2 auto's op 1 dag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 11:56 #1088253
door V700 register
2 auto's op 1 dag is gemaakt door V700 register
Tja toeval of niet?
Bijde auto's gisteren op 1 dag, ik kwam bij een Familie lid vandaan met de Mr LB de 760 en ik rij Emmeloord in en mijn toerenteller begint vaag te doen, en ik dacht op zo'n moment ach het kabeltje zal wel wat losjes zitten!! ben ik bijna thuis zie ik mijn een groot deel van de lampjes dat die heel flauw gaan branden en steeds feller!!! dus dat zal niet alleen een kabeltje zijn van de toerenteller, en dat klopt want alles zit goed vast, Dus zal de Dynamo wel aan zn einde zijn,
Maar ik moest werken dus ben ik op pad gegaan met de Witte 740 naar A'dam, ik kom van de snelweg af en hup een dansende toerenteller!?!?!?ik kijk naar de lampjes en jahoor die gaan ook branden een stuk feller dan bij de 760 dus die dynamo moet ook vervangen worden, vind het wel apart bijde Dynamo's op 1 dag dus ik ga ze er maar demoteren en ff laten testen en dat moet op de fiets, grmbll.
Tja ik en fietsen (doe ik alleen als ik naar de kroeg ga omdat ik te lui ben om te lopen hahaha)
Weet iemand hier een verklaring voor ??
Tom.
Bijde auto's gisteren op 1 dag, ik kwam bij een Familie lid vandaan met de Mr LB de 760 en ik rij Emmeloord in en mijn toerenteller begint vaag te doen, en ik dacht op zo'n moment ach het kabeltje zal wel wat losjes zitten!! ben ik bijna thuis zie ik mijn een groot deel van de lampjes dat die heel flauw gaan branden en steeds feller!!! dus dat zal niet alleen een kabeltje zijn van de toerenteller, en dat klopt want alles zit goed vast, Dus zal de Dynamo wel aan zn einde zijn,
Maar ik moest werken dus ben ik op pad gegaan met de Witte 740 naar A'dam, ik kom van de snelweg af en hup een dansende toerenteller!?!?!?ik kijk naar de lampjes en jahoor die gaan ook branden een stuk feller dan bij de 760 dus die dynamo moet ook vervangen worden, vind het wel apart bijde Dynamo's op 1 dag dus ik ga ze er maar demoteren en ff laten testen en dat moet op de fiets, grmbll.
Tja ik en fietsen (doe ik alleen als ik naar de kroeg ga omdat ik te lui ben om te lopen hahaha)
Weet iemand hier een verklaring voor ??
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 14:10 #1324867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic getest
Bij de dynamo van de 760 was alles nog goed, amp's 84,89(dynamo is 85amp) volt,s 14,44 en zwaar belast levert hij 13,98 volt, sleepringen en koolborstels waren ook nog ruim voldoende, maar advies is om de laad regelaar n keer te vervangen, dus dat gaan we nog eens doen.
Dynamo van de 740 was in veel slechtere staat, amp's 34,02 (dynamo is 65amp) volt's 11,23!! zwaar belast kwam hij niet boven de 9 volt uit en 11,19 amp dus die was op, haalt hij de laad regelaar er af en sleep ringen zager er nog uit als nieuw?!?!?! alleen de koolborstels waren helemaal vergaan dus nieuwe laad regelaar er op en hoppa 64,99 amp's en 14,48 volts, zwaar belast 63.89 amp en 14,04 volt's dus das weer goed.
Alleen die dynamo van de 760 vind ik vaag dat hij wel storing aangaf gisteren maar nu gewoon goed is, naja had er nog een voor de diesel liggen dus nu gaat deze op de plank als nood.
Tom(die inc 3X testen en een nieuwe laadregelaar maar €38,21 INC kwijt was dus is weer happy)
Dynamo van de 740 was in veel slechtere staat, amp's 34,02 (dynamo is 65amp) volt's 11,23!! zwaar belast kwam hij niet boven de 9 volt uit en 11,19 amp dus die was op, haalt hij de laad regelaar er af en sleep ringen zager er nog uit als nieuw?!?!?! alleen de koolborstels waren helemaal vergaan dus nieuwe laad regelaar er op en hoppa 64,99 amp's en 14,48 volts, zwaar belast 63.89 amp en 14,04 volt's dus das weer goed.
Alleen die dynamo van de 760 vind ik vaag dat hij wel storing aangaf gisteren maar nu gewoon goed is, naja had er nog een voor de diesel liggen dus nu gaat deze op de plank als nood.
Tom(die inc 3X testen en een nieuwe laadregelaar maar €38,21 INC kwijt was dus is weer happy)
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 14:22 #1324872
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic TGTF schreef:Tja toeval of
Een virus ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 14:25 #1324874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ojee
haha, je zou het bijna denk, krijg ook net de buurman aan de deur met een lege accu?!?! en hij zij wel dat de lampjes al zachtjes branden gisteren, hmmm,
Hij is nu heen om hem te laten testen. dus ben benieuwd is trouwens wel een mercedes 190d uit 1983 in de zelfde kleur blauw als mijn 760.
Tom.
Hij is nu heen om hem te laten testen. dus ben benieuwd is trouwens wel een mercedes 190d uit 1983 in de zelfde kleur blauw als mijn 760.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 16:05 #1324883
door V700 register
Ik denk dat je koperwormen rond je huis hebt lopen.
Die komen bij hevige regen op vervuilde grond naar boven omdat ze niet alle zware metalen lustten.Is de grond rond je huis wel gesaneerd?
In ieder geval,ze lopen graag op/langs nieuwe rubber banden door het profiel te kronkelvaren en gaan vervolgens op zoek naar koperconcentraties om de verloren energie van het rubber lopen weer aan te vullen... en voilá.. daar gaan je dynamos en/of autobekabeling !
Succes met het opsporen van deze wormen!
Groet Rudiger
ps, je had me wel mogen bellen hoor in A'dam!
Beantwoord door V700 register in topic koperworm
Ik denk dat je koperwormen rond je huis hebt lopen.
Die komen bij hevige regen op vervuilde grond naar boven omdat ze niet alle zware metalen lustten.Is de grond rond je huis wel gesaneerd?
In ieder geval,ze lopen graag op/langs nieuwe rubber banden door het profiel te kronkelvaren en gaan vervolgens op zoek naar koperconcentraties om de verloren energie van het rubber lopen weer aan te vullen... en voilá.. daar gaan je dynamos en/of autobekabeling !
Succes met het opsporen van deze wormen!
Groet Rudiger
ps, je had me wel mogen bellen hoor in A'dam!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 16:26 #1324885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bellen
Nou waar ik stond kun had ik lastig kunnen praten, centraal station- van 18:00 tot 06:00 uur eerst op een druk kruis punt en na 01:00 voetgangers oversteekplaats(volks mond zebra pad) toen lag jij denk ik al lekker op je bedje Rudiger hahaha.
Wormen nee heb geen dieven kunnen ontdekken hahaha, wel een plat Cola blikje(tieners die geen fatsoen hebben) onder mn linker voorwiel maar die zal geen storing brengen aan het laden.
BTW heb je receptje gemaak maar was minder lekker dan toen jij het had gemaakt.
Tom.
Wormen nee heb geen dieven kunnen ontdekken hahaha, wel een plat Cola blikje(tieners die geen fatsoen hebben) onder mn linker voorwiel maar die zal geen storing brengen aan het laden.
BTW heb je receptje gemaak maar was minder lekker dan toen jij het had gemaakt.
Tom.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 17:26 #1324896
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Shit happens
Tom ik ben blij dat het meeviel! Zo had ik deze week ook de nodige tegenslag met twee auto's: De V70 met een loshangende connector zodat het raam niet weer omhoog wilde terwijl hier 120mm in 2 uur viel, heel veel water naar binnen en de auto gedraaid zodat de wind op de dichte kant stond.... Effe het deurpaneel los maken nou dat effe duurde toch wat langer dan verwacht. Uiteindelijk de connector vastgezet met een tiewrap En als klap op de vuurpijl reed ik vanochtend met 945 de straat uit en voelde de wagen naar links trekken nou dat klopte wel want een lekke band was daar de oorzaak van. De zomer banden moeten nog een halfjaartje mee (+4mm) dus maar een paddestoeltje gezet in het gat en dat ging redelijk soepel. Mazzel !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2011 17:32 #1324897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic buurman
hey Tom
Das balen zeg maar ben blij voor je dat je het nu weet wat er aan de hand was.
Hoe is het met de auto van je buurman afgelopen.
Hoor het wel van je.
Groetjes De_Blauwe
Das balen zeg maar ben blij voor je dat je het nu weet wat er aan de hand was.
Hoe is het met de auto van je buurman afgelopen.
Hoor het wel van je.
Groetjes De_Blauwe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 00:45 #1324941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boerman
Heb geen idee hoe het met de buurman is afgelopen, heb hem niet meer gesproken zal wel goed zijn want de auto staat niet meer in de straat, zal hem van de week vast wel weer spreken als hij weer wat moet weten hahaha.
@RVL, das mooi balen dat je raam niet meer dicht wil, is ook een reden voor mij geweest dat ik mijn dakluik hand bediend hou en niet electrice, een vis hoort namelijk te zwemmen ik niet , met die paddenstoelen houden ze het vaak nog wel even vol als je maar niet al te veel vraagt van de band gaat het goed.
Tom.
@RVL, das mooi balen dat je raam niet meer dicht wil, is ook een reden voor mij geweest dat ik mijn dakluik hand bediend hou en niet electrice, een vis hoort namelijk te zwemmen ik niet , met die paddenstoelen houden ze het vaak nog wel even vol als je maar niet al te veel vraagt van de band gaat het goed.
Tom.
Moderators: Jerry Stam