VDO of Yazaki
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 09:40 #1085180
door Jeroen Kok (GAST)
VDO of Yazaki is gemaakt door Jeroen Kok (GAST)
Beste Volvisti,
Deze wil ik jullie toch niet onthouden:
Een paar jaar geleden heb ik een 740 uit 1985 gekocht waarvan de VDO kilometerteller vanaf het begin al kuren had, ofwel deed het niet. Temperatuur en benzinemeter deden het prima.
Vorige zomer de auto uit de schuur gehaald want belastingvrij. Gedurende het najaar verschillende VDO tellers links en rechts gekocht. Bij de één deed de km teller het wel maar de rest niet, bij de ander de rest wel maar de km teller niet etc. Werd er een beetje flauw van...
Afgelopen weekend weer op pad voor een ander exemplaar. Kom ik ergens in Friesland bij een man met schuren vol met volvo spullen en verstand van volvo's. Mmm, zegt ie, hoort daar niet gewoon een yazaki in? En inderdaad, alles werkt perfect! Het gekke blijft dat de VDO teller het dus ook (deels) doet als er een yazaki in moet.
De les: mocht je een volvo kopen met een defecte km teller unit of onderdelen daarvan, overweeg ook het andere type er eens in te zetten. Het kan maar zo zijn dat iemand voor je de verkeerde erin gezet heeft...
Het goede nieuws is dat ik nu nog 3½ VDO teller heb liggen in Groningen...
Groet, Sebastiaan
Deze wil ik jullie toch niet onthouden:
Een paar jaar geleden heb ik een 740 uit 1985 gekocht waarvan de VDO kilometerteller vanaf het begin al kuren had, ofwel deed het niet. Temperatuur en benzinemeter deden het prima.
Vorige zomer de auto uit de schuur gehaald want belastingvrij. Gedurende het najaar verschillende VDO tellers links en rechts gekocht. Bij de één deed de km teller het wel maar de rest niet, bij de ander de rest wel maar de km teller niet etc. Werd er een beetje flauw van...
Afgelopen weekend weer op pad voor een ander exemplaar. Kom ik ergens in Friesland bij een man met schuren vol met volvo spullen en verstand van volvo's. Mmm, zegt ie, hoort daar niet gewoon een yazaki in? En inderdaad, alles werkt perfect! Het gekke blijft dat de VDO teller het dus ook (deels) doet als er een yazaki in moet.
De les: mocht je een volvo kopen met een defecte km teller unit of onderdelen daarvan, overweeg ook het andere type er eens in te zetten. Het kan maar zo zijn dat iemand voor je de verkeerde erin gezet heeft...
Het goede nieuws is dat ik nu nog 3½ VDO teller heb liggen in Groningen...
Groet, Sebastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2011 21:37 #1304303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar was ik ook al achter.
Daar was ik ook al achter. Ook een paar VDO's geprobeerd, omdat ik een mijlenteller heb. Alles werkt behalve dagteller en kmteller. Snelheidsmeter werkt wel. Maar er moet inderdaad een Yazaki in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 23:06 #1304637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe kun je herkennen of 't
Hoe kun je herkennen of 't om een VDO of Yazaki-teller gaat. Ondetussen heb ik ook 3 niet volledig werkende tellers. Soms met een flinke klap op 't dashboard werkt 't weer.
Gorte,
Nico
Gorte,
Nico
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 23:12 #1304638
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic klap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 23:20 #1304645
door V700 register
VDO: De drie linker cijfers die de KM'ers tellen zitten in 1 vakje.
Yazaki: De drie cijfers die de KM'ers tellen zitten ieder in een eigen vakje.
Beantwoord door V700 register in topic VDO vs Yazaki
Kijk naar de dagteller.hnicov schreef : Hoe kun je herkennen of 't om een VDO of Yazaki-teller gaat.
VDO: De drie linker cijfers die de KM'ers tellen zitten in 1 vakje.
Yazaki: De drie cijfers die de KM'ers tellen zitten ieder in een eigen vakje.
Moderators: Jerry Stam