Remlicht aanhanger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
waarschijnlijk worden bijde remlichten van de aanhanger of fietsendrager afgetakt van een van de lichtunits.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
asatter schreef : verkeerd aangesloten?
waarschijnlijk worden bijde remlichten van de aanhanger of fietsendrager afgetakt van een van de lichtunits.
Neen! Want als ik het verkeerd aangesloten heb, dan zouden de lampjes toch ook verkeerd branden. Maar alle verlichting is naar behoren.
Het remlicht is wel afgetakt van maar 1 van de 2 remlichten. Dat is uiteraard ook volvoende, maar misschien dat ie daardoor van slag raakt, omdat hij dan geen onderscheid kan maken tussen het rechter en linker remlicht?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar gaat het mis. De ene kant trekt nu stroom voor 3 lampen (eentje op de auto, en de twee achter de auto), de andere kant voor één lamp (op de auto). Het systeem meet de stroom voor beide kanten, als die verschilt gaat het waarschuwingslampje aan.willemvAnbenthem schreef : Het remlicht is wel afgetakt van maar 1 van de 2 remlichten.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Draad bij de remlichtschakelaar aftappen of vóór het 'lamp kapot' relais.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij zitten er twee aansluitingen in de trekhaakstekker voor de achterlichten van de aanhanger. Dus waarom niet het linker aanhangerachterlicht aansluiten op het linker trekwagenachterlicht en het rechter aanhangwagenachterlicht op het rechter trekwagenachterlicht? Hoef je niet met draadjes door de hele auto. En je weet nogsteeds of er een lampje kapot is of niet.
groetjes
Mathy
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Alleen had ik het over het remlicht, want dat was de vraag
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sorry, Alzheimer light!
groetjes
Mathy
juistwillemvAnbenthem schreef :
Het remlicht is wel afgetakt van maar 1 van de 2 remlichten. Dat is uiteraard ook volvoende, maar misschien dat ie daardoor van slag raakt, omdat hij dan geen onderscheid kan maken tussen het rechter en linker remlicht?asatter schreef : verkeerd aangesloten?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de informatie.
Aha, dan ga ik dat eens aanpassen, denk ik.
Ik heb het echter wel helemaal volgens het schemaatje aangesloten. Dus dan zou ik toch die beide draden aangesloten hebben. Dat weet ik niet meer, Ik zal het eens uitpluizen