kapot lampje indicatie brand onterecht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 17:37 #1086010 door V700 register
kapot lampje indicatie brand onterecht is gemaakt door V700 register
Vanmorgen toen ik de Volvo startte (940 estate B230FB van '93) ging het lampje aan dat er een lamp defect is. Uitstappen, rond de auto lopen maar alles in orde.
Het was al licht... schakelaar op stadslichten, lampje bleef aan. Verlichting uit (zekering 25 al lang verwijderd) en nu ging het lampje ook uit.
Rijden maar maar toen ik remde ging het lampje mee aan/uit met het rempedaal.
Vanmiddag naar huis zelfde verhaal. Tot ik de snelweg afging en het lampje bij remmen niet aanging. Verlichting aan, niets meer aan de hand.
Tja, electrische Gremlins dus. Zal vast wel weer terugkomen. Iemand een tip waar te zoeken? Slechte massa (waar)? Controlrelais defect of slecht contact?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 17:43 #1309885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier ook
Heb ik ook wel eens. Dan rommel ik wat aan de achterlichten, met name de remlichten, en dan is het weer een jaar goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 20:24 #1309903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brake
Denk je derde remlicht, die controleert hij namenlijk ook mits je die hebt, en anders mistlampen meet hij ook door en het enigste waar die niet op reageert is de binnenverlichting.

Tom.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-03-2011 20:52 #1309909 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Onzin Tom,
Onzin Tom, kentekenplaatverlichting controleert hij ook niet. En volgens mij de mistlampen ook niet.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 21:11 #1309916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kenteken
verlichting wist ik, maar bij die 760 waar ik nu het mist achterlicht weer werkend van heb blijft mijn controle lampje nu uit, echter als ik hem in zijn achteruit zet gaat hij weer branden en dat klopt want die doen het nog niet.
Kan er net zo goed naast zitten hoor want ik weet verder ook niet alles,(was het maar waar dat ik van de bakstenen alles wist)

Tom,

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 23:27 #1309927 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Mijne doet ook weleens raar, blijft soms een paar seconden branden na het starten of reageert op rechterknipperlicht als ik harder dan 60 rij (ja echt). Heb er nu een paar maanden geen last van maar kan zo de kop weer opsteken.
Ik heb al een paar keer de contacten gecheckt, schoongemaakt en ingespoten met contactspray, maar dat baat niet. Ik heb me er maar bij neergelegd dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2011 07:29 #1309933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het weer voorkomt zal ik
Als het weer voorkomt zal ik dan maar eens bij de achterlichten beginnen. Ik heb wel toevallig een week geleden een kapot achterlampje vervangen en toen behoorlijk zitten prutsen voordat het houdertje er weer in zat. Dat staande reservewiel is dan even wat ongemakkelijk, meer een sta-in-de-weg.
Het derde remlicht zal het overigens niet zijn, want dat heb ik geen.
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2011 07:36 #1309934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 lampjes
Het is over het algemeen het beste om lampjes per paar te vervangen om te voorkomen dat het lampje gaat branden. De lampen aan de ene kant van de auto worden vergeleken met de andere kant. Je hebt nu één nieuw lampje en één (bijna) versleten lampje. Dat kan al genoeg verschil geven om het waarschuwingslampje aan te laten gaan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC