blitzsafe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 16:16 #1085532
door V700 register
blitzsafe is gemaakt door V700 register
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Blizsafe, vol/m-link v.1. Na het volgen van de installatie voorschriften, dus via de cd-wisselaar-ingang, heeft de interface precies een dag prima gewerkt. Weliswaar verscheen in de radio niet de cd 1 track 99 melding zoals in de voorschriften staat, maar wel: cd E track EE. Dit duidt er volgens mij op dat het nagebootste cd-signaal niet wordt herkend. En daar was nu juist de interface van Blizsagafe voor. Precies na een dag genieten van mijn ipod, schakelt de radio (CR906) na het indrukken van de cd-knop nu weer terug naar een radiozender, in plaats van het signaal van de ipod weer te geven. Vreemd, vooral omdat het wel gewerkt heeft. Zou de Blitzsafe interface het nu al begeven hebben of doe ik iets fout? Het zou wel snel zijn en vooral zonde geld ($ 69,- voor de interface, $ 29,- shipping cost en € 28,- invoerechten/btw). Heeft iemand hier dezelfde ervaring of heb ik gewoon pech?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 17:07 #1306711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat de radio nu meteen weer op radiozender springt komt omdat de radio "denkt" dat er geen juist werkende wisselaar aan hangt. Dat komt ook overeen met de code EE in het display.Je hebt een Blitzsafe voor de SC-xxx series ? Dat is namelijk het juiste type dat ook op de CR/CT906 past. HU blitzsafen zullen niet werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 17:21 #1306716
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, in de beschrijving en op
Ja, in de beschrijving en op deze site staat <a href="
enfigcarstereo.com/volvo_ipod.html
">
enfigcarstereo.com/volvo_ipod.html
dat die geschikt is voor de SC-serie (de gele adaptor, voor $69,99). En het vreemde vind ik dat het ook een dag goed ging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 17:26 #1306717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die blitzsafe heeft denk ik ook een eigen voedingsdraadje he ? Die krijgt wel de juiste spanning (als constante + nodig is, krijgt hij dat dan ook, en geen geschakelde plus) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 23:00 #1306782
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps dat is niet helemaal
Oeps dat is niet helemaal mijn terrein. Inderdaad moet de blizsafe 12V hebben. Of dat constant of geschakeld is weet ik niet. Wat ik gedaan heb is de 12V die op de cd-wwisselaar zat nu op de blitzsafe aangesloten. Als de radio aan staat heeft ie daarmee voeding, want de ipod wordt dan namelijk opgeladen. Wat ik zal doen is de blitzsafe op constante spanning zetten om te kijken of dat soelaas biedt. Maar waar vind ik die? Kan ik dat testen door tijdelijk een rechtstreekse verbinding met de accu te leggen?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 23:16 #1306784
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Is heel makkelijk
<div class="content">De radio ontvangt 2 plussen.
Een constante + voor de memory functies (radio station onthouden etc)
En een geschakelde + voor het aan en uitzetten van de radio (en de mogelijke electrische antenne) bij het in en uit schakelen van het contact.
Er is dus al een constante + aanwezig bij je radio, je hoeft hem alleen maar af te tappen..
Geel = vaak de geschakelde +Rood = constante +
Groeten,Gerben</div>
Een constante + voor de memory functies (radio station onthouden etc)
En een geschakelde + voor het aan en uitzetten van de radio (en de mogelijke electrische antenne) bij het in en uit schakelen van het contact.
Er is dus al een constante + aanwezig bij je radio, je hoeft hem alleen maar af te tappen..
Geel = vaak de geschakelde +Rood = constante +
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2011 06:19 #1306799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even wachten
Als het goed is staat in de handleiding wel of die 12V voeding constant moet zijn of dat die contact geschakeld mag zijn. Zou dat eerst even uitzoeken voordat je aan de slag gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2011 09:52 #1306824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geel op geel
Ik heb de gele draad van dat blitsding aangesloten op de gele draad van het stekkerblok dat achterin de radio gaat. Werkt al jaren goed (is welliswaar niet de ipod maar de line-in versie).
Volgens mij moet hij namelijk aangaan als de auto (en de radio) aangaat en niet constant aan blijven staan. Je hebt dan ook een ongewenste sluipstroomverbuiker erbij.
Volgens mij moet hij namelijk aangaan als de auto (en de radio) aangaat en niet constant aan blijven staan. Je hebt dan ook een ongewenste sluipstroomverbuiker erbij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2011 12:01 #1306838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor jullie adviezen.
Dank voor jullie adviezen. Het heeft helaas niet geholpen. Constante voeding of niet, het blitzding wordt door de radio niet opgepakt. De radio blijft code E EE geven. Dan toch maar een modern bling bling radiootje? Vind ik eigenlijk toch wel jammer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2011 12:10 #1306840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maak
Maak even de accuklem (min pool) los, wacht even en probeer dan opnieuw. Je wist dan E EE. Als je die één keer gehad hebt, blijft die erin totdat je de radio spanningsloos maakt. Je kunt m altijd nog een keer proberen. Ik heb hetzelfde gehad met een kapotte wisselaar, EE, even spanning eraf, er weer op en weer proberen. Bleek helaas bij mij toch terug te komen.LET OP ! Je moet wel even de code van je radio weten, anders heb je helemaal geen muziek meer.
Moderators: Jerry Stam