Nogmaals blowermotor

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 09:37 #1090915 door Ton Visser (GAST)
Nogmaals blowermotor is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Goedemorgen,
Nog niet opgelost, de blowermotor weigert soms nog steeds dienst. Zoals eerder vermeld heb ik een lampje bijgeschakeld op de voedingsdraad, dus als er voeding is brandt het lampje en de blowermotor gaat draaien, ze werken altijd allebei.
Nu is de normale situatie dat de blowermotor erin komt na het starten, bij mij soms dus niet. Wat nu opvalt is dat als ik het contact alleen maar aanzet gaat het lampje branden en de blowermotor op de gewenste stand draaien. Als die situatie er is en ik start daarna de motor gaat de boel weer uit, dat is normaal, dat doet de buitenverlichting ook. maar dat lampje en de blowermotor gaan als de motor loopt heel even aan en daarna weer uit.
Als ik na een rit de motor uit zet en het contact weer aan gaan lampje en blowermotor weer gewoon aan.
Heeft iemand enig idee welke schakeling er niet in blijft?
Ton.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 11:40 #1343740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Speling?
Speling op je contact slot misschien? Probeer als de auto loopt voorzichtig iets met de sleutel te draaien

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 13:07 #1343746 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic contactslot?!
Dat is al eerder gesuggereerd Jelmar,
Maar dan zou diezelfde storing zich toch ook moeten voordoen als ik het contact een tijdje aan heb staan voor het starten?
Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 14:37 #1343756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeftniet
Dat hoeft niet. Het is het proberen waard lijkt me. Heb het vaker gezien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 19:44 #1343769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem
Ik heb meer dan een jaar zo gereden, soms wel een werkende blowermotor dan weer niet, om uiteindelijk bij niet meer uit kwam. Ook vanalles liggen proberen en vervangen.
Bleek nu de vermogeneenheid te zijn, ik had m al eens vervangen maar blijkbaar was de vervanger ook niet veel beter. Die werkte ook even lekker daarna minder en weer helemaal niet.
De vermogeneenheid is het zwarte doosje met 2 stekkers links boven je blowermotor (in elk geval zo als je ECC hebt).
Veel geluk ermee

Moderators: Jerry Stam