt, het contact aan zet en deze twee draden kortsluit met een paperclip o.i.d dan moet de benzinemeter op max gaan staan. Als dat wel zo is dan zit inderdaad de vlotter vast en moet je die gaan demonteren. Als dat niet zo is dan zit het probleem in de benzinemeter.
    Link achterin in het kleine opbergvakje zit een connector met 4 draden.
2 draden (zwart en rose) leveren de spanning voor de benzinepomp.
2 draden (wit en bruin) geven de weerstandwaarde van de vlotter door aan het instrumentenpaneel. Als je de connector los trekt, het contact aan zet en deze twee draden kortsluit met een paperclip o.i.d dan moet de benzinemeter op max gaan staan. Als dat wel zo is dan zit inderdaad de vlotter vast en moet je die gaan demonteren. Als dat niet zo is dan zit het probleem in de benzinemeter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                06-09-2020 14:49                #1462802
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic Vlotter vast of meter defect            
    
        Hallo Volvo liefhebbers.
Bij mijn 965 een min of meer gelijk probleem. De brandstof meter gaf 1/3 vol aan en dat al weken. Rij op LPG, dus schonk er geen aandacht aan.
Totdat de motor niet meer aan wilde slaan. Lang verhaal kort naar de oorzaak.
Er zat gewoon geen sap meer in de tank. De WW deed er 10 liter in en starten/lopen.
Met het advies; doe er even een lekkere plons sap in en kijk of de meter dan meer aangeeft, dasn 'ie al die tijd deed.
Dat doet de meter nu wel, maar blijft nu op de helft staan. Niet meer en niet minder. Geen idee dus hoeveel er, na tientallen keren starten op benzine, nu nog in zit.
Mijn vraag is nu in eerste instantie: waar zit dei vermaledijde tankvlotter en is het een heidens karwei of voor de winter nog wel 'even' te doen.
Hans Visser
    Bij mijn 965 een min of meer gelijk probleem. De brandstof meter gaf 1/3 vol aan en dat al weken. Rij op LPG, dus schonk er geen aandacht aan.
Totdat de motor niet meer aan wilde slaan. Lang verhaal kort naar de oorzaak.
Er zat gewoon geen sap meer in de tank. De WW deed er 10 liter in en starten/lopen.
Met het advies; doe er even een lekkere plons sap in en kijk of de meter dan meer aangeeft, dasn 'ie al die tijd deed.
Dat doet de meter nu wel, maar blijft nu op de helft staan. Niet meer en niet minder. Geen idee dus hoeveel er, na tientallen keren starten op benzine, nu nog in zit.
Mijn vraag is nu in eerste instantie: waar zit dei vermaledijde tankvlotter en is het een heidens karwei of voor de winter nog wel 'even' te doen.
Hans Visser
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        - Berichten: 8
 
            
        
                06-09-2020 15:03                #1462804
        door Mathy van Nisselroy
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Luik            
    
        Hallo Hans
In de laadruimte zit een klep. Daarvóór (dus tussen die klep en de achterbank) zit nog een plank. Daar weer onder zit een luik, dat er zit om bij de bovenkant van de tank te kunnen komen.
groetjes
Mathy
    In de laadruimte zit een klep. Daarvóór (dus tussen die klep en de achterbank) zit nog een plank. Daar weer onder zit een luik, dat er zit om bij de bovenkant van de tank te kunnen komen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        - Berichten: 3
 
            
        
                07-09-2020 23:22                #1462831
        door Peter B.
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Peter B. in topic @Taz965            
    
        "Met het advies; doe er even een lekkere plons sap in en kijk of de meter dan meer aangeeft, dasn 'ie al die tijd deed."
Dat kan je natuurlijk herhalen nu.
    Dat kan je natuurlijk herhalen nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Jerry Stam    
				




