Ontstekings probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 22:07 #1086172 door V700 register
Ontstekings probleem is gemaakt door V700 register
Momenteel zit ik met een ontstekings probleem bij mijn B230f
1989 hij geeft pingel sensor aan als storing
nu heb ik een boekje waar een schema in staat van de ontstekings computer en daar kan je op positie 12 en 13 een ohm meter aansluiten en moet de weerstand 0 zijn
als je de stekker die op de pingel zit heb door verbonden
helaas kan ik niet zien welke stekker het is
wand ik weet niet welke steker er op stond
ik heb een blauwe en een witte en een zwart weet iemand welke er op zit en welke kleuren de draden hebben
het type ontsteking type is denk ik EZ116K denk ik maar dat kan ik nergens terug vinden ook niet op de ontstekingscomputer zelf
dus wie weet welke kleur stekker met welke kleur draden zodat ik goed kan meten en waar ik het ontstekings typen kan vinden
alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2011 13:07 #1310996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onsteking
hallo thomv,
klopt indd pen 12 en 13 zijn de klopsensor draden. pen 13 van de computer is de signaal draad en pen 12 is massa en tevens signaal afscherming van pen 13.
je kunt de computer loskoppelen en de stekker van de pingel sensor loshalen, en de draden ertussen doormeten met je ohm meter.
je pingel sensor zit op je onderblok tussen de 2e en 3e cilinder net onder je cilinderkkop.
succes gr jitse

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2011 19:26 #1311017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt jitse dit heb ik
Bedankt jitse
dit heb ik allemaal al gedaan maar ik kan de juiste stekker niet vinden
de kabel boom is helemaal los geweest en ik weet niet welke op de pingl zit er zat een blauwe op maar volgens mij is die van de koude start injektor een witte is volgens mij van de themperatuur sensor dan hou ik een zwarte over maar die draad kleuren komen niet overeen dus wie weet welke stekker kleur er op zit met welke draden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2011 20:35 #1311024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo thomv,   mischien
hallo thomv,   mischien heb je hier wat aan.
<a href=" 360.haubits.net/VolvoRacing.se/EZ%20116K...0system,%20B230F.pdf "> 360.haubits.net/VolvoRacing.se/EZ%20116K...0system,%20B230F.pdf
connector H zit op je linker schokdemper toren. daar moeten de draden van de pingel sensor doorheen. pen nummers staan erbij.
mischien ideetje om de ene pen van je multimeter op pen 13 van de ontsteking computer te houden en dan alle 2 polige stekkers nagaan. dan zulf je vanzelf wel 1 tegenkomen die reageert op je ohm meter. (wel de stekker van de computer eraf laten).
succes gr Jitse

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC