960 auto radio: constante stroom (geel)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2011 12:55 #1089568
door V700 register
960 auto radio: constante stroom (geel)? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Weet iemand waar en of je de radio aansluiting (ISO stekker) gele draad, niet contactslotgeschakelde constante stroom, vandaan haalt in een 960?
Ik kon hem niet vinden.
Dradenbundel afgeknipt, zaten alleen nog restanten van de originele Volvo stekker.
Sinds een week heb ik een '95 960 met 540.000 km, een redelijk uitgewoonde estate op LPG met een motor en bak van maar 340.000 km
Rijdt fantastisch comfortabel in vergelijking met de te laag op de weg liggende en in Drempelland wel erg stugge 850 die ik hiervoor had.
Maar de autoradio: alle draden doorgeknipt, restanten van de originele Volvo stekker, dus dat was een puzzel.
Maar 6 speakers aangesloten en raqdio werkt.
Alleen de (ISO stekker) gele draad, niet contactslotgeschakelde constante stroom. Ik kon hem niet vinden.
Contactslot geschakelde wel, met de multimeter.
Nu maar de gele op de rode geschakelde stroom doorgelust, alleen dan wilde de (Pioneer) radio iets doen.
En iedere keer dat ik contact er af haal, gaat die radio weer in SETUP mode
Dus weet iemand hoe dat zit met deze constante stroom aanvoer? Blijkbaar heeft de radio het nodig, maar ik vind het geen goed idee, uiteindelijk kan de radio de accu dan leeg trekken.
En ik kan hem niet vinden in de draden bundel.
Na aansluiten speakers zijn er uiteraard nog wat draden over. Een zwarte (er zijn er 2 of 3),
een rode waar ik geen prik op meet.
Zekering 'car radio' gecontroleerd. Ook missen er geen zekeringen.
Oh ja, er hangt nog een wittige stekker 2 polig uit dezelfde Volvo bundel, met daaraan groen en zwarte draad. Weet iemand waar deze voor zou kunnen zijn?
Groet, Hajo
Weet iemand waar en of je de radio aansluiting (ISO stekker) gele draad, niet contactslotgeschakelde constante stroom, vandaan haalt in een 960?
Ik kon hem niet vinden.

Sinds een week heb ik een '95 960 met 540.000 km, een redelijk uitgewoonde estate op LPG met een motor en bak van maar 340.000 km
Rijdt fantastisch comfortabel in vergelijking met de te laag op de weg liggende en in Drempelland wel erg stugge 850 die ik hiervoor had.
Maar de autoradio: alle draden doorgeknipt, restanten van de originele Volvo stekker, dus dat was een puzzel.

Maar 6 speakers aangesloten en raqdio werkt.
Alleen de (ISO stekker) gele draad, niet contactslotgeschakelde constante stroom. Ik kon hem niet vinden.

Contactslot geschakelde wel, met de multimeter.
Nu maar de gele op de rode geschakelde stroom doorgelust, alleen dan wilde de (Pioneer) radio iets doen.
En iedere keer dat ik contact er af haal, gaat die radio weer in SETUP mode

Dus weet iemand hoe dat zit met deze constante stroom aanvoer? Blijkbaar heeft de radio het nodig, maar ik vind het geen goed idee, uiteindelijk kan de radio de accu dan leeg trekken.
En ik kan hem niet vinden in de draden bundel.
Na aansluiten speakers zijn er uiteraard nog wat draden over. Een zwarte (er zijn er 2 of 3),
een rode waar ik geen prik op meet.
Zekering 'car radio' gecontroleerd. Ook missen er geen zekeringen.
Oh ja, er hangt nog een wittige stekker 2 polig uit dezelfde Volvo bundel, met daaraan groen en zwarte draad. Weet iemand waar deze voor zou kunnen zijn?
Groet, Hajo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2011 07:28 #1334214
door V700 register
Ik ben zelf nog wel iets verder gekomen: als ik de restanten van de Volvo radioaansluitstekker van de goede kant bekijk, de uiteinden draad vergelijk met dit plaatje
www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-conn...Wiring-Connector.htm
Dan klopt het dat er een geel met grijs/zwart draad is waar ignition key geschakelde spanning op staat, die heb ik nu gebruik om op aan te sluiten.En een groene met grijs/zwart zou dan de continu stroom moeten zijn.
Nu was die groene door de vorige eigenaar ook afgeplakt tegen contact maken, had ie ook gezegd. Dus dat kan allemaal kloppen.
Alleen: er staat geen spanning meer op.
Ik zal nogmaals de zekering 'Radio' bekijken en omwisselen met een andere.
Of komt de spanning voor deze 'continu' draad via een andere zekering?
Waar zou ik verder nog naar kunnen kijken, of waar zou ik eenvoudig als alternatief continu stroom vandaan kunnen halen, in de buurt van de autoradio?
Hajo
Beantwoord door V700 register in topic
Ik ben zelf nog wel iets
Ik ben zelf nog wel iets verder gekomen: als ik de restanten van de Volvo radioaansluitstekker van de goede kant bekijk, de uiteinden draad vergelijk met dit plaatje
www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-conn...Wiring-Connector.htm
Dan klopt het dat er een geel met grijs/zwart draad is waar ignition key geschakelde spanning op staat, die heb ik nu gebruik om op aan te sluiten.En een groene met grijs/zwart zou dan de continu stroom moeten zijn.
Nu was die groene door de vorige eigenaar ook afgeplakt tegen contact maken, had ie ook gezegd. Dus dat kan allemaal kloppen.
Alleen: er staat geen spanning meer op.
Ik zal nogmaals de zekering 'Radio' bekijken en omwisselen met een andere.
Of komt de spanning voor deze 'continu' draad via een andere zekering?
Waar zou ik verder nog naar kunnen kijken, of waar zou ik eenvoudig als alternatief continu stroom vandaan kunnen halen, in de buurt van de autoradio?
Hajo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2011 10:27 #1334221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nodig
Die constante plus is nodig om alle settings (zenders, audio voorkeuren) in het geheugen vast te houden, dat trekt echt je accu niet leeg binnen een week of twee dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Als je hem niet kan vinden, gewoon een draad met zekering vanaf de accu trekken als laatste optie.
Maar er zit echt wel ergens een vaste plus achter het dashboard, dus gewoon even stug doorzoeken.
Als je hem niet kan vinden, gewoon een draad met zekering vanaf de accu trekken als laatste optie.
Maar er zit echt wel ergens een vaste plus achter het dashboard, dus gewoon even stug doorzoeken.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2011 14:34 #1334234
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vaste plus algemeen
zit altijd achter het contact slot, de lichtschakelaar en onder de zekeringsbak
zoekopdracht "dikke rode draad"
zoekopdracht "dikke rode draad"
Moderators: Jerry Stam