aanjager
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 09:49 #1084858
door Ton Visser (GAST)
aanjager is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Goedemorgen,
Vanmorgen ingestapt voor het wekelijkse ritje naar de Beemster, geen aanjager.
Kleinkinderen naar school gebracht, daarna maar eens gaan kijken naar de mogelijke oorzaak. Zekering heel, kachelmotor uitgebouwd en geen noemenswaardige vervuiling gevonden. Schoonblazen kan altijd, maar ik vraag mij nu af of ik de aanjagermotor uit elkaar kan halen om te smeren en de toestand van de borstels te controleren en eventueel vervangen.
Ik weet niet of er meerdere types voorkomen, maar die van mij is van DELCO.
Ton.
Vanmorgen ingestapt voor het wekelijkse ritje naar de Beemster, geen aanjager.
Kleinkinderen naar school gebracht, daarna maar eens gaan kijken naar de mogelijke oorzaak. Zekering heel, kachelmotor uitgebouwd en geen noemenswaardige vervuiling gevonden. Schoonblazen kan altijd, maar ik vraag mij nu af of ik de aanjagermotor uit elkaar kan halen om te smeren en de toestand van de borstels te controleren en eventueel vervangen.
Ik weet niet of er meerdere types voorkomen, maar die van mij is van DELCO.
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 10:29 #1302039
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Aanjager
Ton, doet ie het in standje 5 ook niet? zo ja dan is het je weerstand die kapot is. Ik heb nog nooit een kapotte motor gehad maar dat kan natuurlijk ook. Succes!
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 12:44 #1302043
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Aanjager Update
Goeiemorgen Ries,
Hij deed het in geen enkele stand, ook het draaien aan de bedieningsknoppen maakte geen enkel verschil, hij bleef dood.
Normaal gaat de aanjager bij gebruik van de standkachel op stand 1 meedoen, dat was vanmorgen dus het eerste wat opviel, en het feit dat het ECC lampje constant knipperde.
Zoals gezegd, zekering heel en na het uitbouwen loopt hij op de mat liggend wel, op alle snelheden.
Ik ga er van uit dat hij nu wel weer draait omdat er aan gerommeld is en wil graag weten of zo'n aanjagermotortje uit elkaar te halen is om de borstels te controleren/reinigen/vervangen, zo op het oog niet, dan blijft het bij schoonblazen en afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Ik heb hem schoongeblazen, gesmeerd en weer ingebouwd, werkt normaal en op alle standen.
Blijf wel nieuwsgierig of zo'n aanjagermotor uit elkaar te halen is om bv borstels te vervangen.
Ton.
Hij deed het in geen enkele stand, ook het draaien aan de bedieningsknoppen maakte geen enkel verschil, hij bleef dood.
Normaal gaat de aanjager bij gebruik van de standkachel op stand 1 meedoen, dat was vanmorgen dus het eerste wat opviel, en het feit dat het ECC lampje constant knipperde.
Zoals gezegd, zekering heel en na het uitbouwen loopt hij op de mat liggend wel, op alle snelheden.
Ik ga er van uit dat hij nu wel weer draait omdat er aan gerommeld is en wil graag weten of zo'n aanjagermotortje uit elkaar te halen is om de borstels te controleren/reinigen/vervangen, zo op het oog niet, dan blijft het bij schoonblazen en afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Ik heb hem schoongeblazen, gesmeerd en weer ingebouwd, werkt normaal en op alle standen.
Blijf wel nieuwsgierig of zo'n aanjagermotor uit elkaar te halen is om bv borstels te vervangen.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 14:00 #1302069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt mij een aarde
Lijkt mij een aarde probleem.
pieter
pieter
17-01-2011 19:01 #1302098
door Alexander Satter
zie link www.volvo700vereniging.nl/?q=node/8601
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic fout uitlezen
ecc lampje geeft de foutcode / probleemTon schreef : .. dat was vanmorgen dus het eerste wat opviel, en het feit dat het ECC lampje constant knipperde....
zie link www.volvo700vereniging.nl/?q=node/8601
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 20:28 #1302117
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nu even niet meer
Dat zal nu even niet meer lukken Alexander,
ik ben inmiddels weet thuis en de blower werkt weer als vanouds, ik ben er dus wel zeker van dat de aanjager er gewoon geen zin in had vandaag.
Temeer omdat er met uitblazen veel stof uit kwam, uit het motortje zelf wel te verstaan, droge bladeren en dat soort gedoe heb ik niet gezien.
Ik wil nog wel uitzoeken of er in zo´n aanjager de koolborstels te vervangen zijn, maar een heel mooie link, ik had hem zelf nog niet gevonden.
Ton.
ik ben inmiddels weet thuis en de blower werkt weer als vanouds, ik ben er dus wel zeker van dat de aanjager er gewoon geen zin in had vandaag.
Temeer omdat er met uitblazen veel stof uit kwam, uit het motortje zelf wel te verstaan, droge bladeren en dat soort gedoe heb ik niet gezien.
Ik wil nog wel uitzoeken of er in zo´n aanjager de koolborstels te vervangen zijn, maar een heel mooie link, ik had hem zelf nog niet gevonden.
Ton.
Moderators: Jerry Stam