Dynamo laad lampje blijft branden..al van alles geprobeerd..
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Het dynamo laad lampje blijft branden (en daarmee samen enkele andere lampjes ook)
Dynamo laad ook niet bij.
Dynamo even bekeken, de collectoren zien er nog goed uit, de spanningsregelaar ziet er ook nog goed uit.
Toch maar een andere spanningsregelaar erop...maar nog steeds...het rode laad lampje blijft branden..wordt ook niet bijgeladen...voltage ook veels te laag op de accu gemeten.
(Bij een kapotte spanningsregelaar gaat vaak het lampje zelfs niet eens branden..)
Daarna kabels gecheckt en massa, is allemaal goed en in orde.
Haal ik een kabel eraf, dan gaat het lampje helemaal nooit niet aan....dat is dus ook niet de bedoeling (laad trouwens dan ook niet bij)
Beetje bizar dus...einde dynamo?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Nee Henk, niet van de Diesel, maar van mijn 16Vvolvo-henk schreef : niet de diesel?
Dat klinkt goed rudiger, maar het is waarschijnlijk niet meer nodig.Rudiger schreef :
He ho pechvogel, ik heb nog wel een dynamo liggen geloof ik van mijn sloper.. zal eens kijken de volgende keer ik in Wrmnhzn ben...wie weet heb je geluk !
Heb er vandaag weeer, een andere laadregelaar in gedaan, en buiten het ciruit om geprobeerd, en toen deed ie het ineens wel!
Netjes 14 Volt.
Paar keer nog geprobeerd, perfect, buiten het circuit om met deze regelaar laad ie goed bij.
Toen weer geprobeerd via het 'originele' circuit, niks, laadlampje blijft branden, spanning onder 12V.
Weer buiten het circuit om, netjes 14V.
Is dus iets niet lekker in het originele circuit dat de dynamo moet bekrachtigen...
Groeten,Gerben</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Het bleek uiteindelijk HEEEL simpel te zijn.
Ik had in de weken voor de kopakking vervangen werd, all dashboard lampjes vervangen voor LEDjes.
Ook die van het Dynamo lampje.
Iedereen zei toen van "dan laad je dynamo niet meer"..maarja..ik ben wat eigenwijs dus zelf maar eens "ondervinden"..en..hola..bij mij laaddie met het LEDlampje wel gewoon netjes! 14Volt en LEDlampje uit!
Zo vrolijk een paar weken gereden, totdat de kop "zoek het zelf maar uit" zei en ik flink bezig moest.
Daarna..bleef het dynamo lampje branden en wou de dynamo NIET meer bijladen..
Vandaag de hele reeks LEDlampjes maar vervangen door normale Gloeilampjes..en..probleem opgelost!
Dynamo laad weer netjes bij met 14+Volts.
Wel vreemd, waar ineens dit "verschil" vandaan komt..maargoed..de dynamo doet weer laden!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een lampje van BV 10 ipv 5 Watt kan je rotor-wikkeling doen smelten.........