Cruise Control
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste mensen,
Sinds een jaar of drie ben ik in het bezit van een 740 station, 4 cil, 2.3 benzine.
Schijnt een standaard type te zijn, maar wel met cruisecontrol, die het helaas niet doet. Ben bij een garage die compleet volvomad is, maar die kunnen het ook niet vinden. Jammer, want wat er op zit wil ik graag gebruiken. Nu weet ik dat ik wat vaag ben in mijn bewoordingen, en zelf geen snars technisch verstand, maar kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen waardoor ik mijn volvoboer weer wat op weg kan helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Achterop de tellerbak.
Word nog wel eens vergeten of verkeerd aangesloten.
En is je gasrol wel in orde? zit de vacuumbalg daar correct op aangesloten?
En natuurlijk altijd checken of het systeem wel 12V krijgt.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank!
misschien een lokatie aangeven.Atahualpa schreef : Nu weet ik dat ik wat vaag ben in mijn bewoordingen, en zelf geen snars technisch verstand, maar kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen waardoor ik mijn volvoboer weer wat op weg kan helpen?
binnen de vereniging zijn er vast wel leden die er even naar willen kijken.
indien lokatie 7161 in de buurt is wil ik ook wel even kijken en meten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht het echt niet lukken, rij ik op weg naar het zuiden wel een keer langs.
Dank in ieder geval voor het aanbod!
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Welke volvo's maken ze dan? Als ze de CC al niet aan de gang kunnen krijgen...Atahualpa schreef : Ben bij een garage die compleet volvomad is
- LJ
-
- Senior lid
-
Misschien eerst even precies omschrijven wat er niet goed is, of gebeurd er gewoon helemaal niets?
Tips om even snel wat dingen te checken:
1. Pompje even direct op 12 v aansluiten, kijken of ie loopt en de gaskabel goed uittrekt. 2. Remlicht, rempedaal en koppelings schakelaar doormeten. 3. Vacuuumslangen op dichtheid controleren, dus pompje laten lopen en luisteren of ie ergens lucht aanzuigt. 4. Inderdaad checken of het snelheidssignaal goed op de tellerbak aangesloten is. 5. Stekkers van de kabelboom checken (massa steker bijv), zit alles goed vast en niet gecorrodeerd o.i.d.? 6. Draadje richting zekering kast, even doormeen of daar 12 vandaan komt op contact. 7. Zit de gasrol goed afgesteld? Teveel slack in de gaskabel?
Verder zou ik gewoon ook even de inbouw instructiedoorlopen, dan zou je het vanzelf tegen moeten komen.
1800S '67
- V700 register
- Nieuw lid
-