Binnenverlichting 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2011 22:36 #1090453
door V700 register
Binnenverlichting 960 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ben aan een binneverlichting geraakt met vertraging uit een 960 mk1. Ik zou die in mijn 945 willen plaatsen, maar ik vind niet waar ik de draden moet op aansluiten. Kan er mij iemand een foto of een tekening bezorgen waar de draden opmoeten? het is het type waar de sensor voor de airco in moet, en de printplaat binnenin is van Hella.
Dank bij voorbaat.
Ben aan een binneverlichting geraakt met vertraging uit een 960 mk1. Ik zou die in mijn 945 willen plaatsen, maar ik vind niet waar ik de draden moet op aansluiten. Kan er mij iemand een foto of een tekening bezorgen waar de draden opmoeten? het is het type waar de sensor voor de airco in moet, en de printplaat binnenin is van Hella.
Dank bij voorbaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2011 01:31 #1340450
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Net op een ander forum uitgedokterd
Hallo Hugo
Als het goed is zitten er vier aansluitingen op die "nieuwe" binnenverlichting. 30, 31, T en TK. 30 is 12V, 31 is massa. Aan je "oude" binnenverlichting zitten drie draden (30, 31 en de schakeldraad). Nummer vier vind je als je je vingers door het gat in de hemelbekleding steekt en de "kabelboom" terug vervolgt. Nummer vier heb je nodig voor de vertraging. Verwissel je de schakeldraad (die door alle deuren bediend wordt) en "nummer 4" bij het aansluiten, dan werkt de vertraging op alle deuren.
groetjes
Mathy
Als het goed is zitten er vier aansluitingen op die "nieuwe" binnenverlichting. 30, 31, T en TK. 30 is 12V, 31 is massa. Aan je "oude" binnenverlichting zitten drie draden (30, 31 en de schakeldraad). Nummer vier vind je als je je vingers door het gat in de hemelbekleding steekt en de "kabelboom" terug vervolgt. Nummer vier heb je nodig voor de vertraging. Verwissel je de schakeldraad (die door alle deuren bediend wordt) en "nummer 4" bij het aansluiten, dan werkt de vertraging op alle deuren.
groetjes
Mathy
16-12-2011 07:07 #1340457
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Hmmm, handig
Zou de 740 van '90 ook al zijn voorbedraad? Die vertraging is best wel handig. (en ik heb een paar van die domelights liggen)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2011 22:40 #1340553
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vingers in het gat
Hallo Jan
In mijn 945 van mj 1991 lag ie i.i.g.
Maar zoals al aangegeven; Haal je binnenverlichting even los en steek je vingers door het gat dat dan verschijnt. Of een spiegeltje of een kleine camera (al dan niet met een telefoon eromheen).
groetjes
Mathy
In mijn 945 van mj 1991 lag ie i.i.g.
Maar zoals al aangegeven; Haal je binnenverlichting even los en steek je vingers door het gat dat dan verschijnt. Of een spiegeltje of een kleine camera (al dan niet met een telefoon eromheen).
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2011 22:43 #1340554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden...
Dank u voor de tip Mathy, zo heb ik het gevonden. Het verschil is wel dat het een heel andere aansluiting is vergeleken met m'n 945. Ik heb net de kabelboom losgemaakt uit de 960 en hoop dat het past met de aansluiting in de B-stijl in de 945, als er al een zit...
Er zit ook een aansluiting bij voor leeslampjes boven de passagiersdeur achteraan, maar die zitten er niet meer in...
Er logeert hier een 964 die een kennis voorlopig bij mij stalt. Vroeg mij ook al af of ik de airco en/of de cruisecontrol eventueel kan overbouwen..
Bedankt.
Er zit ook een aansluiting bij voor leeslampjes boven de passagiersdeur achteraan, maar die zitten er niet meer in...
Er logeert hier een 964 die een kennis voorlopig bij mij stalt. Vroeg mij ook al af of ik de airco en/of de cruisecontrol eventueel kan overbouwen..

Bedankt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2011 23:36 #1340560
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aansluiting
Hallo Hugo
Ja, die aansluiting zit (als ik me niet heel hard vergis) in de B-stijl.
En die leeslampjes zijn wel te vinden. Misschien zelfs nogwel voor weinig bij de dealer. Aansluiten stelt niet zo veel voor en inbouw ook niet volgens mij.
groetjes
Mathy
Ja, die aansluiting zit (als ik me niet heel hard vergis) in de B-stijl.
En die leeslampjes zijn wel te vinden. Misschien zelfs nogwel voor weinig bij de dealer. Aansluiten stelt niet zo veel voor en inbouw ook niet volgens mij.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam