Zeitronix

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 21:48 #1088944 door Chris Boessenkool
Zeitronix is gemaakt door Chris Boessenkool
Ola,
Zit nu al een tijdje plannen te maken voor volgend jaar, wil net zoals een paar anderen op het forum de 940 wat meer peper geven. Nu de auto 100% op orde is en de rest ook begint te settelen kan ik hierover nadenken.
Hierbij speelt mijn instelling, doe het goed of doe het niet, een sterke rol. Wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb is dat je voordat je begint moet zorgen dat je auto goed is, check, dat is voor elkaar. Tweede stap in voorbereiding lijkt me dat je weet wat er gebeurt onder de motorkap, zodat je ook weet wanneer het fout gaat als je begonnen bent.
Een van de dingen die je dus nodig hebt is een AFR meter. Al zoekende kwam ik de Zeitronix ZT-2 tegen met LCD schermpje. Mooi compleet setje, maar wel wat prijzig. Op een laptop aansluiten kan ook nog.
www.dutchpowertrading.nl/afr/index.htm
Iemand ervaring? Of heeft een van jullie een betere tip? Dit setje spreekt me aan omdat je in 1 schermpje alles bij elkaar hebt, plus dat je piek en hold functie hebt.
Filmpje is er ook ->

Nog meer info -> www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.shtml
Groeten, Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 22:28 #1329778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ziet er goed uit, maar via Ebay kun je veel goedkoper aan een degelijke set komen. Ik heb een AEM wideband controller en display voor omgerekend 130 euro gekocht. Er zit wel een hoge piep in de unit, die ik heb zo goed als kwijt ben nadat ik de meter niet meer op dezelfde stroomvoorziening als de radio heb gedaan, maar toch iets om over na te denken. Er zijn ook mensen die helemaal geen piep hebben (of slechter gehoor, natuurlijk).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 19:42 #1329866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi spul!
Het is mooi spul, en een erg handig stuk gereedschap! Zeker icm de EGT meter!

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2011 18:04 #1330030 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Dus.
Als ik het goed begrijp, meet dat apparaat de brandstof/lucht verhoudig van de inspuiting plus het zuurstofgehalte in de uitlaatgassen(lambda sonde).
Vat ik het zo een beetje goed samen?
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2011 18:06 #1330031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, volgens mij meet het ding alleen gehaltes in de uitlaatgassen en rekent die terug naar de lucht/brandstofverhoudingen. Geen meting in het inlaattraject/injectiegedeelte.Maar corrigeer me als ik er naast zit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC