Alleen snelheidsmeter/kilometerteller (tijdelijk) vervangen, kan dat?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2012 01:20 #1091318
door Mathy van Nisselroy
Alleen snelheidsmeter/kilometerteller (tijdelijk) vervangen, kan dat? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Om te controleren of er met m'n kilometerteller/snelheidsmeter iets mis is en zo ja, als tijdelijke vervanging, terwijl de originele gerepareerd wordt, wil ik deze dus tijdelijk vervangen. (Maar als het even gaat dus alleen deze klok en niet de hele tellerunit, omdat ik een aanpassing heb gedaan aan de brandstofmeteraansluiting)
M'n 945 is van (laat in) modeljaar 1991. Ieder cijfertje van de dagteller heeft zijn eigen vakje.
Kan ik zomaar iedere teller nemen die erop lijkt of moet ik nog ergens op letten?
groetjes
Mathy
PS soms doet de snelheidsmeter het niet, soms zwabbert de wijzer op en neer, soms doen dag- en kilometerteller het niet. Of dat laatste altijd samen gaat weet ik even niet. Maar snelheidsmeter en tellers werken soms alle twee wel, soms alle twee niet en soms werkt of de meter of de teller.
Om te controleren of er met m'n kilometerteller/snelheidsmeter iets mis is en zo ja, als tijdelijke vervanging, terwijl de originele gerepareerd wordt, wil ik deze dus tijdelijk vervangen. (Maar als het even gaat dus alleen deze klok en niet de hele tellerunit, omdat ik een aanpassing heb gedaan aan de brandstofmeteraansluiting)
M'n 945 is van (laat in) modeljaar 1991. Ieder cijfertje van de dagteller heeft zijn eigen vakje.
Kan ik zomaar iedere teller nemen die erop lijkt of moet ik nog ergens op letten?
groetjes
Mathy
PS soms doet de snelheidsmeter het niet, soms zwabbert de wijzer op en neer, soms doen dag- en kilometerteller het niet. Of dat laatste altijd samen gaat weet ik even niet. Maar snelheidsmeter en tellers werken soms alle twee wel, soms alle twee niet en soms werkt of de meter of de teller.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2012 02:05 #1347406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klok
Weet je zeker dat dat aan je klok+inwendig gebeuren ligt?
Ik zou eerder zeggen dat het aan de stekker verbinding ligt gezien ze soms wel en soms niet functioneren Of heb je die al goed bekeken, de kabel volgen tot waar hij naar binnen gaat zal ook geen slecht idee zijn denk ik.
Tom.
Ik zou eerder zeggen dat het aan de stekker verbinding ligt gezien ze soms wel en soms niet functioneren Of heb je die al goed bekeken, de kabel volgen tot waar hij naar binnen gaat zal ook geen slecht idee zijn denk ik.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2012 10:05 #1347426
door V700 register
Of heb je dat al nagelopen? De km teller alleen vervangen kan natuurlijk wel.
Maar er zijn twee typen YAKAZI en VDO volgens mij is dat niet uitwisselbaar. Maar zeker weten doe ik het niet
Beantwoord door V700 register in topic YAKAZI VDO
Dat was mijn idee ook.TGTF schreef : Weet je zeker dat dat aan je klok+inwendig gebeuren ligt?
Of heb je dat al nagelopen? De km teller alleen vervangen kan natuurlijk wel.
Maar er zijn twee typen YAKAZI en VDO volgens mij is dat niet uitwisselbaar. Maar zeker weten doe ik het niet
09-02-2012 19:35 #1347477
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic algemeen
lijkt met toch al algemeen bekend dat bij de 940 uit 90-92 er wel vaker de snelheidsmeter het laat afweten.
maar natuurlijk zijn andere problemen niet uit te sluiten.
overigens is zo'n <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSpeedometerRepair.htm ">reparatie makkelijk zelf te doen voor een paar euro.
maar natuurlijk zijn andere problemen niet uit te sluiten.
overigens is zo'n <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSpeedometerRepair.htm ">reparatie makkelijk zelf te doen voor een paar euro.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2012 20:20 #1347494
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic CC en Navi
Hallo Volvisti
Als cruise control het nog gewoon doet en ook de navigatie (aangesloten op hetzelfde signaal) nog gewoon een aantal pulsen aangeeft dat evenredig is met de snelheid, dan moet het bijna wel de teller(unit) zijn.
groetjes
Mathy
Als cruise control het nog gewoon doet en ook de navigatie (aangesloten op hetzelfde signaal) nog gewoon een aantal pulsen aangeeft dat evenredig is met de snelheid, dan moet het bijna wel de teller(unit) zijn.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2012 11:40 #1347574
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Yazaki
Mathy,
Ik heb nog een tellerbak uit een Yazaki hier op mijn bureau staan.
Met een turbometer (maar die houd ik zelf) maar de kilometerteller mag je hebben als je wilt (separate vakjes dagteller)
En dat op de goede stand zetten is niet heel moeilijk
Edit: Omdat ik wat vragen kreeg naar aanleiding van bovenstaande opmerking. heb ik nog wat extra informatie toegevoegd voor de archieven:
<a href=" mechanics.stackexchange.com/questions/31...olvo-940-possible-ca ">Source
Here are four possible culprits:
Ik heb nog een tellerbak uit een Yazaki hier op mijn bureau staan.
Met een turbometer (maar die houd ik zelf) maar de kilometerteller mag je hebben als je wilt (separate vakjes dagteller)
En dat op de goede stand zetten is niet heel moeilijk

Edit: Omdat ik wat vragen kreeg naar aanleiding van bovenstaande opmerking. heb ik nog wat extra informatie toegevoegd voor de archieven:
<a href=" mechanics.stackexchange.com/questions/31...olvo-940-possible-ca ">Source
Here are four possible culprits:
- The vehicle speed sensor which plugs into the back of the differential
- The wiring from the speed sensor to the back of the instrument panel
- The printed circuit board on the back of the instrument cluster
- The speedometer itself
Moderators: Jerry Stam