Sirene euro alarm is stil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 20:26 #1088558
door V700 register
Sirene euro alarm is stil is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo collega's
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een S90 uit 1997. Nu loop ik tegen het probleem aan dat het euroalarm netjes afgaat maar dat de sirene stil blijft. Via een Mercedes forum ben ik er achtergekomen dat dit scorpion alarm nog wel eens last kan hebben van een defecte back up batterij. Zijn er Volvo collega!'s die dit ook hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost? En zijn deze sirenes nog nieuw of gereviseerd verkrijgbaar zijn. Alvast bedankt groeten Dennis.
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een S90 uit 1997. Nu loop ik tegen het probleem aan dat het euroalarm netjes afgaat maar dat de sirene stil blijft. Via een Mercedes forum ben ik er achtergekomen dat dit scorpion alarm nog wel eens last kan hebben van een defecte back up batterij. Zijn er Volvo collega!'s die dit ook hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost? En zijn deze sirenes nog nieuw of gereviseerd verkrijgbaar zijn. Alvast bedankt groeten Dennis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 20:42 #1326810
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic sirene heeft aparte accu
Volgens mij heeft de sirene ( ergens hangend in de bumper aan de bijrijderskant) een aparte accu(tje) die na een aantal jaren gaar is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2011 11:18 #1326856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.
Ik heb 4 van die toeters liggen (verschillende merken) maar daar zit inderdaad een losse accu in, die naar mijn idee, in theorie, gewoon te vervangen moet zijn.Als ie toch stil blijft, haal hem er eens uit, schroef hem open en post even, wat er nu in zit, dan zal ik even voor je kijken.RVL schreef : Volgens mij heeft de sirene ( ergens hangend in de bumper aan de bijrijderskant) een aparte accu(tje) die na een aantal jaren gaar is.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2011 11:32 #1326857
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Mijn euro alarm gaat om de haverklap af
dus ik heb de sirene maar afgekoppeld. Dat was heel simpel, een stekkertje losmaken onder de stuurkolom. Wel even de plaat demonteren die daar zit, dan kun je er bij. Misschien heeft de vorige eigenaar hetzelfde gedaan.
Ik heb het stekkertje gevonden door vanuit de motorruimte vanaf de sirene het snoer terug te volgen naar het alarmkastje (ook onder de stuurkolom).
Dit geldt overigens wel voor mijn 945 uit 1997, dus ik weet niet of het bij jou precies hetzelfde is.
Groet,
Robert
ps ik heb inmiddels ook ervaring met de startonderbreker, die zowel de startmotor als de benzinepomp onderbreekt. In mijn geval bleef ie dat doen, ook als ik het alarm uitgeschakelt had. Ik heb de oorspronkelijke verbindingen weer hersteld. Dus mocht je nog meer vragen hebben over het euroalarm, aarzel niet.
Ik heb het stekkertje gevonden door vanuit de motorruimte vanaf de sirene het snoer terug te volgen naar het alarmkastje (ook onder de stuurkolom).
Dit geldt overigens wel voor mijn 945 uit 1997, dus ik weet niet of het bij jou precies hetzelfde is.
Groet,
Robert
ps ik heb inmiddels ook ervaring met de startonderbreker, die zowel de startmotor als de benzinepomp onderbreekt. In mijn geval bleef ie dat doen, ook als ik het alarm uitgeschakelt had. Ik heb de oorspronkelijke verbindingen weer hersteld. Dus mocht je nog meer vragen hebben over het euroalarm, aarzel niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2011 23:09 #1327004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paniek functie
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2011 23:12 #1327007
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Na 30 seconden
Ik dacht, dat als je wagen, terwijl jij erin rijdt, gejat (hijacked) word en je drukt op de paniek knop, dat de wagen na 30 seconden vanzelf afslaat, het alarm er vol op gooit..etc
Dacht ik althans..
Groeten,Gerben
Dacht ik althans..
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam