Hulp gevraagd: controle lampje van verlichting blijft branden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 15:12 #1090118
door V700 register
Hulp gevraagd: controle lampje van verlichting blijft branden is gemaakt door V700 register
het controle lampje van de verlichting blijft branden ondanks dat alles ok is
alles nagekeken, nieuwe lampen erin maar controle lampje blijft branden
enige tips waar ik nog kan naar kan kijken?
alles nagekeken, nieuwe lampen erin maar controle lampje blijft branden
enige tips waar ik nog kan naar kan kijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 15:39 #1338048
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Trekhaak?
Als je een trekhaak hebt zou ik de stekkerdoos daarvan ook eens goed bekijken. Oxidatie daarvan kan ook dit soort meldingen geven.
Groeten, Jan
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 15:47 #1338049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Net op het Volvoforum een vergelijkbaar probleem: nadat iemand (piet22) de tip gaf om alle lampjes eruit te halen en dan per twee terug te plaatsen: als het lampje niet uitgaat heb je de oorzaak gevonden.
In het geval op het Volvoforum:
".....de lampjes zijn die in het kofferdeksel zitten, links 5w rechts 10w, alles gecheckt, behalve die 2. Dus alle lampjes verwijderd, toen kwam ik ze vanzelf tegen. Het waarschuwingslampje ging branden toen ik die terug plaatste."
In het geval op het Volvoforum:
".....de lampjes zijn die in het kofferdeksel zitten, links 5w rechts 10w, alles gecheckt, behalve die 2. Dus alle lampjes verwijderd, toen kwam ik ze vanzelf tegen. Het waarschuwingslampje ging branden toen ik die terug plaatste."
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 17:19 #1338055
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??
Begrijp ik daar uit dat het "lampje kapot"-lampje ook brandt zonder dat er een lamp in de auto zit ? Ik dacht altijd dat L en R met elkaar vergeleken worden. Als L niets zit, en R ook niet, dan is het gelijk en zou het lampje uit moeten zijn. Maar dat klopt dan dus niet ?Bij een sedan is het trouwens niet puur L/R, het binnenste achterlicht (op de kofferdeksel) van de kant is gepaard met het buitenste achterlicht (op de hoek van de carrosserie) aan de andere kant.whitehorse schreef : alle lampjes eruit te halen en dan per twee terug te plaatsen: als het lampje niet uitgaat heb je de oorzaak gevonden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 20:51 #1338084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies
dat is precies wat ik bedoelde, maar ik had het beter moeten opschrijven: de lampjes worden vergeleken en als er aan beide kanten niets in zit blijft het lampje uit. Dus alle lampjes eruit en dan:
steeds 2 terugplaatsen en controleren of het "lampje defect-lampje" op het dasboard nog steeds uit is...
steeds 2 terugplaatsen en controleren of het "lampje defect-lampje" op het dasboard nog steeds uit is...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 22:20 #1338086
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ontdekte fout situaties
2 * rechter achterlicht stuk lampje - controle lampje gaat niet aan
wel fout, maar moeilijk traceerbaar: remlichten aan en alle remlichten branden - toch controle lampje aan, oorzaak afwijkende weerstand een van de 21 watt lampjes.
motto - blijven zoeken en je vind het wel en het controle lampje uit zegt ook niet alles.
wel fout, maar moeilijk traceerbaar: remlichten aan en alle remlichten branden - toch controle lampje aan, oorzaak afwijkende weerstand een van de 21 watt lampjes.
motto - blijven zoeken en je vind het wel en het controle lampje uit zegt ook niet alles.
Moderators: Jerry Stam