cv afstandsbediening inbouwen, waar richtingaanwijzer draden aftappen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles werkt nu prima. Mijn interieurverlichting gaat ook netjes aan met tijdvertraging. Maar nu wil ik mn richtingaanwijzers er nog op hangen.
Schrok alleen van de aantal draden bij de alarmknop/richtingaanwijzer. Heb het ooit op een kadett gebouwd van 85. En daar zag je wel welke draad wat was haha.
Nu wil ik niet opnieuw het wiel uitvinden. dus mijn vraag is makkelijk. Welke kleur heeft de richtingaanwijzer Rechts en Links. En waar kan ik die het makkelijkste aftappen. Bij het relay onder in het middenconsole. Of toch makkelijker bij het stuur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom zou dat niet werken? Die ene draad bedient waarschijnlijk beide kanten en dat wil je nu juist.henk 940LPT schreef : Ik las ergens dat bij het relais aftappen geen zin heeft, daar zit maar één draad.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
-Haal drempel bij de bestuurder los.
-Kijk bij je achterlichten welke kleur draden de linker en de rechter knipperlicht aansturen
-Zoek die kleuren terug onder de drempel.
-Controleer dit door een naald in de draad te steken en de multimeter aan te sluiten.
-Als je de goede te pakken hebt, strip die draad kaal en soldeer daar je draad van de CV aan(dit voor zowel links als rechts) Tape de aansluiting goed af.
Ik heb altijd setjes gebruikt van autostyle(<a href=" www.autostyle.nl/te-166f.html " target="_blank">klik), hier zitten al diodes verwerkt in de aansluitkabel.
Succes!
Groetjes Harnt
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Nee, fout.Mathy schreef :
Waarom zou dat niet werken? Die ene draad bedient waarschijnlijk beide kanten en dat wil je nu juist.henk 940LPT schreef : Ik las ergens dat bij het relais aftappen geen zin heeft, daar zit maar één draad.
Het zit heeel simpel in elkaar.
Het relais heeft 3 pinnen: +12V, Massa en Uitgang.
De Uitgang gaat naar je hendel toe, de hendel verbindt de 'uitgang' met Links OF Rechts, de 'Alarm' knop, verbind beiden.
Als je dus spanning zet op deze kabel bij het Relais, gebeurt er helemaal Niks, want hij wordt pas 'verdeeld/aangesloten' bij je richtinghendel.
Volg het Advies van Harnt, dat werkt het beste.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus als ik nu op open klik gaat interieur verlichting ook aan, precies zoals in mn lease auto van mn werk

Ik heb dit setje gekocht via ebay duitsland voor 25 euro.
Tussen hoop keuze uit bling bling afstandsbedieningen met hoop chrome vond ik deze er wel deftig uit zien.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik probeer er net achter te komen, hoe het origineel zou moeten. In mijn auto is "afstandsbediening" niet voorbereid, maar ik wil het er wel op de originele manier in hebben.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
De 'originele' manier (met Guard 1 en 2 ) zoals ik heb gezien op Meerdere Volvo's, 740, 940, 960 en zelfs 850... vind ik zelf een ontzettende foute manier, vanaf het Guard relais komen 2 gele kabels, die gaan door het rubber in het schutbord naar de motorruimte, een naar de Voorste Linker knipper en een naar de Voorste Rechter knipper.
Daar word de kabel van het Guard relais dan op de kabel van de knipper gesoldeerd.
Ik vind dit zelf dus echt flut..
Ik doe het ook vaak op Harnt zijn manier, of ik plug ze erbij in de stekker van de Tellerunit (heb ik ook 2x gedaan) werkt ook.
Groeten,Gerben