radio uit radiovak halen --> geen spanning meer op bobine?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren wilde ik achter mijn radio kijken of alle originele stekkers nog intakt waren, zodat ik een ISO-stekker kon kopen. Hierbij heb ik het paneeltje onder de radiio losgehaald en de radio uit het vak geschoven, maar geen enkele stekker los gemaakt! De radio doet het ook nog gewoon. Toen ik echter daarna met de auto wilde wegrijden, startte hij niet meer.Na wat meten bleek dat de bobine geen spanning meer krijgt. Wanneer we een kabel rechtstreeks vanaf de accu naar de bobine leggen start de auto gewoon...
Wie weet wat dit kan zijn?
We hebben alle zekeringen al na gemeten, en deze zijn intact. Echter gaat de stroomtoevoer naar de bobine volgens het schema zelfs zonder zekering rechtstreeks.
Het gaat om een 760TIC van 86. De auto heeft daarnaast nog een origineel Volvoalarm. Zou dit alarm eventueel de boosdoener kunnen zijn? We hebben het al eens uit gezet, ook dan start de auto niet.. Het alarm is niet afgegaan in elk geval, en zoals gezegd zijn er ook geen stekkers van de radio los geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

In elk geval op een onopvallende plek en blijkbaar was die per ongeluk omgezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
maar mooi dat het weer is opgelost en ook fijn dat je nu weet dat er een extra schakelaar ergens zit ter extra beveiliging.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit die beveiliging op de Iveco waar ik wel eens op rijd ook. Maar het stomme is, dat als zo'n vrachtwagen geen luchtdruk heeft, dat je wel als een gek moet trappen om die koppeling in te duwen....TGTF schreef : Als je het niet weet, zo moest ik een keer een daf XF95 verzetten op mn oude job en kreeg dat kreng ook niet aan en hij stond in zijn vrij, maar wat bleek zodra je dat hok wilde starten moest je de koppeling intrappen anders kon je doen wat je wilde maar er gebeurde dan niets.
Haha jaa dat bedacht ik me ook al. Pas nog naar 2 feesten geweest in België, ruim 100 km rijden enkel, je zult er maar staan...TGTF schreef : maar mooi dat het weer is opgelost en ook fijn dat je nu weet dat er een extra schakelaar ergens zit ter extra beveiliging.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een vrachtwagen krijg je toch helemaal niet van z'n plek, als ie niet genoeg druk opgebouwd heeft?
Daarom heeft de lokale busremise 's nachts alle bussen aan de perslucht hangen. Ik meen dat er ooit eens brand geweest is. En dan heb je niet de tijd om eerst nog een paar minuutjes druk op te bouwen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar een vrachtwagen verplaatsen die zonder lucht staat gaat wel hoor alleen de banden vinden het niet fijn,toen ik bij een vrachtwagen boer ging werken kreeg ik te horen dat je de rem-boosters uit kunt draaien meestal met sleutel 22 en soms 24 en dan kun je ze gewoon verplaatsen, het is alleen een klote klus om die dingen open te draaien hahahahahaha.
Tom.