ventilator motor volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
na het stilzetten van de auto bleef de ventilator door draaien lijkt wel een straaljager.
Nu is de accu leeg.
Waar kan dit aan liggen wat moet ik de monteur vertellen.
Graag jullie reacties
Met vriendelijke groet
Jos Polkamp
Peru ,Lima
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
is op zich makkelijk te vinden.
kwestie van de kabel van de fan volgen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben naar de garage geweest en ze hebben het gerepareerd ws de kabel naar het relay was doorgebrand ,prijs viel wel mee hier sol 90,-- is ongeveer 25,-- euro
Er waren nog meer elektronische problemen met deze wagen zoals kmteller doet het niet,elektrice schuifdak zit af en toe wat beweging in alleen als ik de schakelaar van het alarm aanzet.Is het elektrice gedeelte van volvo een zwak punt ??,
Ik heb deze wagen nu 3 weken maar verder rijd hij perfect.
er is ook een probleem met de motor loopt soms niet mooi stationair,ik wilde er een gasinstallatie in laten bouwen maar de garage wil eerst het motor probleem oplossen.
Een italiaanse gasinstallatie kost hier ongeveer 900 dollar voor een 6 cylinder lijkt me goedkoper dan in Nederlnd.
Groetjes Jos Polkamp
Peru Lima
Volvo 960 3 liter pracht auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb weer het probleem met de ventilator blijft nu weer draaien als ik de motor uitzet,als ik de grote stekker van het relais afhaal hoor ik wel ee geklik dus ik zou zeggen dat het relais wel werkt ik heb nu de stekker er af en als ik ga rijden zet ik hen er weer op maar dat is niet de weg.ik heb al een klapje op het relais gegeven maar daar reageerd hij niet op .
weet jij soms een oplossing hoe ik dit kan oplossen.ik denk dat een relais hier in Peru duur zal zijn ,arbeidsloon is laag maar ze verdienen het weer terug op de volvo onderdelen
Met vriendelijke groet jos polkamp
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik weet nu dat ik de blauwe knop niet moet vergeten uit te zetten anders trek hij de accu leeg ,zal wel een Peruaans systeem zijn.
groetjes Jos polkamp
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Agh, 3 Alto's met startkabeltjes aan de 960 en er komt wel weer leven in.TGTF schreef : Is knap vervelend als je met een lege accu staat en er staan alleen maar suzuki alto's in de omgeving
.
Of 2 stuks met een trekkabel ervoor..(en 2 stuks met een duwstang erachter)
Is de sensor wel aangesloten? en is de sensor nog goed?TGTF schreef : Dat weten de elektra jongens hier wel, schakelen via een relais kun je hem ook niet vergeten uit te zetten.
Hij mag de accu niet leegtrekken, of gaan blazen wanneer die zin heeft.
Moet aanslaan boven de 90 graden, en daaronder afslaan.
Dat ie nog even blijft blazen met motor uit, mag wel, veel Volvo's doen dit (440'tjes doen dit zelfs), maar dit mag niet als de motor koud is.
Hoe is de staat van je accu?
Een mogelijke workaround is: een relais dat omschakelt bij contact aan, en dan spanning geeft aan het originele fan (relais) systeem, contact uit, relais uit, geen spanning meer naar fan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja rijden veel japanse wagens hier kunnen niet op tegen een tank als een volvo 960
van stoplichten hebben ze hier niet gehoord op een kruispunt komen ze van 4 kanten op elkaar toerijden degene die het meeste lef (of grootste auto heeft heeft voorrang is wel kikken ik heb een zweedse tank.
Groetjes