CT-906 en tweeters

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 17:39 #1086988 door Chris Boessenkool
CT-906 en tweeters is gemaakt door Chris Boessenkool
Weet iemand van jullie of de radio CT-906 de tweeters ook aanstuurt en zo ja, of de radio dan zelf de juiste filtering doet?

Gr. Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 17:46 #1316297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Volgens mij zijn de tweeters in het dashboard standaard aangesloten op de speakers in de voorportieren, ergens in de kabelboom. Er zit een filtertje in de kabelboom/bij het tweetertje maar dat is niet geavanceerd (condensatortje). Via de radio kun je iets regelen, via fader/treble maar de radio kan ze niet specifiek aansturen (als de radio dat zou ondersteunen, wat de CT-906 niet doet). Zie <a href="/node/25613" target="_blank">hier</a> een pinout van de 14/10 polige stekker in jouw 940, tweeters worden niet genoemd.Radio maakt dus niet uit, je moet even controleren of de speakers daadwerkelijk onder het kapje zitten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 20:52 #1316327 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee stekkers
Hallo Henk
Onze auto's hebben twee stekkers.  Op de ene zitten de speakers in de deuren en op de andere de speakers in het dashboard (als daar speakers in zitten).
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 20:57 #1316332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt !
Klopt, dank voor de correctie ! Ik had te snel geconcludeerd dat de bovenste stekker alleen voor voeding/antenne/dimmen verlichting etc. was. Niet goed gelezen dus.
Er zitten inderdaad 4 draadjes in, een paar voor de linker en de rechter dashboard speaker.

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 21:24 #1316339 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Tweeters?
Ik had nog twee tweetertjes liggen, dus even gepeuterd op het dashboard...
Twee bruine draadjes naar een dikker en dunner plat dummy contactpuntje. Los gehaald, aangesloten op achtereenvolgens de beide tweeters. Maar helaas: geen geluid?!De gewone vier deurspeakers doen het wel op m'n CT-906...Geen fader-functie kunnen ontdekken overigens, alleen bass/treble en balance.
Is er een schema met kleurdraden voorhanden dat ik zou kunnen nakijken misschien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 21:30 #1316342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie
Volgens mij staan de kleuren ook op de informatiepagina uit mijn eerste bericht. Bass/treble zit onder één knop, als je m indrukt komt hij naar buiten. Je kunt m dan nog verder trekken. Fader/balance zitten beiden onder het andere knopje.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 21:56 #1316350 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic lijkt makkelijk
maar is het dus niet. Ik heb net een ct-906 op de kop getikt en die aangesloten. Volgende stap is het weer installeren van originele Volvo luidsprekers. Er zitten op dit moment tweeters in van Hertz aangesloten op de originele bekabeling.
Met de nieuwe CT-906 komt er geen geluid meer uit de tweeters, conclusie lijkt dus dat de Volvo radio die dus niet aanstuurt.
Wie o wie heeft het verlossende antwoord? Bas?
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 22:00 #1316353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik ook, want ik heb (ook) een CT-906 EN originele tweeters die het doen. Het moet dus kunnen werken. Meet anders even door of de kabel tussen tweeter en de 14 polige connector nog goed is. Misschien heeft iemand een aftermarket radio gebruikt en de bedrading aangepast omdat de verloopstekker de tweeters niet aanstuurde ??EDITOverigens moest ik bij de CT-906 de treble redelijk open draaien (voorbij het middenklikje) voordat ik de tweeters duidelijk ging horen. END EDIT

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 22:03 #1316348 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Helemaal gemist...
Hallo Henk,
Dank je voor het schema! Ik had helemaal over het woordje 'hier' heengelezen... Wordt dus wel nog even puzzelen hoe eea verbonden is met de tweetervoorbereiding in het dashboard.
Dat de knopjes naar voren komen als je ze indrukt had ik ook gezien, maar nog niet geprobeerd om er (voorzichtig) aan te trekken. Dus heb ook alleen maar aan de bass lopen draaien...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 23:37 #1316362 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tweetjes
Hallo Henk
Als het goed is, sluit je beide Volvo-radiostekkers aan op de verloopkabel.  Waarschijnlijk heeft iemand de bekabeling "gemodificeerd", omdat ie geen zin had de juiste verloopstekker te kopen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC