Disco Verlichte Temperatuur meter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2011 00:04 #1090146
door V700 register
Disco Verlichte Temperatuur meter. is gemaakt door V700 register
Volvisti,
Na bijna 1 week heerlijk genietend van een warm wordende kachel, heb ik een deels bekend fenomeen waargenomen zoals als de Titel het al zegt.
Het is dus niet zo dat het Naaldje aan het slingeren is, want die doet precies wat hij moet doen, de juiste waarde aangeven(tenminste daar gaan we maar vanuit als hij op "12" uur staat.
Ik heb dus disco verlichting achter de Tempratuur meter, hoe hoger de toeren des te harder hij dan gaat flikkeren? ik vind het vaag wat de solderingen zijn goed, de banen van de print ook, maar het gekke is dat normaal het lampje niet aan is, maar gaat dan in 1 keer aan en begint dan te flikkeren, en het maakt niet uit of de motor warm of koud is.
Ik snap het niet meer en hoop dat jullie nog een suggestie hebben,
Groeten Tom.
Na bijna 1 week heerlijk genietend van een warm wordende kachel, heb ik een deels bekend fenomeen waargenomen zoals als de Titel het al zegt.
Het is dus niet zo dat het Naaldje aan het slingeren is, want die doet precies wat hij moet doen, de juiste waarde aangeven(tenminste daar gaan we maar vanuit als hij op "12" uur staat.
Ik heb dus disco verlichting achter de Tempratuur meter, hoe hoger de toeren des te harder hij dan gaat flikkeren? ik vind het vaag wat de solderingen zijn goed, de banen van de print ook, maar het gekke is dat normaal het lampje niet aan is, maar gaat dan in 1 keer aan en begint dan te flikkeren, en het maakt niet uit of de motor warm of koud is.
Ik snap het niet meer en hoop dat jullie nog een suggestie hebben,
Groeten Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2011 13:11 #1338281
door V700 register
Dat krijg je als je bier ipv koelvloeistof in je expansietankje gooit!
Beantwoord door V700 register in topic koelvloeistof
Dat krijg je als je bier ipv koelvloeistof in je expansietankje gooit!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2011 16:01 #1338293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje stuk.
Lampje stuk, vervangen, opgelost.Soms breekt het gloeidraadje, of vergaat het deels, maar blijft wel op het contactje liggen.Als je dan een trilling veroorzaakt kan hij net wel, of net niet contact maken, en omdat het met toerental varieert, lijkt me dat niet zo'n vreemde gedachte.TGTF schreef : Ik snap het niet meer en hoop dat jullie nog een suggestie hebben,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2011 01:12 #1338350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die gedachten had ik ook Bas, heb al 3 nieuwe lampjes er in gehad maar het fenomeen blijft, meest vervelende vind ik nog als er een monteur naar staat te kijken en het kreng gewoon niet brand, en ik rij weg bij de garage en hoppa daar gaat ie weer, maar het houd ook zo weer op.
Vanavond op de terug weg branden het lampje continu voor een afstand van ongeveer 5 KM en daarna was hij in complete duisternis, ik snap er echt helemaal niets van, heb er ook al een andere teller bak in gehad (zelfde bouwjaar en ook Diesel) maar die ging aan en ook weer uit en bleef uit.
Maar Rudiger ik heb al meas geprobeert vond hij niet fijn, toen over op Heineken, maar daar was hij het al helemaal niet mee eens, nu zit er Jupiler in en dat word redelijk gewardeerd .
Tom.
Vanavond op de terug weg branden het lampje continu voor een afstand van ongeveer 5 KM en daarna was hij in complete duisternis, ik snap er echt helemaal niets van, heb er ook al een andere teller bak in gehad (zelfde bouwjaar en ook Diesel) maar die ging aan en ook weer uit en bleef uit.
Maar Rudiger ik heb al meas geprobeert vond hij niet fijn, toen over op Heineken, maar daar was hij het al helemaal niet mee eens, nu zit er Jupiler in en dat word redelijk gewardeerd .
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2011 12:31 #1338376
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bekend fenomeen
Ah Tom,
Een bekend fenomeen, heb het in beide wagens, in de 16V inderdaad ook acher de temperatuurmeter, gaat ook constant uit en aan dat lampje, is bij het in het donker rijden mateloos iritant. En KHT heeft het ook, maar dan achter de snelheids en km teller, even een flinke mep tegen de tellerbak aan en het lampje blijf weer even branden bij KHT.
Heb al vaak genoeg lampjes vervangen, maar het "probleem" blijft bestaan.
Wat bij mij wel werkte (tijdelijk) was het verbuigen van de pootjes van het "draai-fittinkje" waar je het lampje in steekt, toen bleef het lampje weer enkele weken trouw branden, maar daarna begon het weer.
Ik zit eraan te denken wat soldeer op de koperen contactjes van de printplaat te doen, zodat dat weer goed contact maakt, de contactjes van het fittinkje weer wat om te buigen en te hopen dat het dan is opgelost.
Bedacht ook nog een ander idee:Gewoon 2 kleine kabeltjes op het fittinkje solderen, fittinkje in de tellerbak en de 2 kabeltjes aansluiting op de "verlichtings" kabels of op een ander fittinkje, moet het probleem ook zijn opgelost denk ik (maar ik vind het zelf geen "nette" oplossing...)
Groeten,Gerben
Een bekend fenomeen, heb het in beide wagens, in de 16V inderdaad ook acher de temperatuurmeter, gaat ook constant uit en aan dat lampje, is bij het in het donker rijden mateloos iritant. En KHT heeft het ook, maar dan achter de snelheids en km teller, even een flinke mep tegen de tellerbak aan en het lampje blijf weer even branden bij KHT.
Heb al vaak genoeg lampjes vervangen, maar het "probleem" blijft bestaan.
Wat bij mij wel werkte (tijdelijk) was het verbuigen van de pootjes van het "draai-fittinkje" waar je het lampje in steekt, toen bleef het lampje weer enkele weken trouw branden, maar daarna begon het weer.
Ik zit eraan te denken wat soldeer op de koperen contactjes van de printplaat te doen, zodat dat weer goed contact maakt, de contactjes van het fittinkje weer wat om te buigen en te hopen dat het dan is opgelost.
Bedacht ook nog een ander idee:Gewoon 2 kleine kabeltjes op het fittinkje solderen, fittinkje in de tellerbak en de 2 kabeltjes aansluiting op de "verlichtings" kabels of op een ander fittinkje, moet het probleem ook zijn opgelost denk ik (maar ik vind het zelf geen "nette" oplossing...)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2011 13:34 #1338381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Ik heb daar ook al aan zitten denken Gerben maar is inderdaat geen nette oplossing, maar vind het gewoon vreemd dat de rest er ook geen last van heeft en alleen de Tempratuur meter, ik ga van de week maar weer eens de bak er uit halen en even de boel goed bestuderen of ik iets niet over het hoofd heb gezien.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2011 11:58 #1339875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zijn
We zijn weer even verder, heb de teller bak gedemonteerd en met een vergrootglas zitten bekijken(dus de bril op mn neus gehouden) niks kunnen zien, echter nu doet de verlichting achter de temp al 4 dagen helemaal niets meer, weer een lampje gewisseld met een brillen doekje gedaan dus niet met de huid aan geraakt maar niets dus!!, word hier een beetje gek van hahaha.
Dus heeft iemand nog de oplossing hoor ik die graag.
Tom.
Dus heeft iemand nog de oplossing hoor ik die graag.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2012 00:22 #1346669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Nou maar weer even aan halen, want afgelopen avond kwam ik er achter dat als ik de tellerbak ietsje naar me toe haal het lampje blijft branden(schroefje rechter kant is denk ik lam) druk ik de teller bak weer op zn plek gaat het lampje uit.
Echter kan ik iedere keer geen breuk vinden of iets in die geest, kan hem dit in die rottige rehostat zitten? want die zit ook aan die kant.
Tom.
Echter kan ik iedere keer geen breuk vinden of iets in die geest, kan hem dit in die rottige rehostat zitten? want die zit ook aan die kant.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2012 15:41 #1364233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paar
We zijn een Paar maanden verder, en ik was het echt beu dat ik een disco in mijn bak had, of het lampje werkte helemaal niet.
Ik was dat dus goed zat die ellende, vandaag de stoute schoenen aan getrokken en een lampje van de dealer gehaald(je weet maar nooit of daar het verschil in zit),Helaas deze gaf ook geen licht, ik heb toen de Fitting er weer uit gehaald en handmatig de stroom er op gezet en toen deed het lampje het wel,dus ik draai hem er weer in maar Helaas geen licht na wat ge !@#$%^&* heb ik de Fitting bewerkt en een andere gepakt die er in gedraait en niets dus, pootjes bij gebogen er weer in gedraait en er is weer licht in de toko,Heb ik daarvoor een halfjaar lang zonder verlichting op de temp meter gereden Grrrrrr.
Dus mocht je het zelfde fenomeen hebben buig ze bij en als het goed is heb je weer licht.
Tom.
Ik was dat dus goed zat die ellende, vandaag de stoute schoenen aan getrokken en een lampje van de dealer gehaald(je weet maar nooit of daar het verschil in zit),Helaas deze gaf ook geen licht, ik heb toen de Fitting er weer uit gehaald en handmatig de stroom er op gezet en toen deed het lampje het wel,dus ik draai hem er weer in maar Helaas geen licht na wat ge !@#$%^&* heb ik de Fitting bewerkt en een andere gepakt die er in gedraait en niets dus, pootjes bij gebogen er weer in gedraait en er is weer licht in de toko,Heb ik daarvoor een halfjaar lang zonder verlichting op de temp meter gereden Grrrrrr.
Dus mocht je het zelfde fenomeen hebben buig ze bij en als het goed is heb je weer licht.
Tom.
Moderators: Jerry Stam