Storing ---> geen dimlicht wel grootlicht, schakelaar werkt omgekeerd !?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 11:30 #1086203 door V700 register

Bij Amerigo: ( 740 Gl  1988) Wel stadslicht , wel grootlicht maar geen dimlicht... ik kom er niet uit. Tevens werkt de lichtschakelaar andersom-> in stand 3 alles uit in stand 1 alles aan ( behalve het dimlicht dan)..
De massa verbindingen zijn volgens mij allemaal goed anders zou toch ook mijn grootlicht toch niet werken? Schakelaar heb ik al verwisseld en het witte relais ook en natuurlijk de lampjes... Ik heb geen idee meer waar het te zoeken!
 Ter aanvulling... ik heb wel wat gerommeld afgelopen tijd, tellerbak is er uitgeweest de airco inclusief bedrading is er uit ,alle draden van de verlichtingzijn wel losgeweest tbv vervangen knipperlichten en koplampen.. Maargoed ..alles heb ik weer precies zo aangesloten...
Aangezien ik Amerigo binnenkort weer eens ter keuring wil aanbieden moet dat wel werken !
hellup....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 12:27 #1311199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omgewisseld
Dan denk ik dat je de draden omgewisseld hebt achter op de schakelaar? aangezien de schakelaar anders om werkt, zou die nog even na kijken, dat je dimlicht niet werkt zou kunnen dat er een breuk in de kabel zit of het pennetje zit niet goed in de stekker(heb ik zelf ook gehad bij een slechte stekker), het witte relais heb je dus geprobeert maar je had ook een zwarte las ik laatst in het Draadje van Dirk? mischien moet je die even proberen.

En anders moet je even een brul geven kom ik je eens helpen kan ik mijn oude relais weer op reserve nemen voor de Witte.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 12:43 #1311202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet omgewisseld

Hoi Tom, neen draden zijn niet omgewisseld, kan eigenlijk niet want die zitten nog vast in de stekker .
Ik zal wel nog eens heel goed kijken of er dan toevallig niet een draadje een beetje los zit in die stekker.
Verder heb ik alles weer werkend van de klokkenwinkel.. ( toerenteller en tempmeter en voltmeter doen het nu ook weer)
Ik zal graag van je aanbod gebruik maken over niet al te lange tijd!

Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 13:17 #1311207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Hmm dat wort puzzelen dus, had Amerigo nou aan de voorkant ook een kusje gehad of alleen de achterkant? want het enigste wat ik dan zou kunnen bedenken is dat er een breuk in de kabel zit! zeker als alle massa goed is.
als je hem trouwens op kontakt zet en je dimlicht aan doet gaat je kapotlicht lampje dan ook Branden? want dan zit het hem in de kabel of het relais, en mischien een domme opmerking maar de zekeringen zijn wel goed?

Voor hulp je hebt mn nummer en anders weet je hoe de PB werkt 

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 14:06 #1311211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor en achter

TGTF schreef : Hmm dat wort puzzelen dus, had Amerigo nou aan de voorkant ook een kusje gehad of alleen de achterkant?

Voor én achterkant, de achterkant moet nog opnieuw gespoten worden trouwens en de plaatwerker zit nu niet meer  15 meter  maar inmiddels 15 km bij me vandaan. Daarom moet ie nu gekeurd worden en weer goed rijdbaar....
Hier kun je nog even kijken:
De uiterlijke schade  <a href=" www.belgman.nl/schade " target="_blank" onclick="window.open('/ www.belgman.nl/schade ','','');return false;">KLIK
De "innerlijke schade": <a href=" www.belgman.nl/kreukels " target="_blank" onclick="window.open('/ www.belgman.nl/kreukels ','','');return false;">KLIK
Zekeringen heb ik vervangen, lampje kapot brand niet...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 14:20 #1311212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic raar
Das een mooie tik geweest voor en achter, als dat lampje niet gaat branden dan denk het relais dat het werkt, dan zou het kunnen verklaren dat er een breuk in zit maar dan moet volgens mij de zekering springen zodra je hem inschakeld, het is een lekkere puzzel daar ben ik van overtuigd, komt wel weer werkend alleen net zoals ik zeg het zal een puzzel worden.

Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 19:32 #1311224 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hey Rudiger
Hey Rudiger,
Zoiets hadden wij toen toch ook met GNADB, hetzelfde vreemde probleem.
Bleek er een simpel kabeltje te zijn 'gebroken' achter de radio, toen was het probleem over.
Was volgens mij exact hetzelfde als je nu hebt met Amerigo.
Moet ik trouwens nog even een dagje langskomen om electra problemen te verhelpen en LPG in te bouwen?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 20:31 #1311228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar kom ik op terug...

gerryberrie schreef : Moet ik trouwens nog even een dagje langskomen om electra problemen te verhelpen en LPG in te bouwen?Groeten,Gerben

Hoi Gerben,
8 april word GNADB gekeurd, tot dan nog maar even niets.. Dan moet ik maar eens met Amerigo op de weg gaan rijden,  Daarna beslis ik of het LPG terug in Amerigo of in GNADB gaat...
In ieder geval weet jij hoe het zat bj Amerigo, ik ben het al een beetje vergeten
Heb je niet leidingen van voor een  estate liggen ?

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 20:44 #1312834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog steeds geen dimlicht

Gerben heeft slechts even kunnen kijken naar dimlicht probleem. Het is dus nog steeds niet opgelost, de lpg inbouw duurde langer dan gepland en die  doet het ook nog steeds niet :-(
Dat zijn dus al 2 zaken waardoor Amerigo niet goedgekeurd kan worden ... :-(
Iemand nog een idee ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2011 21:26 #1314083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden

Naast mijn schuurtje waar Amerigo staat zit ook nog een elektrotechnicus. Die heb ik gevraagd er eens naar te kijken. Wat bleek tijdens het verwijderen van de aftermarket Airco heb ik blijkbaar ook nog een relaitje weggeknipt op het shutrbord

Ik heb dus weer dimlicht! heheh ... nu de lpg installatie nog aan de praat krijgen, remslangen voorzijde vervangen, paravent monteren, wat rubbers en Amerigo maar weer eens ter keuring aanbieden... het opnieuw spuiten van de achterkant en het vervangen van de achteras komt later wel... eerst keuringsklaar maken...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC