electrische antenne spriet insteken, hoe ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 11:35 #1085251 door V700 register
electrische antenne spriet insteken, hoe ? is gemaakt door V700 register
Ter vervanging van de gebroken antenne-spriet heb ik een nieuwe aangeschaft, ik krijg hem er niet in.
Ik ben als volgt te werk gegaan :
Moer bovenop het spatbord loshalen, oude spriet er compleet uit, nieuwe spriet erin steken, auto op contact met de radio aan.
En dan komt het, de spriet of eigenlijk nog de getande strip gaat er maar 10 cm in en dan stopt de motor.
Zet ik het contact uit dan gooit hij de antenne er direct uit, en blijft de motor nog een aardig tijdje doorlopen.
Wat doe ik fout/waar kan dit aan liggen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 12:08 #1304518 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Wellicht
Als je de antenne van de binnenkant zou bekijken, achter het plastic dus, zit er na een centimeter of wat een overgang in en een doorgang waar die van jou wellicht wat lastig doorheen komt. Bij mij was deze aansluiting zelfs losgebroken en die moest ik nog repareren voordat ik de nieuwe draad erin kon stoppen
Een andere mogelijkheid is dat de oude draad niet helemaal eruit gegaan is. Heb je gecontroleerd of de lengte van de oude en de nieuwe gelijk zijn, ofwel, of de oude er helemaal is uitgegaan?
Met was prutsen en geduld kun je de hele antenne overigens demonteren en zo controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC