cv afstandsbediening inbouwen, waar richtingaanwijzer draden aftappen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 08:00 #1090680 door V700 register
Heb cv ingebouwd met afstandsbediening (heb laatst op sloop toevallig het motortje zien zitten in een sloper van de bestuurdersdeur, dus deze even in mijn eigen auto gezet)
Alles werkt nu prima. Mijn interieurverlichting gaat ook netjes aan met tijdvertraging. Maar nu wil ik mn richtingaanwijzers er nog op hangen.
Schrok alleen van de aantal draden bij de alarmknop/richtingaanwijzer. Heb het ooit op een kadett gebouwd van 85. En daar zag je wel welke draad wat was haha.

Nu wil ik niet opnieuw het wiel uitvinden. dus mijn vraag is makkelijk. Welke kleur heeft de richtingaanwijzer Rechts en Links. En waar kan ik die het makkelijkste aftappen. Bij het relay onder in het middenconsole. Of toch makkelijker bij het stuur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 08:04 #1341951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de A-stijl
Ik las ergens dat bij het relais aftappen geen zin heeft, daar zit maar één draad. Makkelijkst is denk ik bij de A-stijl/dorpel bij de bestuurdersdeur. Daar lopen de kabels naar de knipperlichten achter. Zo zit het bij mij ook. Kleuren ben ik even kwijt.Wel even diodes aansluiten om te voorkomen dat er via het relais verbinding tussen de linker- en rechterknipperlichten is. Doe je dat niet dan knipperen ze allemaal (L+R) als je richting aan wilt geven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 12:38 #1341966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is een goeie ja bij de a
dat is een goeie ja bij de a stijl. zal t elektronica schema er eens bijpakken, daar staan de kleuren ook bij zag ik net.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 13:23 #1341971 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 draad, 2 kanten
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Ik las ergens dat bij het relais aftappen geen zin heeft, daar zit maar één draad.

Waarom zou dat niet werken?  Die ene draad bedient waarschijnlijk beide kanten en dat wil je nu juist.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 13:27 #1341972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik haalde het bericht van Gerben van 24-12 aan, <a href="/node/42087" target="_blank">uit</a> deze discussie. Verder zelf geen ervaringen mee (vandaar dat ik ook schreef dat ik dat ergens gelezen had).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 17:18 #1341991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naald en draad
Wat ik nu al drie keer gedaan heb is het volgende.
-Haal drempel bij de bestuurder los.
-Kijk bij je achterlichten welke kleur draden de linker en de rechter knipperlicht    aansturen
-Zoek die kleuren terug onder de drempel.
-Controleer dit door een naald in de draad te steken en de multimeter aan te sluiten.
-Als je de goede te pakken hebt, strip die draad kaal en soldeer daar je draad van de CV aan(dit voor zowel links als rechts) Tape de aansluiting goed af.
Ik heb altijd setjes gebruikt van autostyle(<a href=" www.autostyle.nl/te-166f.html " target="_blank">klik), hier zitten al diodes verwerkt in de aansluitkabel.
Succes!
Groetjes Harnt

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2011 19:09 #1342009 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Advies

Mathy schreef :

henk 940LPT schreef : Ik las ergens dat bij het relais aftappen geen zin heeft, daar zit maar één draad.

Waarom zou dat niet werken?  Die ene draad bedient waarschijnlijk beide kanten en dat wil je nu juist.

Nee, fout.
Het zit heeel simpel in elkaar.
Het relais heeft 3 pinnen: +12V, Massa en Uitgang.
De Uitgang gaat naar je hendel toe, de hendel verbindt de 'uitgang' met Links OF Rechts, de 'Alarm' knop, verbind beiden.
Als je dus spanning zet op deze kabel bij het Relais, gebeurt er helemaal Niks, want hij wordt pas 'verdeeld/aangesloten' bij je richtinghendel.
Volg het Advies van Harnt, dat werkt het beste.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 19:40 #1342011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb t zoals hierboven
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieIk heb t zoals hierboven staat gedaan. Even bij de achter units gekeken. De tekeningen werden me ook niet duidelijker. Het werkt nu en mijn unit was ook al voorzien van diodes. Verder stuurt die een relaitje aan, waardoor mijn auto lijkt alsof die een 5e deur heeft en waardoor de interieurverlichting reageert (en daar zit een vertraging in, ook laatst van een sloper afgehaald).

Dus als ik nu op open klik gaat interieur verlichting ook aan, precies zoals in mn lease auto van mn werk :D

Ik heb dit setje gekocht via ebay duitsland voor 25 euro.

Tussen hoop keuze uit bling bling afstandsbedieningen met hoop chrome vond ik deze er wel deftig uit zien.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 20:05 #1342013 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Origineel
Hallo Gerben
Ik probeer er net achter te komen, hoe het origineel zou moeten.  In mijn auto is "afstandsbediening" niet voorbereid, maar ik wil het er wel op de originele manier in hebben.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2011 20:10 #1342016 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Origineel
Hey Mathy,
De 'originele' manier (met Guard 1 en 2 ) zoals ik heb gezien op Meerdere Volvo's, 740, 940, 960 en zelfs 850... vind ik zelf een ontzettende foute manier, vanaf het Guard relais komen 2 gele kabels, die gaan door het rubber in het schutbord naar de motorruimte, een naar de Voorste Linker knipper en een naar de Voorste Rechter  knipper.
Daar word de kabel van het Guard relais dan op de kabel van de knipper gesoldeerd.
Ik vind dit zelf dus echt flut..
Ik doe het ook vaak op Harnt zijn manier, of ik plug ze erbij in de stekker van de Tellerunit (heb ik ook 2x gedaan) werkt ook.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam