ruitenwisservloeistoflampje eigen leven?

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 13:50 #1087560 door laurens linssen
ruitenwisservloeistoflampje eigen leven? is gemaakt door laurens linssen
Mijn ruitenwisservloeistoflampje lijkt een eigen leven te zijn gaan leiden. Gisteren tijdens een rit waarbij ik geen ruitenwisservloeistof heb gebruikt, ging langzaam maar zeker het lampje branden. Eerst was het wat wijfelend (alsof het lampje op have kracht brandde) later vol aan. Het was dus geen soms aan, soms uit zoals je bij een halfvol tankje wel hebt, maar meer op halve kracht branden.

Bij het tankstation keurig gevuld, maar dat mocht geen baat hebben.

Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

Voor alle zekerheid: Andere mankementen in mijn instrumentenpaneel zijn: totaal dode brandstofmeter (helemaal op nul, geen beweging bij op contact zetten, tanken etc) en een totaal dode klok. Die staan nog op to-do lijstje....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 19:22 #1319942 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic vlotter
Als je bij allebei de vlotter vervangt of nakijkt/repareert is het weer goed

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2011 06:58 #1319993 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic klok met vlotter?
Even voor de duidelijkheid; vaak is het het vlottertje in het watertankje wat hapert en misschien even het stekertje schoonmaken voor beter contact ook de vlotter in de benzinetank is vaak de oorzaak van een dooie meter. Maar voor zover ik op de hoogte ben heeft de klok geen vlotter dus is er meer aan de hand met de klokkenwinkel of de bedrading toch?

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2011 08:46 #1320122 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Haynes
Ik zal Haynes er eens op naslaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2011 20:11 #1320168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magneet schakelaar
Voor zover ik kan beoordelen is het bijna zeker de magneet schakelaar die in de vlotterbuis zit. In de vlotter zit een klein magneetje, deze activeert de schakalaar in de buis zodra het vlotter naar beneden gaat en hierdoor een maakcontact krijgt.
Nu wil het voor komen dat dit maakcontact half aan/uit gaat. Dit resulteert in het flauwe branden van het lampje.
Ik ken het euvel en heb dit gehad toen ik een 440 reed. Bij de sloper een 'nieuwe' gehaald die het na een week ook begaf. Moraal van het verhaal: Koop een nieuwe bij de dealer (als dat nog kan)

Moderators: Jerry Stam