aardlek vinden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 19:57 #1088307 door V700 register
aardlek vinden is gemaakt door V700 register
Beste Volvofielen

Het volgende probleem deed zich voor, tijdens de apk, en deels daarvoor.
Alle verlichting achter en voor werk, alleen als ik de rem intrap brand rechts achter geen remlicht( ook als ik geen licht aan heb) weet iemand wat dat kan zijn?
HEt volgende probleem is een aardlek probleem, als ik zekering 5 in de houder stop doet alle daartoe behorende lichten het maar het ruitenwisser reservoir lampje op mijn dashboard licht ook op samen met het contact signaal. Waar o waar zpou de aardlek kunnen zitten
actie ondernomen:
gordel en stoelverwarming ontkoppeld. Dashboard na gelopen en geen zichtbare breuk in de verbindingen.

Kan iemand hier een helder licht op schijnen?

dank cees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 22:06 #1325246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Beetje flauw misschien, maar is de lamp zelf, rechtsachter goed ? Eventueel even wisselen met linksachter. Wat bedoel je met het contactsignaal dat oplicht ? Welk symbooltje staat er in ? Links bij de voeten van de bestuurder (achter het paneel) zitten een paar zwarte massadraadjes op een massastripje. Misschien maakt eentje daarvan slecht contact ?De term "aardlek" wordt volgens mij niet gebruikt bij bij auto's. De term "massafout" is beter op zn plaats denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 10:15 #1325292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je had gelijk met het
Je had gelijk met het achterlicht, ik heb hem niet goed vastgezet, dus dit is opgelost.

De massafout heeft als gevolg dat het accu( contact) lampje gaat branden. Ik zal de tips van je gaan gebruiken. Dank je,

Cees

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 10:34 #1325294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de motor draait brandt het accu lampje ? Dat lampje geeft aan de dynamo niet goed laadt. Vaak is de oorzaak een slechte spanningsregelaar/koolborstels of slechte massa van dynamo/blok naar de auto. Die zou ik controleren, in de motorruimte.

Moderators: Jerry Stam