Dynamo duuk of !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2011 12:45 #1086662
door V700 register
Dynamo duuk of !! is gemaakt door V700 register
Nou, vlootje heeft haar jaar niet tot nu toe. Na onlangs de uitlaat, spruitstukpakkingen, olieretour turbo, koplamp en handremkabel vervangen te hebben begint mevrouw nu weer met een nieuwe streek. Van de week heeft ze me twee keer verrast met een lege accu. Als ik de auto dna (met hulp) start geeft de spanningsmeting met lichten aan 13,2 volt. Met lichten uit 13,7 volt aan spanning over de accu. Is dit niet een beetje laag of kan dit nog wel kloppen. Met auto uit meet ik 12,4 volt dus hij laadt wel op.
Omdat de accu al op leeftijd is heb ik die preventief maar vervangen door een Bosch Silver van 72A, 680 CCA. Zou goed moeten zijn voor deze auto.
Zijn er bijzondere stroomverbruikers die ik over het hoofd kan zien, zover ik weet zijn alle lampjes uit, alle schakelaars ook en de radio heb ik preventief er ook maar even uitgehaald.
groet,
Benno
Omdat de accu al op leeftijd is heb ik die preventief maar vervangen door een Bosch Silver van 72A, 680 CCA. Zou goed moeten zijn voor deze auto.
Zijn er bijzondere stroomverbruikers die ik over het hoofd kan zien, zover ik weet zijn alle lampjes uit, alle schakelaars ook en de radio heb ik preventief er ook maar even uitgehaald.
groet,
Benno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2011 12:50 #1314147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij welke toerental heb je die laadspanning gemeten ? Bij stationair toerental laadt de dynamo nog niet helemaal, hij heeft wat meer toeren nodig. Volgens mij moet de laadspanning wat hoger zijn, iets van 14.4 (bij dus een wat hoger toerental) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2011 13:24 #1314148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laadspanning
De laadspanning zou bij stationair toerental tussen de 13,8 en 14,4 V moeten zijn.
Wel is het goed mogelijk dat bij verhoogd toerental als de koolborstels niet helemaal fris meer zijn, dat bij hoger toerental de spanning naar beneden gaat. Altijd even checken bij verhoogd toerental, anders laadt hij onder het rijden niet meer bij.
Wel is het goed mogelijk dat bij verhoogd toerental als de koolborstels niet helemaal fris meer zijn, dat bij hoger toerental de spanning naar beneden gaat. Altijd even checken bij verhoogd toerental, anders laadt hij onder het rijden niet meer bij.
Moderators: Jerry Stam