Electrische antennene stopt niet
- Wim de Goede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 11:32 #1089830
door Wim de Goede
Electrische antennene stopt niet is gemaakt door Wim de Goede
Electrisch antenne bemachtigd motortje en relais zijn goed alleen de pees was kapot. Bij Wytze een nieuwe mast besteld en met veel gepruts geplaatst (behuizing uitelkaar gehaald). Gister de antenne ingebouwd geschakeld via de radio et voila hij doet het:-) maaaaaaaar als de antenne het hoogte dan wel laagste punt heeft bereikt stop het motortje niet ik hoor "harde" klikken bijk elke omwenteling. Waarom stopt het motortje niet? Heb ik een fout gemaakt bij het weer inelkaar zetten? Hoe weet dat motortje eigenlijk dat de antenne op het hoogste/laagste punt is en moet stoppen?
groeten,
Wim
groeten,
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 11:41 #1335845
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mogelijk verkeerd aangesloten
Weet je zeker dat je hem goed hebt aangesloten?
Ik kan me herinneren dat je drie draden hebt, een min, een vaste plus en een signaal plus.
Als hij een kort signaal op de signaal plus krijgt loopt de antenne tot de aanslag. Als je deze twee plussen door elkaar hebt gehaald kan het daar fout mee gaan.
Een andere kans is dat je de aanslag niet goed hebt teruggeplaatst nadat je alles uit elkaar hebt gehaald en de motor geen "stop" signaal krijgt.
Ik kan me herinneren dat je drie draden hebt, een min, een vaste plus en een signaal plus.
Als hij een kort signaal op de signaal plus krijgt loopt de antenne tot de aanslag. Als je deze twee plussen door elkaar hebt gehaald kan het daar fout mee gaan.
Een andere kans is dat je de aanslag niet goed hebt teruggeplaatst nadat je alles uit elkaar hebt gehaald en de motor geen "stop" signaal krijgt.
- Wim de Goede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 17:27 #1335901
door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic Electrische antenne stopt nu wel
Hallo Maarten, Bedankt voor de tip van de aanslag. Dat was het probleem. Aanslag zat wel op de juiste plaats maar het tandwieltje bij de "draai schakelaar" zat niet helemaal goed of te wel beetje scheef. Recht gezet et voila het werkt
Weet nu helemaal hoe de antenne werkt! nogmaals hartelijkdank voor de hint in de goede richting.
groeten,
Wim
groeten,
Wim
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 23:58 #1335973
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatje
Hallo Volvisti
Heeft iemand een foto of afbeelding van die aanslag? (Voor de site)
groetjes
Mathy
Heeft iemand een foto of afbeelding van die aanslag? (Voor de site)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 08:01 #1335980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rotding!
Leuk ding he Wim? Ik heb hem ook een keer uitelkaar moeten halen (Eigenlijk 4 keer...) omdat de gebroken pees er niet uit wilde en de nieuwe er niet goed in! Wat een gepruts! Mooi dat het gelukt is, en jammer dat ik vergeten ben een foto te maken van het kreng!
- Wim de Goede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 10:15 #1335988
door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic Foto´s antenne
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2011 01:00 #1336129
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Informatiepagina
Hallo Wim
Je kunt ook een informatiepagina op de site maken (zie linker kolom), dan is de informatie gemakkelijker te vinden.
groetjes
Mathy
Je kunt ook een informatiepagina op de site maken (zie linker kolom), dan is de informatie gemakkelijker te vinden.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam