koplampwissermotor rechts?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:13 #1086258 door Ries van Lomwel
koplampwissermotor rechts? is gemaakt door Ries van Lomwel
Vandaag de koplampglazen van de 945 vervangen (was hard nodig want er lag al glas binnenin en de glazen vielen na demontage uit elkaar) gelijk nieuwe wissertjes erop. Even testen en jammer de rechter spuit wel water maar wist niet. Wat kan dit buiten een kapotte motor (3518545 in Vadis) verder nog veroorzaken?  Als dit 9 van de 10 keer het motortje is ga ik er eentje zoeken binnen de vereniging of op de sloop.  
Bedankt vast voor de adviezen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:21 #1311564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet ver zoeken.
Dan hoef je niet ver te zoeken, ik heb zowel links als rechts liggen.
Meestal is het mechaniek binnenin stuk.Ik heb er van een SAAB wel eens eentje opengesloopt en met succes weer teruggezet, maar was wel een rotklus.
Als je er aan begint, maak vooral veel foto's, ter controle....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:25 #1311566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadjes
Mischien lullig antwoord maar heb je het stekkertje er wel laten zitten of er weer opgedrukt en op de goeie manier(kan maar op 1 manier maar er zijn mensen die het voor elkaar krijgen) als dat goed zit zou ik hem even door meten, welke waardes hij moet hebben zou ik zo niet weten maar maar meestal gaan de motortjes naar de knoppe.

@Bas, mocht je ooit ontslagen worden kun jij volgens mij zo door gaan voor fotograaf hahaha.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:28 #1311567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks.

TGTF schreef : @Bas, mocht je ooit ontslagen worden kun jij volgens mij zo door gaan voor fotograaf

hahaha.

Thanks, ik schijn nogal wat talenten te hebben.........maar of het uiteindelijk een eigen bedrijf in fotografie wordt......Kan ik beter overlaten <a href=" members.home.nl/josjeklouwens/ " target="_blank">aan mijn schoonzusje.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:47 #1311568 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Geen stekker los gehad
Tom, ik heb geen stekker los gehad bij de montage van de koplampglazen. Maar misschien met de demontage van de onderste clips iets losgetrokken? Ik heb het moertje van de wisser gelost en dan de strip in carrosseriekleur losgewipt, zodat ik met mijn slanke vingers bij de onderste clips kon. Waar zit dat motortje rechts? ik kan hem zo gauw niet zien of moet je het waterreservoir even weghalen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 13:51 #1311569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eronder

RVL schreef : Waar zit dat motortje rechts? ik kan hem zo gauw niet zien of moet je het waterreservoir even weghalen?

Hangt onder je koplamp.Ik ben even kwijt of je erbij kom, als de bumper eraf ligt, maar de koplamp eruit, is denk ik net zo makkelijk.Zet hem wel even met de neus naar de muur en zet met krijt ter controle een streep en V waar de lamp schijnt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 17:07 #1311582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en mocht het niet lukken op
en mocht het niet lukken op de sleuteldag in langezwaag mag je ook gewoon een tweedehands onderdeel monteren :D

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
01-04-2011 17:11 #1311583 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic oude
ik heb evt. wel belang in het oude motortje.
lekker uiteen halen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 15:44 #1311654 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Motor koplampwisser
Vrijdagmiddag even bij Bas geweest en hij had wel een rechtermotortje maar daar zat een linkse beugel op? Enfin de mijne er onderuit gehaald. Luchtfilterbehuizing weghalen, klepje van de onderbumper open voor wat meer zicht, vulpijp er uit, zijknipperunit eruit, kan je wat makkelijker bij de stekker. Wat bleek; de stekker zat al een behoorlijke tijd niet vast getuige de groene aanslag waarschijnlijk om te voorkomen dat de accu leegtrok...... Hij deed het dus al jaren niet. Getracht de beugel om te wisselen maar de schroefjes waren behoorlijk geroest en een brak bij de kop gelijkaf.De boel weer dicht gemaakt en richting huis. Bas, nog bedankt voor de gastvrijheid en ik reken nog wel met je af!
Nachtje in de WD40 en ik kreeg twee van de vier schroeven los, de rest uitgeboord en de beugel om gezet. Zat er na de ervaring van gisteren in 10 minuten in en werkt! Schoot wel uit met de boor en de linkerwijsvinger een beetje doorboord maar geen vitale dingen geraakt want deze  'handyman' kan alles nog bewegen. Het oude motortje aan een onderzoek onderworpen voor ie de vuilnisbak inging (sorry Alexander) en het mechaniek (complex daar binnen) zat volledig vastgedraaid en wat palletjes geheel weggesleten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC