3 maal achterlicht + remlicht, moeilijk te maken??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals je kan zien heeft hij aan elke zijde 3 achterlichten gemaakt (dus mislichten als gewoon achterlicht met normaal peertje aangesloten) en ook overal dubbele fittingen geplaatst om zo ook in elk vakje een remlicht te creëren.Nu dacht ik dat dit vrij simpel was, door overal een dubbele fitting in te draaien en daarna het remlciht door te verbinden, maar deze blijken niet te passen.Ik heb alleen geporbeerd een dubbele fitting die normaal in de uitterste hoek zit, op de middelste positie te plaatsen, maar dit bleek met geen mogelijkheid te passen (zonder aanpassingen).
Zijn er mensen die hier al eens mee hebben geëxperimenteerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Slurpje heeft al jaren 5 remlichten .(en 6 stadslichten)
In één van de éérste clubbladen heeft ooit eens een beschrijving gestaan hoe je dat kon doen.
Het is niet moeilijk hoor, je moet gewoon een 21/5 W op de plaats van een 5 W zetten en op de 21Watt aansluiting een draad solderen die je aansluit op de bestaande remlicht.
Op de hoeken van de lampunit kun je en 5 Watt lampje zetten ,mar je moet even op zoek naar een houdertje voor die lamp. en zo heb je dan ook 6 stadslampjes.
Gee/Jee heeft het ook en er zullen er wel meer zijn hier
Suc ( V) 6 !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar zoveel brandende lampjes wil ik ook achter hebben, ik ben ook al bezig met de verlichting voor om daar alles in stads licht te laten branden inc knipperlicht, maar aals ik het dan aan sluit krijg ik een melding dat er een lampje kapot is .
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Kan je niet simpel een ander fittinkje en een remlicht lampje drukken in de voorste knippers en een extra draadje aanbrengen?
Lampje van 5/21 Watt erin en de 5 watt op het stadslicht en de 21 watt gewoon voor de knippers.
Zou je ook geen foutmelding mogen krijgen en dan heb je een "zachte" gloed bij gewoon stadslicht en bij knippers gaat ie "hard".
Ik was hier ook al bezig met een ideetje om de achterlichten als knippers te gaan gebruiken (Amerikaanse stijl) zodat ze alle 2 (of alle 3) (of alle 4 of alle 6) gaan knipperen als je richting aangeeft. (het middelste remlicht achter je ruit natuurlijk niet)
Lijkt me helemaal fantastisch.
Originele knipperlicht vakje kan je dan voor iets anders gaan gebruiken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
hdalhuisen schreef : Hé hallo
Slurpje heeft al jaren 5 remlichten .(en 6 stadslichten)
In één van de éérste clubbladen heeft ooit eens een beschrijving gestaan hoe je dat kon doen.
Het is niet moeilijk hoor, je moet gewoon een 21/5 W op de plaats van een 5 W zetten en op de 21Watt aansluiting een draad solderen die je aansluit op de bestaande remlicht.
Op de hoeken van de lampunit kun je en 5 Watt lampje zetten ,mar je moet even op zoek naar een houdertje voor die lamp. en zo heb je dan ook 6 stadslampjes.
Gee/Jee heeft het ook en er zullen er wel meer zijn hier
Suc ( V) 6 !!
Heel helder, dankje!
Waar kan ik zo'n houder vinden voor op de hoeken?
En heb je je mistlicht dan ook gewoon met een 5/21 lampje gemaakt, en op de 5 de verlichting, en op de 21 een extra draadje en daar de mistlamp op?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet iets hebben dat helemaal rond is .14mm
Ik heb ooit eens zijknipperlampjes van een Daf afgehaald,daar zaten lamphouders in die weer in de hoeken van m,n achterlicht passen.
Het was gewoon van Hella .
De mistlampen heb ik er gewoon nog op en deze gebruik ik niet voor m,n stads/remlicht.
Er zit een reflector in en deze licht altijd feller op dan de "gewone"verlichting dus heb ik het zo gelaten.
<div><a href=" www.volvo700vereniging.nl/# " onclick="imceFinitor(imceVar.activeRow); return false;">
WAT EEN LEKKERE KONT !!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.