Lampjes dag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 10:49 #1088087 door V700 register
Lampjes dag is gemaakt door V700 register
Hallo,

Zou het misschien eens een idee zijn om een knutseldag te organiseren met als thema, verlichting?

Ik heb ondertusssen bijna alle interieur lampjes vervangen, was vooral een enorm gepuzzel wat waar los moet enzo.

Tevens zouden we dan misschien de lampjes groter in kunnen kopen wat in kosten misschien scheelt?

Ik was een kleine 40 euro kwijt aan alle lampjes die ik tegen kwam, zou misschien daar iets in schelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 20:38 #1323537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen gek idee
Kan de dealer of garagist er op inspelen. Voor sommigen ook meteen een droge plek om de exterieur lampen te vervangen; doe ik meestal elke herfst; liever lekker in het zonnetje relaxed de hele boel dan een enkele op een te druk geplande dag in de stromende plens onder toeziend oog van oom agent in een warme auto!
En die rotlampjes bij de versnellingshandle en de verwarmingsunit zijn ook droogplek aantrekkelijk!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 21:09 #1323543 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Op zich een leuk idee, maar ...
Hallo A_A
Wil je profiteren van die korting, dan mag je toch niet van al te ver komen.  Anders ben je de korting alweer kwijt aan brandstof.
Maar een beschrijving van waar welk type lampje zit, zou een waardevolle toevoeging zijn voor onze site.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 21:26 #1323549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar
Wel raar, dat bijna alle interieur lampjes stuk zijn.
Groet kilat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 21:40 #1323554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Porren
Helemaal geen verkeerd idee, daar ben ik wel voor te porren.

In onze 745 branden er zolangzamerhand niet veel interieurlampjes meer. Die wil ik graag vervangen, maar zie wel op tegen al dat gepeuter in/achter het dashboard enzo. Een collectieve lampjesexercitie op een droge locatie maakt dit leed ongetwijfeld een stuk draaglijker.

Goed plan dus!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 23:51 #1323575 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic goed initiatief
Da's helemaal geen verkeerd idee. Ik houd me aanbevolen. Hoop wel dat er een professional bij uitgenodigd wordt of kan worden die, uiteraard tegen vergoeding, het e.e.a. kan verwezenlijken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 22:37 #1323737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar? Nee valt wel mee
Zo raar vond ik het niet dat veel lampjes stuk waren.
Ik heb mijn 1992 Volvo 940 zo'n 1,5 maand terug gekocht met naar mijn idee wat achterstallig onderhoud. Maar wel met "maar" 257000 km op de teller. Inmiddels de banden rondom vervangen ivm uitdroging, de uitlaat vervangen wegens breuken. En dus de lampjes in het interieur ook, nu waren ze niet allemaal stuk, maar de meeste wel en als het dan toch open is, net zo slim ( vond ik) om dan alles wat ik tegen kwam te vervangen, alle lampjes waren ongeveer even oud had ik het idee.

Heel eerlijk, de lampjes in de tellerbak moeten nog :-)

Binnen de club zijn er mensen die hier wel mee kunnen helpen en nu ben ik geen lampjes wonder, maar wat ik tot nu toe vervangen heb kan ik anderen ook wel mee helpen.

Wat ik wel grappig vond trouwens was dat het lampje achter de verwarmings knoppen een zelfde lampje is als wat de Seat Ibiza van mijn zoon als stadlicht heeft :-)

Even als het inbouwen van de radio en of boxen rond om, dat zou ook ee thema dag kunnen zijn?

Owja ik heb ook bi xenon ingebouwd, was even puzzelen maar geeft erg fijn licht zonder te verblinden. Zou dan ook kunnen op zo'n dag.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 11:18 #1323753 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Wat dachten jullie van
Wat dachten jullie van combinatie met de sleuteldag? Tijdens de laatste sleuteldagen in Langezwaag en Ees (in het noorden) zijn flink wat lampjes in her dashboard vervangen door resp. Gerryberry en de monteur van Koops.
Heb overigens gemerkt dat er heel veel verschillende lampjes zijn om in een dashboard te stoppen van een 240. Voor een 7 of 9 zal het niet anders zijn. Daarom is het wel handig om eea een beetje voor te bereiden zodat er voldoende van die pitjes zijn van het goede soort. Ook spanning meten kan m.i. wel handig zijn.
Het vervangen is meestal de kunst niet maar hoe krijg je dat <a href="mailto:%^&amp;**%$%#$@#@$">%^&**%$%#$@#@$ dashboard  allemaal los (en weer gemonteerd).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 21:57 #1323853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soorten lampjes
In mijn 940 ben ik 4 soorten lampjes tegen gekomen. Goedkoopste 95 ct, een paar van 2,50 euro.
1 had ik nog liggen en had ik er ook maar 1 van nodig.
En dan nog een aantal van 4,50 euro.

Die van 2,50 en 4,50 euro had alleen de Volvo dealer.

Ik wil nog graag de knopjes van de raambediening verlichten, dus knopjes van een nieuwer type er in.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 15:02 #1323943 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic lampjes
Leuk idee! Bij mijn 960 is de automaat, stoelverwarming en ECC onverlicht. Zo zonde. Mooie gelegenheid om dat in orde te krijgen. Demonteren bezorgt mij hoofdbrekens.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC