lampen 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 20:49 #1088827 door V700 register
lampen 740 is gemaakt door V700 register

hallo

zit er ook pakeer lampen op een volvo 740 oudmodel ? ik kan het niet vinden en weet niet hoe ik het aan moet krijgen ?
iemand een idee ?

en mijn lampje op het dashboard brand dat lampje met een kruis er door heen
je zal dan zeggen je hebt een lamp kapot zo slim was ik ook eerst wel om het te controleren
maar alle verlichting werkt ?
iemand een idee wat ik er aan kan doen ?

groeten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 20:57 #1328956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic parkeerlichten
Volgens mij hebben onze auto's geen parkeerlichten. Ze zijn natuurlijk ook gemaakt om te rijden , ik kan het niet anders verklaren.
Het lamp kapot-lampje gaat branden als er een verschil is in de stroomsterkte van de linker- en rechterlampen. Dat kan meerdere redenen hebben. Het meest voor de hand liggende is dat er een lamp stuk is, maar ok slechte massa-verbindingen, langzaam stervende gloeipitten, een oude links en een nikeuwe rechts, of een foutief aangesloten trekhaak of derde remlicht kan de oorzaak zijn. Er staat veel over oop het forum. Met de zoekfunctie kan je er tientallen draadjes over vinden!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 20:59 #1328959 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hallo Martijn
Stadslicht-parkeerlicht.
Zet de lichtschakelaar in de middelste stand, (links is 0, midden is stadslicht/parkeerlicht en rechts is daglicht) dan branden alleen de 2 kleine pitjes in de hoek boven je knippers + je achterverlichting.
Het kruis door door een lamp icoontje betekend "lamp defect"
Ook je remlichten gecontroleerd!?
Niet perongeluk 2 verschillende lampjes ergens in gedaan? (links een oude maar rechts een nieuwe) dat geeft 2 verschillende weerstanden door aan het "lamp kapot" systeem, waardoor die denkt dat er een lamp defect is.
Altijd dus BEIDE kanten een nieuwe lamp als er eentje stuk is!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 21:04 #1328963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hebt gelijk!

gerryberrie schreef : Stadslicht-parkeerlicht.
Zet de lichtschakelaar in de middelste stand, (links is 0, midden is stadslicht/parkeerlicht en rechts is daglicht) dan branden alleen de 2 kleine pitjes in de hoek boven je knippers + je achterverlichting.

Ik dacht aan de parkeerlichten van de oude golf: met de richtingaanwijzer de twee pitjes alleen links of rechts aanzetten. Maar Volvo verlicht rondom bij het parkeren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 21:44 #1328980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud lampje

gerryberrie schreef :  
Niet perongeluk 2 verschillende lampjes ergens in gedaan? (links een oude maar rechts een nieuwe) dat geeft 2 verschillende weerstanden door aan het "lamp kapot" systeem, waardoor die denkt dat er een lamp defect is.
Altijd dus BEIDE kanten een nieuwe lamp als er eentje stuk is!
Groeten,Gerben

Dat heb ik nooit opgemerkt. Ook niet bij mijn Astra en ook niet bij mijn truck. Die hebben ook die lampjesmelding. Lijkt mij een beetje sterk dat ie daar op reageert. Een verkeerde wattage kan natuurlijk wel een oorzaak zijn.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 21:46 #1328982 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hoeft niet, kan wel

willemvAnbenthem schreef : Dat heb ik nooit opgemerkt. Ook niet bij mijn Astra en ook niet bij mijn truck. Die hebben ook die lampjesmelding. Lijkt mij een beetje sterk dat ie daar op reageert. Een verkeerde wattage kan natuurlijk wel een oorzaak zijn.

<div class="content">Het Hoeft niet perse zo te zijn, maar het Kan wel zo zijn.
Ik heb het al meerdere malen mee-gemaakt.
Ik heb het standaard routine gemaakt, als er een lampje stuk is, gelijke beide kanten te vervangen, dan is de andere zijde ook gelijk weer mooi nieuw.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 21:55 #1328989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan geloof ik je. Ik weet
Dan geloof ik je.
Ik weet wel dat bij onze Atego trucks altijd die melding brandt. Nu is het zo dat de breedteverlichting boven op de laadbak is voorzien van ledverlichting. Daar raakt het systeem dus van in de war, omdat ie te weinig stroom afgeeft. Dit is op te lossen door de gewone achterverlichting te vervangen door 10 watt ipv 5 watt en dan klopt het weer.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC