radio
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2011 14:00 #1084898
door V700 register
radio is gemaakt door V700 register
Omdat ik nieuw ben op dit forum, eerst maar even een korte introductie. Mijn naam is Romke, woon in Arnhem en rij al lang Volvo (V40, S60, V50, V70 Classic, V70 D5). De laatste V70 heb ik begin deze week verkocht (werd me te duur), of eigenlijk ingeruild want ik rij nu in de 940 van de nieuwe eigenaar ervan. De 940 lpt MY1998 is een limited edition met handige extra's. Hij ziet er nog netjes uit en is altijd keurig door de eerste eigenaar onderhouden (o.a. nieuwe automaat en koprevisie). Hij heeft tot nu toe 349.000 kilometer voornamelijk op lpg gereden.
Gisteren heb ik in de achterdeuren speakesr ingebouwd en samen met de standaard speakers in de voordeuren, in het dashboard en de CR 906 radio geet dat een prima resultaat. Omdat ik verwacht dat ik de cd-wisselaar onder de laadvloer niet veel zal gebruiken, ik vind een ipod handiger, heb ik op dit informatieve forum gevonden dat een blitzsaffe adaptor ( <a href=" www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791 "> www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791 ) soelaas kan bieden. Zijn er forumleden die zo'n adaptor gebruiken en wat zijn de ervaringen daar dan mee? Ik hoop dat die goed werkt, want ik zou het leuk vinden als ik de originele radio kan laten zitten. Dat past immers veel beter bij de auto dan zo'n modern glimding, toch?
Groet, Romke
Gisteren heb ik in de achterdeuren speakesr ingebouwd en samen met de standaard speakers in de voordeuren, in het dashboard en de CR 906 radio geet dat een prima resultaat. Omdat ik verwacht dat ik de cd-wisselaar onder de laadvloer niet veel zal gebruiken, ik vind een ipod handiger, heb ik op dit informatieve forum gevonden dat een blitzsaffe adaptor ( <a href=" www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791 "> www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791 ) soelaas kan bieden. Zijn er forumleden die zo'n adaptor gebruiken en wat zijn de ervaringen daar dan mee? Ik hoop dat die goed werkt, want ik zou het leuk vinden als ik de originele radio kan laten zitten. Dat past immers veel beter bij de auto dan zo'n modern glimding, toch?
Groet, Romke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2011 14:57 #1302336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ipod aan 906
Beste Romke,
Ik woon ook in Arnhem, toevallig dezelfde 945 en ben ook benieuwd of er een toegang dan wel via adapter mogelijk is. Je zou de DIN aansluiting van de CD wisselaar kunnen gebruiken.
Wat betreft de blauwe rook , dit heb ik niet en er is op 275K LPG in gekomen, een Landi installatie met styerkere pomp. Mijn idee is dat de blauwe walm eerder van de cylinders zou kunnen komen. Zou beginnen met de compressie te meten, kleppen te stellen en onsteking controle. Dan he jke een idee over het blok, ze kunnen moeiteloos mee tot 400K maar je weet natuurlijk niet of er netjes mee is gereden.
Mocht je sleutelruimte nodig hebben ik heb een hal in het havengebied en twee bruggen, tegen een kleine vergoeding kun je daar obderhoud zelf doen.
Groeten,Ed van der Zee
Ik woon ook in Arnhem, toevallig dezelfde 945 en ben ook benieuwd of er een toegang dan wel via adapter mogelijk is. Je zou de DIN aansluiting van de CD wisselaar kunnen gebruiken.
Wat betreft de blauwe rook , dit heb ik niet en er is op 275K LPG in gekomen, een Landi installatie met styerkere pomp. Mijn idee is dat de blauwe walm eerder van de cylinders zou kunnen komen. Zou beginnen met de compressie te meten, kleppen te stellen en onsteking controle. Dan he jke een idee over het blok, ze kunnen moeiteloos mee tot 400K maar je weet natuurlijk niet of er netjes mee is gereden.
Mocht je sleutelruimte nodig hebben ik heb een hal in het havengebied en twee bruggen, tegen een kleine vergoeding kun je daar obderhoud zelf doen.
Groeten,Ed van der Zee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2011 16:13 #1302337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op: de aansluiting voor
Pas op: de aansluiting voor de wisselaar lijkt een DIN plug, maar is het volgens mij niet!
De snelste methode lijkt mij om zo'n fm zendertje te kopen voor in de aansteker?
De snelste methode lijkt mij om zo'n fm zendertje te kopen voor in de aansteker?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2011 18:45 #1302342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet
Moet inderdaad met speciale adapter, want zoals Tom aangaf lijkt het een DIN aansluiting maar is het niet. Bovendien moet de adapter de radio het idee geven dat er een wisselaar aan hangt, en dat moet dan nog eens via een Volvo specifiek protocol.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2011 21:32 #1302357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blitzsafe / dension
In verschillende BMW's heb ik een zelfde soort Ipod aansturing van Dension gehad. Doet volgens mij exact hetzelfde als het apparaat dat jij suggereert. Ik was er heel erg tevreden over. De OEM radio dacht dat er een wisselaar aan hing en bestuurde via die Dension IceLink de Ipod.
Kijk eens op Dension.com of ze een specifieke adapter hebben voor jouw radio. Die aansturing als wisselaar komt nogal nauw omdat er veel verschillende protocollen worden gebruikt door radiofabrikanten, dus let op wanneer ergens staat 'past op alles tussen 1945 en 2011'.
Kijk eens op Dension.com of ze een specifieke adapter hebben voor jouw radio. Die aansturing als wisselaar komt nogal nauw omdat er veel verschillende protocollen worden gebruikt door radiofabrikanten, dus let op wanneer ergens staat 'past op alles tussen 1945 en 2011'.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2011 06:35 #1302375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op
Alles wat op de HU-serie past (10CD wisselaar), past NIET op de Cx-906 en SC-serie (6CD wisselaar).
Moderators: Jerry Stam