Werking Toerenteller vraagje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 18:25 #1087009
door V700 register
Werking Toerenteller vraagje is gemaakt door V700 register
Hallo volvo kenners,
Even een electrotechnisch vraagje over de werking/aansluiting van de toerenteller ,het is geen 7 of 9 ,maar een 2 serie ,maar dat doet er nu eigenlijk niet toe .
De originele teller komt uit een 4 cilinder benzine ´78 aangestuurd door de bobine ,maar wil ik een 6 cilinder diesel ´79 inbouwen
de vraag is òf ik deze op de W-aansluiting op de dynamo kan aansluiten zonder dat deze kapot gaat en õf het dan ook werkt.
gr.M
Even een electrotechnisch vraagje over de werking/aansluiting van de toerenteller ,het is geen 7 of 9 ,maar een 2 serie ,maar dat doet er nu eigenlijk niet toe .
De originele teller komt uit een 4 cilinder benzine ´78 aangestuurd door de bobine ,maar wil ik een 6 cilinder diesel ´79 inbouwen
de vraag is òf ik deze op de W-aansluiting op de dynamo kan aansluiten zonder dat deze kapot gaat en õf het dan ook werkt.
gr.M
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:39 #1316528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend
Wat mij bekend is, is dat dat moet kunnen, volgens mij hebben ze in die jaren nog niet bedacht dat je BV 15 verschillende klokken winkels nodig hebt voor elk blok een ander soort, als je zeker op safe wil spelen kun je zo'n aftermarkt prul ding kopen om het te testen.
Ik weet het niet helemaal zeker maar de W aansluiting geeft ook pulsen door net als de bobine en dat zullen volgens mij geen noemenswaardige hoge stroom stoten zijn.
Hoop dat ik je een beetje geholpen hem met je vraag.
Tom.
Ik weet het niet helemaal zeker maar de W aansluiting geeft ook pulsen door net als de bobine en dat zullen volgens mij geen noemenswaardige hoge stroom stoten zijn.
Hoop dat ik je een beetje geholpen hem met je vraag.
Tom.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 01:13 #1316531
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Gaat niet werken. Voor de
Gaat niet werken. Voor de 240 was er een toerenteller voor de benzine (4 cil. tot 7000 toeren) en eentje voor de diesel (6 cil. tot 6000 toeren).
De benzine toerenteller zal misschien wel werken maar zal niet de juiste toeren aangeven.
Hetzelfde had je ook in de 140 en 160 serie. Ook daar kan je de toerentellers niet onderling verwisselen. Idem voor de 700/900 serie.
De benzine toerenteller zal misschien wel werken maar zal niet de juiste toeren aangeven.
Hetzelfde had je ook in de 140 en 160 serie. Ook daar kan je de toerentellers niet onderling verwisselen. Idem voor de 700/900 serie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 19:53 #1316780
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de respons ,ik
bedankt voor de respons ,ik ga gewoon eens kijken wat er gebeurt denk ik.
gr.M
gr.M
Moderators: Jerry Stam