Startprobleempje

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 17:13 #1085455 door V700 register
Startprobleempje is gemaakt door V700 register
Gisteren viel onder het rijden m'n de motor van mijn 740 GL B230K uit 1986 uit. Naar huis gesleept (was er gelukig bijna) en geprobeerd weer te starten met startkabels.
De startmotor draait met moeite 1keer rond na het omdraaien van de sleutel. Ik heb de accu even doorgemeten en geeft 12.4v aan terwijl hij is aangesloten met startkabels op een auto met draaiende motor. Op het moment dat ik de sleutel omdraai om de starten klapt de spanning naar 4volt.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 17:19 #1306196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Als de accu na uitzetten van de motor en zonder startkabels 4V heeft is die overleden. Je kunt de polen even losmaken en aan de lader hangen. Na het laden nog eens meten maar als de spanning 4V blijft is het wel duidelijk. Als dat het geval is moet je een nieuwe accu monteren en even controleren of er geen kortsluiting is die de nieuwe accu kan beschadigen. Ook de laadspanning even controleren met die nieuwe accu, voor het geval de dynamo kapot is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 19:37 #1306215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
tevens ook dat je nieuwe, lees betere, startkabels nodig hebt... als je gemeten hebt met de kabels erop en de andere motor lopend en dan 12. zoveel meet zijn de kabels in ieder geval knap brak....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:46 #1306232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu
accu zal bruikbaar zijn,
dynamo werkt niet,
en de startkabels zijn erg slecht, meer plastic als koper.
 
accu gaan laden met een losse oplader, en de koolbortels gaan vervangen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 23:42 #1306264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu ligt aan de
accu ligt aan de druppellader, morgen eens even uittesten.
zag dat mijn dynamo los zat! de boel vastgezet en hoop dat dit alles is.. ach en een ander dynamootje kost ook niet de wereld..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 00:14 #1306388 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dynamo
Hallo Dirk

Dirk342 schreef : als je gemeten hebt met de kabels erop en de andere motor lopend en dan 12. zoveel meet zijn de kabels in ieder geval knap brak....

Of de dynamo van die andere auto.
BTW altijd met lopende motor de kabels aansluiten.  Anders kan het zijn dat je beide auto's niet meer aan de praat krijgt.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 00:36 #1306396 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Grijns

Mathy schreef : BTW altijd met lopende motor de kabels aansluiten.  Anders kan het zijn dat je beide auto's niet meer aan de praat krijgt.

<div class="content">Hallo Mathy,
Dat is zo!
Maar als je de instructies leest, op papier of op internet, of zelfs een "how to do it" video op youtube kijkt, wordt er ALTIJD verteld en geleerd:
aansluiten met de andere motor UIT, en die motor ook niet starten.Want dan gaat je dynamo kapot.

Ik vind het wel grappig.
Wat zou nou de betere - juiste - manier zijn ?
Ik doe het zelf ook altijd met lopende motor trouwens.
Word trouwens ook altijd verteld dat je de - (massa) kabel niet op de accu mag aansluiten, maar altijd op een 'metalen' oppervlak.AKA motorblok zelf of chassis.
Vind ik zelf wat vaagjes, en doe het zelf ook nooit, gewoon lekker op de accu.

J.velde schreef : accu zal bruikbaar zijn,<div class="content">

</div><div class="content">Ik zou die accu weggooien, die is aan zn einde, maar 4 Volt.En zelfs al je krijg je hem dan weer aan de praat, dan is ie zomaar weer leegestart, of is ie leeg als je 10 minuten je alarm knippers aan hebt staan.</div><div class="content">Krijg je alleen maar spijt en ellende van en mee.</div><div class="content">Gewoon een andere halen dus!Zo duur is dat niet.</div>Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 02:06 #1306407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic elektonica
Zelfs je eigen elektronica kan het begeven als je een auto wil hulpstarten met jou voertuig. Ik hoor van m'n broer dat ze bij zijn vroegere werkgever (BMW/Mercedes-Benz specialist) altijd een soort beveiliging ertussen zette als ze dat deden. Geen idee wat dat precies voor apparaatje is...zullen wel wat weerstanden, zekeringen en diodes in zitten. En het liefst helemaal niet overstarten maar gewoon een starterpack gebruikten om elektronische problemen te voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 23:35 #1306620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overstarten
Ook altijd met bijde klemmen op de accu, mijn ervaring is als ik de min op het chassis zet het veel te lang duurt of gewoon helemaal niet bij gaat laden, sinds kort heb ik mijn accu lader weer in orde(vage rede had die de geest gegeven) nieuwe brug erin gesoldeert en het werkt weer daar zit een start hulp op dat werkt ook goed hahaha is niet goed maar het werkt wel.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD