Accu raakt leeg door alarm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 11:42 #1087969 door V700 register
Accu raakt leeg door alarm is gemaakt door V700 register
Wie heeft voor mij een oplossing? Mijn accu raakt leeg door volgens mij lekken naar het alarm. Het betreft een Volvo 940 uit 1995. Er zit net een nieuwe accu in omdat we dachten dat de accu slecht was. Nu doet het probleem zich weer voor. Ik hoorde ook een klein vrij stil geluid onder de motorkap en constateerde dat de accu weer leeg is. Nu rijden we ook niet vaak met deze auto. Herkent iemand dit, en heeft iemand voor mij een oplossing? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Sabine

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 11:51 #1322653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude claxon verhaal ?
Sabine heeft het niet met je oude verhaal te maken inzake de claxon die misschien blijft zoemen (wat je misschien hoort), heb je er toen een nieuwe claxon onder gezet ?
Laadt je accu wel bij , gaat je dashboard lampje (voor accu )wel aan bij aanzetten contact en weer uit bij aanslaan van de motor (lampje met accu op plaatje)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 13:46 #1322659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lege accu - alarm
Hallo Fred,
Wat goed dat je je dat nog herrrinert. Ik heb er toen door de Volvo garage een nieuwe claxon in laten zetten. Even daarna het probleem met de accu. Lag volgens de garage aan de accu. Ik heb er toen door de garage om de hoek een nieuwe accu in laten zetten. Dit omdat de Volvo garage nogal duur is. En nu weer dit. Kan het eventueel met de afstandsbediening te maken hebben. Een van de twee werkt niet goed meer en daar hadden we de laatste keer de auto mee dichtgedaan. Ben benieuwd of je nog een tip voor me hebt. Groet, sabine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 13:47 #1322660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook laten checken of de
Ook laten checken of de dynamo nog werkt, en die was goed. Dus de accu laadt wel bij . Groet, sabine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 14:47 #1322661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarm sirene
Je hadt het in de ander discussie ook al over het zwarte kastje met de sleutel onde motorkap.
Sleutelgat op het zwarte kastje  is ervoor om de alarmsirene uit te schakelen.
Dit is voor zo ver ik weet  , je alarm/sirene , mogelijk dat die je accu leegtrekt en waardoor het zachte geluid ontstaat wat je hoort.
Omdat je ook al schrijft dat de afstandbediening niet meer goed werkt.
Kan je de sirene/het zwarte kastje niet helemaal los koppelen en dan luisteren of je nog wat hoort.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 19:31 #1322813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al geprobeerd om de
Ik heb al geprobeerd om de draad door te knippen, maar dan krijg ik een oorverdovend geluid (alarm). Ik zal nog met de sleutel op dat kastje proberen. Ik wil gewoon niet weer naar een vreselijk dure garage en zou het graag zelf doen. Dus hoe ontkoppel ik dat kastje?
Heb je een idee hoe lang ik rond moet rijden om mijn spiksplinternieuwe accu weer opgeladen te hebben. Groet, Sabine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 19:53 #1322814 door V700 register

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2011 18:59 #1324558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De accu bleek leeg geraakt
De accu bleek leeg geraakt te zijn door een lampje wat was blijven branden. Vervolgens ging door de lage accu spanning het alarm lichtjes zoemen.

Moderators: Jerry Stam