Niet starten !!!wat zou het kunnen zijn, weer de accu???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 16:10 #1089487
door V700 register
Niet starten !!!wat zou het kunnen zijn, weer de accu??? is gemaakt door V700 register
Beste liefhebbers,
Hier een een nieuwe vraagstuk, er is op dit forum al het nodige gechreven over dit onderwerp maar gekopppeld aan de waarde van de metingen kom ik er niet uit.
Ik heb sins een week het probleem dat mijn 940 01-98 niet meer wil starten, na hem gejumpstart te hebben (toch handig zo'sn ding) rij ik er vervolgens een half uur mee om de accu weer te laten bijladen. Thuis aangekomen doe ik de motor uit om het vervolgens weer te proberen, en je raad het al weer niet starten.
Ik heb de accu gemeten en de volgende waardes gemeten.
12,3 volt op de polen (sleutels uit contact etc..)
14,5 volt bij een stationair toerental
14,8 bij 2000 + toeren
10,7 bij auto op contact met lampen en ventilator op 2.
Hieruit blijkt dat de dynamo na mijn weten dus bijlaad, niet te veel niet te weinig dus de spanningsregelaar doet zijn werk, de accu geeft voldoende voltage.
Heeft iemand een idee? De accu is amper een jaar oud (had vorigjaar hetzelfde probleem) en is van een goed merk dus geen gamma merkje.
Ik hoor het graag van jullie, ik zou toch graag nog even willen genieten van duze iets wat ouder auto met uitstraling.
Groeten Jered
Hier een een nieuwe vraagstuk, er is op dit forum al het nodige gechreven over dit onderwerp maar gekopppeld aan de waarde van de metingen kom ik er niet uit.
Ik heb sins een week het probleem dat mijn 940 01-98 niet meer wil starten, na hem gejumpstart te hebben (toch handig zo'sn ding) rij ik er vervolgens een half uur mee om de accu weer te laten bijladen. Thuis aangekomen doe ik de motor uit om het vervolgens weer te proberen, en je raad het al weer niet starten.
Ik heb de accu gemeten en de volgende waardes gemeten.
12,3 volt op de polen (sleutels uit contact etc..)
14,5 volt bij een stationair toerental
14,8 bij 2000 + toeren
10,7 bij auto op contact met lampen en ventilator op 2.
Hieruit blijkt dat de dynamo na mijn weten dus bijlaad, niet te veel niet te weinig dus de spanningsregelaar doet zijn werk, de accu geeft voldoende voltage.
Heeft iemand een idee? De accu is amper een jaar oud (had vorigjaar hetzelfde probleem) en is van een goed merk dus geen gamma merkje.
Ik hoor het graag van jullie, ik zou toch graag nog even willen genieten van duze iets wat ouder auto met uitstraling.
Groeten Jered
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 16:44 #1333543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat doe ie dan ?
Hoor je alleen een klik ?
Of hoor je niets?
Is het een handbak of automaat .?
Of hoor je niets?
Is het een handbak of automaat .?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 16:53 #1333544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ik heb een idee, de
Ja ik heb een idee, de diodes van je alternator zijn waarschijnlijk overleden, een alternator is een 3 Phase wisselstroom dynamo, de wisselspanning wordt gelijkgericht met diodes en wordt dan een zogenaamde pulserende gelijkspanning, doordat je accu als een hele grote condenstor werkt wordt het een echte gelijkspanning,
Normaal gesproken mag je spanning niet onder de 11,7 Volt komen en niet boven de 14,2 want dan moet je spanningsregelaar hem terugregelen, omdat de spanning van jou boven de 14,2 komt wil dit zeggen dat er 1 of meer diodes defect zijn, je spannings regelaar meet nl de gemiddelde spanning, omdat je meetinstrument gevoeliger is meet die een hogere spanning, omdat tevens je accu niet goed wordt opgeladen is het dus logisch dat de diodes defect zijn, deze kun je waarschijnlijk niet zelf vervangen en de kortste klap is dan ook om hem eraf te peuteren en weg te brengen naar een revisiebedrijf voor alternators, die testen hem dan gelijk voor je, waarschijnlijk zetten ze er meteen een nieuwe regelaar cq bortstelbrug in en dan werkt het hele spul weer zoals het hoort, je kan ook proberen om er 1 van de sloop te halen, maar dan is de kans dat het weer fout gaat groter.
Groeten en succes Co.
Normaal gesproken mag je spanning niet onder de 11,7 Volt komen en niet boven de 14,2 want dan moet je spanningsregelaar hem terugregelen, omdat de spanning van jou boven de 14,2 komt wil dit zeggen dat er 1 of meer diodes defect zijn, je spannings regelaar meet nl de gemiddelde spanning, omdat je meetinstrument gevoeliger is meet die een hogere spanning, omdat tevens je accu niet goed wordt opgeladen is het dus logisch dat de diodes defect zijn, deze kun je waarschijnlijk niet zelf vervangen en de kortste klap is dan ook om hem eraf te peuteren en weg te brengen naar een revisiebedrijf voor alternators, die testen hem dan gelijk voor je, waarschijnlijk zetten ze er meteen een nieuwe regelaar cq bortstelbrug in en dan werkt het hele spul weer zoals het hoort, je kan ook proberen om er 1 van de sloop te halen, maar dan is de kans dat het weer fout gaat groter.
Groeten en succes Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 17:06 #1333546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik hoor dat de motor
Ik hoor dat de motor probeerd te starten< daarna alleen nog geklik.. Het is een automaat trouwens.
Dus duidelijk te weinig vermogen..
Dus duidelijk te weinig vermogen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 17:11 #1333547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat een kennis dit gaat echt
wat een kennis dit gaat echt boven mijn pet.. maar goed, waar kan het onderdeel vinden? zit het aan de dynamo vast?
Bedankt voor je antwoord.
Bedankt voor je antwoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 20:21 #1333576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen in de dynamo
Je zou op zoek kunnen gaan naar een andere dynamo (2de hands)
Je kunt ook jou oude dynamo laten reviseren (weet je zeker dat ie weer goed is.)
Je kunt ook een "leen dynamo "proberen te regelen via de vereniging.Even wisselen dan weet je zeker of het aan de dynamo lag/ligt......
Suc ( V ) 6 .!
Je kunt ook jou oude dynamo laten reviseren (weet je zeker dat ie weer goed is.)
Je kunt ook een "leen dynamo "proberen te regelen via de vereniging.Even wisselen dan weet je zeker of het aan de dynamo lag/ligt......
Suc ( V ) 6 .!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 22:08 #1333596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien toch verkeerd gezocht
Wat dacht u van een kapotte accu?
Ik heb een keer met een rotte cel gereden in de accu: onbelast 12 volt, beetje belast ook 12 volt en tijdens hetr rijden 14 volt. Maar met zware belasting, contact aan en werkelijk alles ingedrukt (stoelen, raamverwarming, gewone en mistlampen) en toen bleef er weinig tot niets over.
En dat lees ik ook bij jouw probleem.
Ik heb een keer met een rotte cel gereden in de accu: onbelast 12 volt, beetje belast ook 12 volt en tijdens hetr rijden 14 volt. Maar met zware belasting, contact aan en werkelijk alles ingedrukt (stoelen, raamverwarming, gewone en mistlampen) en toen bleef er weinig tot niets over.
En dat lees ik ook bij jouw probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 08:47 #1333619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu
Ik hou het ook op de accu: je laadstroom is in orde. Misschien dat de accu stuk gaat doordat de laadstroom hoog blijft als de accu vol is, m.a.w. de regelaar op de dynamo is stuk? Dan zou de accu ook moeten "koken" na een goed stuk rijden..helaas is dat met die zwarte en dichte dingen niet meer te zien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 10:06 #1333634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op naar Brezan
Daar testen ze jou accu (zorg wel dat ie vol is!! een dagje aan de lader bv.) .En als ie stuk is gelijk een nieuwe er in .
Nogmaals suc (V ) 6 !
Nogmaals suc (V ) 6 !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 19:53 #1333714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neuh, de diodes zitten in de
Neuh, de diodes zitten in de alternator, met zn zessen, meestal aan dezelfde kant als de regelaar borstelbrug(dat is het zwarte blokje wat met 2 boutjes op de achterkant van de alternator zit.
Groeten, Co.
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam