parkeer assist

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 00:04 #1091333 door V700 register
parkeer assist is gemaakt door V700 register
Ik heb gewoon voor de hobby een 965 uit 1995 aangeschaft, op G3 (zie ook onderschrift) Daarbij zit (volgens mij wel origineel VOLVO) parkeer assist op, vier kleine sensoren achterop de bumper.Ik heb begrepen dat deze via een (VOLVO ??)radio hierop inbreekt en geluid geeft als je de achteruit inschakeld via de speakers.Bij mij werkt het niet, maar er zit ook geen originele VOLVO  radio in, maar een OEM (Pioneer, single DIN)Zo zit het in de 9XX series, de oudere 850 en S/V70 classic, en de oudere S/V40 met een SC605, SC805 etc.
<a href=" www.volvopartswebstore.com/showAssembly....e=0&searchString " target="_blank"> www.volvopartswebstore.com
Een paar vragen:- klopt het dat eea via de SC unit communiceert??- Weet iemand waar dat controle kastje zit?  Zie linkje, kastje 4- wat is het signaal wat naar de radio gaat.......zal wel analoog zijn, want in 1995 was er nog geen CAN bus.
- dat losse speakertje (item 8 in de link) wat is dat? - iemand een beter schema, met viooral de aansluitingen naar de radio?
Ik denk erover om een zoemertje oid er rechtstreeks op aan te sluiten, of een speakertje.
Wie kan me hierover wat meer vertellen?
[edit moderator: Link ingekort]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 01:04 #1347555 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Accessoirescatalogus
Hallo Wim
In de accessoirescatalogus (die je via de zoekfunktie (linksboven) en in de documentatie (rechtsboven) vindt) staat het volgende over deze set:

Waarschuwt u tijdens het achteruitrijden voor hindernissen met een pulserende zoemertoon die overgaat in een onafgebroken toon wanneer de hindernis zich slechts circa 25 cm van de achterste bumper bevindt.Wordt geactiveerd wanneer de achteruit wordt ingeschakeld. Begint te zoemen wanneer men zich op circa 150 cm van de hindernis bevindt. Een handig hulpmiddel bij het parkeren.De set bestaat uit vier sensoren die nagenoeg onzichtbaar in de achterste bumperhuid gemonteerd worden, een regeleenheid en een zoemer met een instelbaar geluidsniveau.Het zichtbaar gedeelte van de sensoren kan gelakt worden met maximum twee lagen lak.Het systeem kan uitgeschakeld worden wanneer men bijvoorbeeld met een caravan rijdt.

Er staat niks over geluid via het bestaande audiosysteem.  Maar misschien kun je een mute-setje ertussen zetten, dat ook bij carkits vaak gebruikt wordt.  Dat vereist dan weer wel dat het geluid van "het kastje" compatibel is met dat van de radio.
groetjes
Mathy    (die meent dat het setje hier iets van 300+ euro kost)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 01:17 #1347560 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Trekhaak
Ik meen dat deze uitgeschakeld kon worden, ivbm met de trekhaak (die moet dan wel afneembaar zijn!!)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 01:24 #1347563 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Quote
Hallo Andre
Zie laatste regel uit de quote hierboven.
groetjes
Mathy

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 17:26 #1347630 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic dus het zou een soort "stand

Er staat niks over geluid via het bestaande audiosysteem. 

maar in het linkje wordt gesproken over inbreken in de bestaande audio systeem (maar bij een S/V40 tot 2004. In een CAN bus systeem zal het waarschijnlijk niet kunnen, denk ik.
dus het zou in een 965 een soort "stand alone" systeem kunnen zijn, met ergens een los speakertje, of zoemertje?
waar zit dat kastje precies (item 4 in het linkje), en waar zou dat zoemertje kunnen zitten, ergens in het dashboard?? Als ik dat weet, zou ik wat verder kunnen zoeken, en/of meten.  (zekering?)
bvd

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 19:23 #1347643 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dashboard
Hallo Wim
Ik vermoed dat beide achter het dashboard (horen te) zitten.  Bijvoorbeeld achter/onder het dashboardkastje.
groetjes
Mathy

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 01:35 #1347683 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic Bedankt.......als het daar
Bedankt.......als het daar ligt, wordt het even wachten op wat warmer weer.
Het dashboard gaat toch open om te kijken waarom de aanjager niet werkt. Dan nog een klusje erbij!

bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 18:47 #1349738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stand alone
Hoi Wim,

Het is een stand alone systeem, het kastje word in de bagageruimte gemonteerd, Voeding via de achteruitrij lamp en het speakertje is een klein rond buisje 1,5 cm doorsnede, 4 cm lang, wordt ook in de bagegeruimte gemonteerd.

Ik heb net zo'n set binnen (was voor een S80).

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 19:42 #1349757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het zo gemakkelijk is...

bstolker schreef : het speakertje is een klein rond buisje 1,5 cm doorsnede, 4 cm lang

Nr. 8 op het plaatje van de link in de TS
Groet, Pieter (die naar aanleiding van de vorige post net zo'n setje op z'n verlanglijstje heeft gezet)

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2012 00:00 #1349920 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic $ 483,- ?
@Bert,
Hey Bert, dat vond ik ook leuk tot dat ik de prijs zag... ( $ 483,- ?)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC