V90----Stoelverwarming ineens niet meer werkend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 22:47 #1091208
door V700 register
V90----Stoelverwarming ineens niet meer werkend. is gemaakt door V700 register
Sinds een dag werkt de stoel verwarming van de bestuurder niet meer. Zette de auto met werkende verwarming weg en 's ochtends niks meer. Lampje in schakelaar doet ook niets. Hoop op los kontakt bij schakelaar, probleem is alleen dat ik niet goed kan inschatten hoe dingen los te maken. Heb het nephout bij schakelpook losgemaakt maar er is zo weinig ruimte van de draden dat ik niks kan doen zonder stuk te trekken. Zit ergens een multi-stekker???? Wie weet wat? Er is zo weinig te vinden over een V/S90!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 22:49 #1346402
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Denk ereder
Ik denk eerder aan een gesprongen zekering...
Is het controleren wel waard voordat je dingen gaat los slopen..
Groeten,Gerben
Is het controleren wel waard voordat je dingen gaat los slopen..
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 22:51 #1346403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas, alle zekeringen in
Helaas, alle zekeringen in orde... heb dat al bekeken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 23:52 #1346415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Lijkt idd op een zekering verhaal. Was bij mij ook het geval toen mijn stoelverwarming kortsluiting maakte.
Als dat het niet is kun je het beste ff met een multimeter de stoelelementen doormeten op nagenoeg 0 weerstand. Als dat het geval is dan is hoogstwaarschijnlijk toch de schakelaar defect.
Mocht de stoel het probleem zijn. Het is een zwak punt van deze auto. Overigens bij bijna alle Volvo heb ik dat probleeem wel gehad. Het is vaak de zitting die dan doorfikt en dan aan de kant waar je in en uitstapt. Door het vele in en uit stappen (wringen) wordt op een gegeven moment het weerstand draadje te dun. Hier zal het draadje uiteindelijk op doorfikken. Het gebeurt bij vrijwel iedere auto die uigerust is met dit principe. Het is meer een kweste wanneer het gaat gebeuren en waarschijnlijk is nu de tijd gekomen.
Als dat het niet is kun je het beste ff met een multimeter de stoelelementen doormeten op nagenoeg 0 weerstand. Als dat het geval is dan is hoogstwaarschijnlijk toch de schakelaar defect.
Mocht de stoel het probleem zijn. Het is een zwak punt van deze auto. Overigens bij bijna alle Volvo heb ik dat probleeem wel gehad. Het is vaak de zitting die dan doorfikt en dan aan de kant waar je in en uitstapt. Door het vele in en uit stappen (wringen) wordt op een gegeven moment het weerstand draadje te dun. Hier zal het draadje uiteindelijk op doorfikken. Het gebeurt bij vrijwel iedere auto die uigerust is met dit principe. Het is meer een kweste wanneer het gaat gebeuren en waarschijnlijk is nu de tijd gekomen.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2012 13:40 #1346441
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lampje
Het lampje in de schakelaar brandt onafhankelijk van het functioneren van de verwarmingselementen.
Dus als het lampje het niet doet staat er geen 12 Volt op de schakelaar (zekering 22 resp 23) of de schakelaar is defect of de verbinding naar aarde is onderbroken.
Dus eerst het lampje aan de praat krijgen en dan pas naar de verwarmingselementen kijken is het meest logisch lijkt mij.
Dus als het lampje het niet doet staat er geen 12 Volt op de schakelaar (zekering 22 resp 23) of de schakelaar is defect of de verbinding naar aarde is onderbroken.
Dus eerst het lampje aan de praat krijgen en dan pas naar de verwarmingselementen kijken is het meest logisch lijkt mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2012 22:15 #1346537
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies
en relais onder stoel en thermostaat aldaar, kan ik uit eigen ervaring meldenPiet22 schreef : Het lampje in de schakelaar brandt onafhankelijk van het functioneren van de verwarmingselementen.
Moderators: Jerry Stam