Achteruit rij lichten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 14:42 #1086175
door V700 register
Achteruit rij lichten is gemaakt door V700 register
Beste volvisti,
Na behoorlijk wat gepuzzeld te hebben kan ik er maar niet achter komen waarom mijn achteruit rij lichten van de 760 niet gaan branden, lampjes zijn goed dus daar licht het niet aan, Voor de overige info toen hij is ingevoerd zat er een M46 in dus 5de versnelling was een Knopje, deze bak hebben ze er dus onder weg gehaald en er een M47 onder gehangen.
Maar als ik hem in zijn achteruit zet zou hij ze moeten activeren nou is hier neem ik aan een sensor voor nodig maar waar zit die want die kan ik niet ontdekken, heb het hele interieur er ook uit gehaald(wat een puzzel zeg) om te kijken of er ergens een kabeltje verstopt zit maar niet kunnen vinden, weten jullie hier meer van ik heb DIV schema's gekregen maar kan die nog niet openen (laptop is een beetje eigenwijs) dus ik heb daar nog niet in kunnen kijken.
Voor mij loopt het spoor nu een beetje aan zijn einde.
Het is een handgeschakelde 5 bak dus zonder knopjes enzo. Is meen ik de m47 met een kabel om de koppeling in te trappen.Correctie het is dus een M47.
Mocht iemand dus nog een M46 (Met knopje) hebben en eventueel wil ruilen met de M47 voor onderdelen met een bijbetaling van mijn kant vindt ik het goed, automaat mag ook maar dan wel met de aandrijf-as en de verdere toebehoren.
Groeten Tom.
Na behoorlijk wat gepuzzeld te hebben kan ik er maar niet achter komen waarom mijn achteruit rij lichten van de 760 niet gaan branden, lampjes zijn goed dus daar licht het niet aan, Voor de overige info toen hij is ingevoerd zat er een M46 in dus 5de versnelling was een Knopje, deze bak hebben ze er dus onder weg gehaald en er een M47 onder gehangen.
Maar als ik hem in zijn achteruit zet zou hij ze moeten activeren nou is hier neem ik aan een sensor voor nodig maar waar zit die want die kan ik niet ontdekken, heb het hele interieur er ook uit gehaald(wat een puzzel zeg) om te kijken of er ergens een kabeltje verstopt zit maar niet kunnen vinden, weten jullie hier meer van ik heb DIV schema's gekregen maar kan die nog niet openen (laptop is een beetje eigenwijs) dus ik heb daar nog niet in kunnen kijken.
Voor mij loopt het spoor nu een beetje aan zijn einde.
Het is een handgeschakelde 5 bak dus zonder knopjes enzo. Is meen ik de m47 met een kabel om de koppeling in te trappen.Correctie het is dus een M47.
Mocht iemand dus nog een M46 (Met knopje) hebben en eventueel wil ruilen met de M47 voor onderdelen met een bijbetaling van mijn kant vindt ik het goed, automaat mag ook maar dan wel met de aandrijf-as en de verdere toebehoren.
Groeten Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 14:45 #1310999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat /handbak?
wat zit er achter?
Aha ik zie het al een handbak....welk type?
Aha ik zie het al een handbak....welk type?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 14:54 #1311000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps
Zal hem even bij werken.
:Edit Bijgewerkt End Edit:
Tom.
:Edit Bijgewerkt End Edit:
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 15:18 #1311001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic m46
= met electrische overdrive (knopje)
m47 is een 5 bak (die heb je dan denk ik)
m47 is een 5 bak (die heb je dan denk ik)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 15:26 #1311002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M47
Ah dan is het een M47 ja want de 5de is ook gewoon de pook verplaatsen.
Tom.
P.S. Zal de tekst weer even aanpassen....... Gedaan!
Tom.
P.S. Zal de tekst weer even aanpassen....... Gedaan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 16:30 #1311004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo boek M46
volgens het volvoboek zit de schakelaar bij de pook in de buurt .
2 draden zitten er aan Blauw/rood en een Zwarte
bij de M46 zit de schakelaar boven op de bak.
2 draden zitten er aan Blauw/rood en een Zwarte
bij de M46 zit de schakelaar boven op de bak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 16:35 #1311005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Oke nou heb in geen velden of wegen losse draden gezien(alleen van de speakers die niet werken) ook geen schakelaar bij de pook in de buurt, Blijft mooi vervelend dat ze dat ook niet voor elkaar hebben gemaakt.
@henk Mocht je van de week tijd en zin hebben zou je dan samen met mij kunnen kijken stuur me maar een PB met reactie, Krijg je ook het adres waar hij staat.
Tom.
@henk Mocht je van de week tijd en zin hebben zou je dan samen met mij kunnen kijken stuur me maar een PB met reactie, Krijg je ook het adres waar hij staat.
Tom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 16:45 #1311006
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Naast de zekeringen
Hallo Tom
De achteruitrijschakelaar zit volgens mij altijd in de bak. Als het goed is, komen de draden net voor de pook omhoog en verdwijnen dan richting zekeringen- cq relaisbak. Direct links voor bij de zekeringen zou wel eens een stekker kunnen liggen. Ongeveer onder de asbak. Daar vond ik tenminste het achteruitrijsignaal. Zwarte stekker. In mijn auto zit een M46.
groetjes
Mathy
PS waarom zou je een M46 vervangen door een M47? M46 schijnt veel sterker te zijn.
De achteruitrijschakelaar zit volgens mij altijd in de bak. Als het goed is, komen de draden net voor de pook omhoog en verdwijnen dan richting zekeringen- cq relaisbak. Direct links voor bij de zekeringen zou wel eens een stekker kunnen liggen. Ongeveer onder de asbak. Daar vond ik tenminste het achteruitrijsignaal. Zwarte stekker. In mijn auto zit een M46.
groetjes
Mathy
PS waarom zou je een M46 vervangen door een M47? M46 schijnt veel sterker te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 18:01 #1311014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke
Nu ben ik de draad kwijt, welke heb ik nu wat er in zit is een handgeschakelde 5 Bak Zonder Knoppie!!!
Draadje/stekker zoeken zal pas dinsdag kunnen, ga morgen eerst opzoek naar wat plaat/bodem spul om de duivel tegen te werken.
Tom.
Draadje/stekker zoeken zal pas dinsdag kunnen, ga morgen eerst opzoek naar wat plaat/bodem spul om de duivel tegen te werken.
Tom.
- clemens meijer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2011 19:55 #1311019
door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic M47
Dan zal het de M47 zijn.
Boven op de bak zit een sensor waarop een 2 polige stekker zit, waarschijnlijk
heb je de stekker er niet goed opgedrukt.
Boven op de bak zit een sensor waarop een 2 polige stekker zit, waarschijnlijk
heb je de stekker er niet goed opgedrukt.
Moderators: Jerry Stam