Cruise control elektrisch schema onduidelijkheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2011 10:52 #1089752
door V700 register
Cruise control elektrisch schema onduidelijkheid. is gemaakt door V700 register
Eindelijk cruise control in mijn 745 ingebouwd m.b.v. schema van 't forum. Omdat de auto nog enige tijd op bokken staat, kan ik niet uitproberen of 't werkt. Maar in het schema staan aansluitingen waarvan ik de werking niet begrijp. Het gaat om de elektrische schakelingen bij het rem- en koppelingpedaal. Indien je het rempedaal intrapt, gaat er vanuit de aftakking van de remlichtschakelaar (G) stroom naar de vacuumschakelaar (F) die ook op het rempedaal gemonteerd zit. Maar uiteindelijk zal er toch stroom naar de regelunit moeten? De draad die daar naartoe loopt, zit op de schakelaar van het koppelingpedaal (E), maar daar kan pas stroom naartoe als je het koppelingpedaal tegelijktijdig intrapt met het rempedaal. En als je alleen het koppelingpedaal bedient, gaat er ook geen signaal naar de regelunit!? Het vacuum wordt wel opgeheven door het gebruiken van 1 van de pedalen, maar dat is toch niet voldoende? Wie kan mij uitleggen hoe het mogelijk toch werkt volgens het schema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2011 11:02 #1335304
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik het zo snel even bekijk zorgen de schakelaars voor verbinding naar massa zolang er geen pedaal is ingetrapt. Zodra één van de pedalen wordt ingetrapt wordt de verbinding naar massa onderbroken en schakelt de CC uit. De pomp zal stoppen met draaien. Omdat de schakelaars in serie staan maakt het niet uit welke je intrapt, de verbinding in de hele keten (E, F en G) wordt ergens onderbroken waardoor de verbinding met massa verbroken wordt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2011 11:31 #1335306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic serie
Uitgaand van het door jouw geposte schema staan de 3 schakelaars G F E in serie.
Op schakelaar G (de stoplichtschakelaar) wordt aan een zijde een + aangeboden, zolang alle 3 de schakelaars dicht staan komt die + uiteindelijk aan op de regelunit A
Wordt een van de schakelaars geopend of treed er een storing op dat valt die + weg en schakelt de cruise-control uit.
Op schakelaar G (de stoplichtschakelaar) wordt aan een zijde een + aangeboden, zolang alle 3 de schakelaars dicht staan komt die + uiteindelijk aan op de regelunit A
Wordt een van de schakelaars geopend of treed er een storing op dat valt die + weg en schakelt de cruise-control uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2011 19:11 #1335342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt. Dacht dat
Bedankt. Dacht dat schakelaars E en F juist andersom werkten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 13:47 #1336016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa over remlicht
Ik meen dat het zo werkt:
1. De CC unit krijgt via de schakelaar boven het rempedaal en de schakelaar boven het koppelingspedaal massa door de remlichten. Onderbreek je één van beide schakelaars door rem- of koppelingspedaal in te trappen, dan valt de CC uit.
2. Door het indrukken van de rempedaal komt via de remlichtschakelaar 12V op de CC unit te staan en schakelt die uit. Extra veiligheid als de beide andere schakelaar niet werken.
Rob
1. De CC unit krijgt via de schakelaar boven het rempedaal en de schakelaar boven het koppelingspedaal massa door de remlichten. Onderbreek je één van beide schakelaars door rem- of koppelingspedaal in te trappen, dan valt de CC uit.
2. Door het indrukken van de rempedaal komt via de remlichtschakelaar 12V op de CC unit te staan en schakelt die uit. Extra veiligheid als de beide andere schakelaar niet werken.
Rob
Moderators: Jerry Stam