Apart pompje koplamp wissers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2012 18:07 #1091077
door V700 register
Apart pompje koplamp wissers is gemaakt door V700 register
He hoi,
Heeft iemand hier een apart pompje gemonteerd voor de wissers van de koplampen?
Ik heb een sedan dus, een plek vrij voor een pompje op het reservoir.
Het is voorbedraad zag ik, dus in theorie zou ik een wisser stuur schakelaar van de estate in kunnen bouwen en dan met de achter wisser functie de koplampen apart kunnen sproeien.
Iemand dat al eens gedaan?
Dan hoef ik in de zomer geen water te verliezen aan de koplampen.
Heeft iemand hier een apart pompje gemonteerd voor de wissers van de koplampen?
Ik heb een sedan dus, een plek vrij voor een pompje op het reservoir.
Het is voorbedraad zag ik, dus in theorie zou ik een wisser stuur schakelaar van de estate in kunnen bouwen en dan met de achter wisser functie de koplampen apart kunnen sproeien.
Iemand dat al eens gedaan?
Dan hoef ik in de zomer geen water te verliezen aan de koplampen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2012 18:21 #1345101
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Sproeien
Sproeien is wel een groot woord.
Uit twee minuscule gaatjes die in het platsic deel van de ruitewisserbladaansluting zitten, komt wat water. Dat is dus alleen zinvol als de armpjes bewegen. Als je niet wilt dat jein de zomer ook sproeit, kan je ook gewoon met een tiewrap de leiding voor de "splitter" dubbelvouwen en binden zodat er geen vloeistof doorkomt
Uit twee minuscule gaatjes die in het platsic deel van de ruitewisserbladaansluting zitten, komt wat water. Dat is dus alleen zinvol als de armpjes bewegen. Als je niet wilt dat jein de zomer ook sproeit, kan je ook gewoon met een tiewrap de leiding voor de "splitter" dubbelvouwen en binden zodat er geen vloeistof doorkomt
22-01-2012 18:24 #1345102
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ik niet
Maar ala, ik heb dan ook een station. Ik heb de insteek 'als de voorruit smerig genoeg is om te sproeien, dan zijn de koplampen dat ook'. En och, zoveel ben je er niet mee kwijt. Ik gebruik buiten het pekelseizoen max 1 fles (5l) terwijl in het pekelseizoen er meerdere flessen doorheen gaan. Met 2.50 de fles (oid) bij de Action ga ik niet moeilijk doen. (m.a.w., goedkoper inkopen kan al meer schelen dan al dat werk
)

Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam