slecht stationair lopen volvo 960 3 liter 1995

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 03:15 #1087523 door V700 register
slecht stationair lopen volvo 960 3 liter 1995 is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 960 3 liter uit 1995 loopt de laatste tijd slecht stationair,ik heb hem pas 4 weken nu blijkt dat de doppen (condensators) op de bougies lekte en met tape zijn gerepareerd,volgens de garage moet in 6 nieuwe condensators hebben. Maar aangezien ik in Peru ben is er schijnbaar moeilijk aan te komen is ze zijn aan het zoeken.
Weet iemand of dit de reden kan zijn van slecht stationair lopen ik heb de doppen gezien er is van dat zwarte isolatie tape omheen gedaan ik kan me voorstellen dat dat gaat lekken.zijn dat dure dingen want ik heb er 6 nodig.
groet Jos Polkamp

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 09:09 #1319678 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic bobines
Op ieder bougie zit een bobine. De bobines worden via onstekingsmodules (ook wel vonkversterker genoemd) rechtstreeks aangestuurd door de ECU (computer). Condensatoren komen in het verhaal dus niet voor.
Het kan zijn dat die bobines gevuld zijn met olie, ze horen in ieder geval geseald te zijn. Als ze getaped zijn en onder de tape zit olie zou ik ze maar vervangen, dat kan nooit betrouwbaar zijn. Bobines zijn nieuw inderdaad wel aan de prijs maar vrij makkelijk tweedehands te vinden want ze gaan niet zo vaak kapot.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 12:58 #1319705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reservebobines heb ik
reservebobines heb ik eventueel wel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 15:15 #1319726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobinnes volvo 960
Hallo Jan Geert,
kun je zeggen wat ze kosten ,ik kom in juli naar Nederland geeft me je tel nummer
dan kan ik je bellen.

Gr Jos

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 16:57 #1319740 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Onderdelen
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar het zou handig kunnen zijn om tijdens je bezoek in Nederland wat meer tweedehands onderdelen in te kopen bij de diverse forumleden die daarin doen. Er kan meer aan de hand zijn als de bobines. Ik denk dan aan een onstekingsmodule (vonkversterker) en een stationair-regelklep (CIS-klep). Als je dat achteraf naar Peru moet laten komen ben je veel meer kwijt.
Wat bedoel je precies met niet goed stationair lopen? Schudt de motor dan doet minimaal één cylinder niet mee en dat kan inderdaad wijzen op problemen met een bobine of ontstekingsmodule. Als het stationair toerental varieert maar de motor staat stil dan denk ik meer aan de CIS-klep.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 17:21 #1319745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met tape gerepareerd
Hoi Jos,

In een 960 die ik kocht waren ook 3 bobines met tape gerepareerd, bij verwijdering van de tape bleek dat de bobinebehuizing was gescheurd. Het lijkt er op dat het een lapmiddel is om slecht functionerende bobines te verhullen/repareren.

Inderdaad een werkend setje aanschaffen is de meest voor de hand liggende optie.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 21:38 #1319784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobines volvo 960
Oke Mensen bedankt voor jullie opmerkingen,
de motor loopt als hij koud is wel iets onregelmatig maar niet storend,als hij warm is word het erger dan gaat het toerental van 900 naar 500 toeren hij slaat niet af maar het is wel storend als ik hem uit de versnelling haal naar N loopt het toerental weer op naar 900 maar dan zakt hij weer naar 500 en naar 900 het is een soort wissel werking ik heb begrepen dat een 6 cilinder stil moet staan.Hij staat nu bij de garage te wachten op de nieuwe bobines volgens de garage zijn het de bobines zie kunnen wel an bobines komen uit korea maar hij wil liever de originele plaatsen.
ik krijg eerst nog een prijs opgave ben benieuwd of dt in Peru goedkoper is, ze rekenen aan uurloon ongeveer 20 sol =euro 5,--
De opmerking om onderdelen mee te nemen is een goede zal ik onthouden want het is toch moeilijk om hier onderdelen voor dit type volvo te krijgen klein spul kan altijd in de koffer.
Ik moet zeggen det is de eerste keer dat ik een volvo 960 heb ik vind het een fantastische auto ,in Nederland rij ik in een Peugeot 406 maar die kan niet tegen deze volvo op .
oke bedankt wordt vervolgd.
groet jos

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 20:58 #1319842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobines volvo 960
Hoi Bert,
Weet je nog wat die bobines kosten, hier in Peru bij de garage nieuw  $ 180,-- per stuk, is wel erg prijzig weet je in nederland nog een adres waar ik ze 2e hands kan kopen.
Groet Jos

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 09:12 #1319867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobines/Jan Geert
Hoi Jos,

Jan Geert heeft een setje liggen, geen idee wat hij er voor vraagt.

Groet

Bert

Moderators: Jerry Stam